Chris Froome (Sky) a câștigat etapa a opta din Criteriul Dauphine, impunându-se și în clasamentul general al competiției, cu 10 secunde în fața lui Tejay van Garderen (BMC). Froome a atacat în ultimii trei kilometri ai manșei cu final în ascensiune la Valfrejus, exact pe pantele cele mai grele ale cățărării
Doar 18 secunde avea Tejay van Garderen (BMC) în fața lui Chris Froome (Sky), înaintea ultimei etape din Criteriul Dauphine. După trei zile extrem de dificile, toate presărate cu cățărări pe care au existat mari surprize, bătălia finală părea că urmează să se dea între cei doi rutieri amintiți mai sus, traseul fiind, parcă, trasat special pentru a evita un scenariu precum cel de anul trecut, în care Andrew Talansky i-a șocat pe favoriți, reușind cea mai mare victorie din cariera sa. Principalele două dificultăți ale etapei erau Lascets de Montvernier (cățărare de categoria a doua, în lungime de 3,4 kilometri cu o pantă medie de 8,4%) și Modane Valfrejus (cățărare de categoria 1, 8,4 kilometri în pantă medie de 5,7%), ultima încheind și competiția, fiind scena unde van Garderen și Froome urmau să se bată pentru victoria finală.
How cool is the Lacets de Montvernier climb! We’re looking forward to racing up it today! #Dauphine pic.twitter.com/FDVO97h35i — Team Sky (@TeamSky) June 14, 2015
How cool is the Lacets de Montvernier climb! We’re looking forward to racing up it today! #Dauphine pic.twitter.com/FDVO97h35i
— Team Sky (@TeamSky) June 14, 2015
Froome, gone in 18 seconds!
Până la Valfrejus, însă, cursa a fost animată de o evadare masivă, de 13 oameni, formată din Wilco Kelderman (LottoNL-Jumbo), Gorka Izagirre (Movistar), Bruno Pires (Tinkoff-Saxo), Perrig Quémeneur, Romain Sicard, Cyril Gautier (Europcar), Albert Timmer (Giant-Shimano), Gatis Smukulis (Katusha), Tony Martin (Etixx-QuickStep) and Stephen Cummings (MTN-Qhubeka). Deși Kelderman a fost cel care a inițiat mutarea, cel mai puternic a fost Tony Martin, cel care s-a desprins la mijlocul etapei din grupul evadaților și a luat aproape două minute în fața foștilor săi colegi, având 3 minute și jumătate avantaj în fața plutonului. Brusc, însă, odată ce plutonul s-a apropiat de final, Martin a cedat, iar în doar cinci kilometri a fost prins și întrecut de Steven Cummings (MTN-Qhubeka). Doar că avantajul fragil, de 30 de secunde, n-a durat mult! Deși a crescut pe primele pante ale lui Valfrejus, șansele lui Cummings erau minime, având în vedere că bătălia pentru general era pe punctul să fie decisă.
Însă Froome n-a disperat vreo secundă. A așteptat exact partea cea mai dificilă a cățărării, după care a început să muncească din greu pentru a recupera cele 18 secunde. Imediat, van Garderen s-a luat după el, însă americanul n-a avut picioarele necesare pentru a rezista forcingului din ultimii 2,6 kilometri. Froome a pus cele 18 secunde necesare, plus cele 10 bonificație, câștigând pentru a doua oară în carieră Criteriul Dauphine, după victoria din 2013, când a câștigat și Le Tour. Van Garderen a încheiat pe locul secund, însă marea revelație a competiției a fost tânărul britanic Simon Yates (Orica-GreenEdge), care a încheiat pe locul secund etapa și pe cinci la general, anunțându-se drept unul dintre cei mai buni tineri rutieri și un potențial câștigător de Mare Tur.
Stage 8 #Dauphine #Bisiklet pic.twitter.com/9jKVklNaqw — ozgur ozan (@ozgurozan) June 14, 2015
Stage 8 #Dauphine #Bisiklet pic.twitter.com/9jKVklNaqw
— ozgur ozan (@ozgurozan) June 14, 2015
Overall standings // Classement général du @Dauphine 2015 #Dauphine #Twittcyclos pic.twitter.com/o4GLdWf8ro — LaGazetteDesSports (@GazetteDesSport) June 14, 2015
Overall standings // Classement général du @Dauphine 2015 #Dauphine #Twittcyclos pic.twitter.com/o4GLdWf8ro
— LaGazetteDesSports (@GazetteDesSport) June 14, 2015
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER