Matteo Busato (Southeast), Nicola Boem (Bardiani-CSF), Alessandro Malaguti (Nippo-Vini Fantini), Alan Marangni (Cannondale-Garmin) și Oscar Gatto (Androni-Giocattoli) au fost atacanții de serviciu, pe care nimeni nu i-a luat în calcul în condițiile în care sprinterii au avut foarte puține oportunități până acum să se implice în finalurile de etapă.
Doar că Lotto beligian, Garmin, Lampre, Trek sau Sky și-au calculat greșit pașii și nu au mai reușit să îi aducă înapoi pe evadați, care s-au bătut între ei pentru victorie. Marele perdant a fost Oscar Gatto, care a făcut pană în ultimii 10 kilometri și nu a mai avut șansa să se lupte pentru victorie.
În final, Nicola Boem a obținut victoria, niciunul dintre colegii de evadare neputând să țină pasul cu el. Italianul de 25 de ani se află astfel la cea mai bună performanță a carierei, până acum având în CV doar două victorii, niciuna, evident, atât de prestigioasă.
În ceea ce ne privește, Edi Grosu a obținut o performanță fantastică, sosind pe locul 12 în etapă și al 8-lea din sprintul plutonului, unul câștigat de Giacomo Nizzolo. După ce în prima săptămână nu s-a simțit prea bine – Vini Fantini Nippo îl avea ca primă variantă pentru sprint de Colli, care între timp a abandonat, din cauza unei căzături -, rutierul de 22 de ani din Zărnești pare să își regăsească picioarele din 2014, când a impresionat și a prins pentru sezonul în curs un contract la o echipă pro-continentală. Grosu a sprintat excelent astăzi și a demonstrat că în următoarele zile este un candidat serios la un loc în top 10.
Etapă neagră pentru Porte
Cu 5 kilometri înainte de final, din cauza unei probleme tehnice, Richie Porte, locul 3 la general, a rămas în urmă, aproape toată echipa Sky venind în spate pentru a încerca să îl readucă în pluton. Australianul nu a reușit să revină și a pierdut aproximativ 50 de secunde, care oricum se puteau dovedi decisive în perspectiva obținerii tricoului roz.
Dar lovitura de grație a venit la final, când organizatorii au decis să îl penalizeze cu două minute, din cauza faptului că nu a respectat regulamentul. Rutierul Sky a luat o roată de la Simon Clarke (compatriotul său, care pedalează pentru Orica GreenEdge), lucru interzis de normele UCI. Un ciclist poate primi ajutor în astfel de cazuri doar de la coechipierii săi, iar Richie a încălcat evident această regulă. Penalizarea, însă, a fost una enormă – 2 minute -, astfel că rutierul Sky se află acum la 3 minute și 9 secunde de Contador. Deși contratimpul de sâmbătă îl avantajează, cel mai probabil Porte a pierdut deja Turul. El va trebui să atace și pe munți, după ce în prima săptămână s-a mărginit la a-i urma pe Contador și Aru, dar nu pare a avea forța să mai emită pretenții decât la ultima treaptă a podiumului.
Interesant e faptul că, pe pagina oficială de Facebook, a apărut o imagine în care era glorificat sacrificiul lui Simon Clarke. „Acesta e ciclismul. De aceea e cel mai frumos sport din lume”, titrau responsabilii de social media ai Giro, pentru ca, la masa verde, după aproximativ două ore, comisarii de cursă să îi distrugă șansele la tricoul roz lui Porte.
Ce ne așteaptă mâine – Etapa 11: Forli – Imola, 153km
O nouă etapă extrem de deluroasă, dar și extrem de scurtă. Cățărările din prima jumătate a rundei se aseamănă foarte mult cu cele din Turul Țării Bascilor: sunt foarte scurte și extrem de abrupte. Nici a doua jumătate a etapei nu este mai ușoară, deși organizatorii au repertoriat o singură cățărare, de categoria a 4-a. Interesant este că în ultimii 15 kilometri vom intra pentru aproximativ 3,5 kilometri și pe circuitul de Formula 1 de la Imola, unde se anunță o prezență record în ceea ce privește spectatorii.
Matthews și Gilbert adoră astfel de etape, însă profilul etapei indică faptul că evadarea va avea o șansă importantă să se impună. Asta nu înseamnă că cei doi rutieri nu ar putea încerca să plece în evadare, nimeni nefiind interesați să îi marcheze. Însă se ridică o altă întrebare: cine va dori să conlucreze la trenă între atacanți, știind că nu va avea vreo șansă la sprint în fața lui „Bling”.
Nu este total exclus ca Orica și BMC să „tragă” după evadare, pe care să o țină în toată etapa la respect, caz în care se va ajunge la final la un sprin redus, în care Matthews, Gilbert, Lobato, Ulissi sau Felline ar deveni principalii contracandidați.
Favoriți
Este greu să vedem favoriți clari în această rundă dincolo de Matthews și Gilbert, în evadare putând să meargă și să aibă șanse reale de câștig aproape toate tipurile de rutieri, cu excepția sprinterilor puri. Așteptați-vă la o evadare formată din cel puțin 7-8 cicliști, printre ei putându-se număra: Enrico Battaglin, Ryder Hesjedal, Stefano Pirazzi, Steven Kruijswijk, Luis León Sanchez, Alexandre Geniez, Sebastián Henao, Iurii Trofimov, Rinaldo Nocentini, Sébastien Reichenbach, Pieter Weening, Tom Danielson, Carlos Betancur, Manuel Bongiorno, Sylwester Szmyd, Simon Geschke, Chad Haga, Serghei Țvetcov, Adam Hansen, Diego Ulissi, Simon Gerrans sau Nikias Arndt.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER