Fanii ciclismului mondial se află în fața celei mai importante curse din acest an, „clasica” Paris – Roubaix, programată duminică – 7 aprilie. Despre această cursă se spune că nu există alta asemănătoare în ciclismul profesionist, bineînțeles cu referire la un eveniment de o zi. Paris – Roubaix și-a câștigat în timp și renumele de „Iadul Nordului”. Show-ul va putea fi urmărit integral pe Eurosport.
Pe parcursul unui calendar competițional, sunt multe alte întreceri clasice care despășesc 250 de kilometri lungime, dar niciuna nu este la fel de dificilă. Paris – Roubaix are un caracter unic, vom și explica mai jos de ce, motiv pentru care este denumită de specialiști și „Regina clasicelor”.
Evenimentul se diferențiază de alte curse de profil prin faptul că are multe sectoare de „pavate”. Sunt sectoare în care piatra cubică este pavată neuniform și solicită foarte mult rutierii. Sportivii au nevoie de o îndemânare foarte bună, forță și putere pentru a negocia aceste drumuri extrem de dificile și periculoase în același timp.
La ediția din 2018, organizatorii au introdus nu mai puțin de 29 de sectoare de pavate (!), lungimea totală a acestora fiind de 54,5 kilometri, adică în jur de 20% din traseu. Cu siguranță, rezistența rutierilor va fi pusă serios la încercare.
Cursa poate deveni și mai dificilă dacă vremea nu va fi aliatul sportivilor. Paris – Roubaix are în „palmares” ediții epice, din cauza poilor care au căzut. Au fost momente în care rutierii au fost acoperiți din cap și până în picioare de noroi, dincolo de faptul că piatra cubică a devenit foarte alunecoasă. Imaginile memorabile din timpul unor curse au și condus la porecla de „Iadul Nordului” pentru Paris – Roubaix.
Cele 29 de sectoare pavate sunt evaluate între o stea și cinci stele, iar prima încercare a rutierilor va veni la kilometrul 94, când vor intra în Pădurea Arenberg. Conform specialiștilor, acolo ar putea avea loc și prima „sortare” în cadrul plutonului.
La ediția din 2018 a cursei, pe lângă echipele din World Tour – 18 la număr – vor mai fi prezente alte șapte echipe „invitate”. Campionul en-titre este Greg Van Avermaet (BMC Racing), sportivul care a înregistrat și cea mai bună medie orară din istorie la finalul cursei, adică 45,2 km / h.
Belgienii Roger De Vlaeminck și Tom Boonen au adunat cele mai multe victorii de-a lungul istoriei, câte patru.
Harta cursei Paris – Roubaix (257 km)
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER