Învins pentru jumătate de roată! Sagan a pierdut la sprint în fața lui Gerrans

Cea mai dificilă etapă din Corsica a acestei ediții a Turului Franței nu a adus bătălia așteptată între rutierii de clasament general. Runda s-a încheiat la sprint, acolo unde, surprinzător, Simon Gerrans (Orica-GreenEdge) l-a învins cu jumătate de roată pe favoritul Peter Sagan (Cannondale).


Liderul clasamentului general, Bakelants, a fost protejat în această etapă de colegii de la RadioShack-Leopard

*Gerrans, rutier care a câștigat pe cățărare la Prato Nevoso în Turul din 2008, s-a impus azi la sprint în fața lui Peter Sagan
*A fost ultima etapă din acest Tur în Corsica, rutierii urmând să se deplaseze către Franța continentală pentru contratimpul de mâine de la Nisa
*Lider rămâne belgianul Jan Bakelants (RadioShack-Leopard), câștigătorul manșei a doua

În etapa de duminică dintre Bastia și Ajaccio, Chris Froome (Sky) și-a surprins adversarii, atacând pe o cățărare de categoria a treia. Britanicul a plecat ca din pușcă din trena coechipierului Richie Porte, dar nu a forțat, lăsându-se prins pe coborâre. „Am vrut să văd cât de bine se simt adversarii mei. Și să stau cât mai în față pe coborâre”, și-a explicat britanicul mutarea surprinzătoare. După care a caracterizat etapa de azi, dintre Ajaccio și Calvi drept cea mai grea din Corsica. Deși rutierii au avut de parcurs doar 145,5 kilometri între două dintre cele mai importante orașe din insula lui Napoleon, manșa propunea patru cățărări, una de categoria a doua, una de categoria a patra și două de categoria a treia.


La fel ca și în primele două zile, Corsica a oferit peisaje excepționale

Clarke a vrut tricoul alb cu buline roșii…

Pe un adevărat montagne-russe, o evadare nu avea cum să nu se formeze repede. Iar temerarii care și-au încercat norocul au fost Lieuwe Westra (Vacansoleil-DCM), Cyril Gautier (Europcar), Simon Clarke (Orica-GreenEdge), Sebastian Minard (AG2R-La Mondiale) și Alexis Vuillermoz (Sojasun). La fel ca și în manșele precedente, plutonul nu i-a lăsat să se depărteze la mai mult de patru minute. Și, în ciuda tentativelor de a rămâne în frunte, Clarke nu s-a mulțumit decât cu 5 puncte în clasamentul cățărătorilor, în timp ce colegii săi de evadare au fost înghițiți de pluton fără să se remarce cu ceva.


Contador a fost primit călduros de spectatorii corsicani

…dar Rolland a fost mai puternic

Evident, ultima ascensiune a zilei părea că va aduce prima bătălie între favoriți, mai ales că plutonul era compact. Col de Marsolino nu era o ascensiune lungă, având doar 3,1 kilometri lungime, dar era foarte abruptă, cu o rampă medie de 8,1%. Perfectă pentru un rutier de talia lui „Purito” Rodriguez sau chiar a lui Contador, dacă spaniolul dorea să îi dea replica lui Froome. Însă duelul la baionetă dintre favoriți nu a mai existat. Din pluton a ieșit Pierre Rolland (Europcar), care și-a consolidat poziția fruntașă în ierarhia tricoului alb cu buline roșii. Și cam atât! Trena puternică dusă în spate de Orica-GreenEdge și Cannondale a anihilat orice mutare.


„În Corsica aș merge în vacanță, nu aș concura”, a declarat Alberto Contador

Gerrans, reprofilat în sprinter

Astfel, etapa urma să se încheie la sprint. După ce pierduse ieri în fața lui Jan Bakelants, Peter Sagan părea că nu va mai lăsa șansa unei victorii de etapă să îi scape. Dar slovacul a fost din nou surprins! Parcă în ușoară pierdere de viteză față de sezonul trecut și startul actualului sezon și, poate afectat de căzătura din prima etapă, charismaticul rutier de la Cannondale a fost învins de australianul Simon Gerrans (Orica-GreenEdge), ciclist care obișnuise să se impună mai degrabă în etape montane, cum a fost cea din 2008 de la Prato Nevoso din Le Tour sau cu final în ușoară cățărare, cum a fost cea cu final la Bologna din Giro 2009. A fost, astfel, cea de-a patra victorie de etapă într-un mare Tur pentru Gerrans (33 de ani), care a mai spălat rușinea echipei australiene, după ce aceasta blocase cu autocarul linia de sosire în prima manșă a Turului.


 


Etapa 4: Promenadă prin Nisa (marți, 2 iulie, Nisa – Nisa: 25 km – TTT)

Așa cum au recunoscut și organizatorii, în desenarea traseului Turului Franței nu se ia în considerare exclusiv dificultatea traseului, ci se pune în balanță și importanța peisajului. Dovadă că la ediția centenară a Marii Bucle, directorii de cursă au ales să creeze un contratimp pe echipe într-un cadru superb. Nisa și a sa „Promenade des Anglais” a fost aleasă pentru cei 25 de kilometri tehnici în care cele 22 de echipe vor încerca să termine cât mai repede exercițiul. Este prima bătălie între favoriți, însă organizatorii au recunoscut că lungimea etapei nu a fost mărită cu scopul de a menține suspansul pentru etapele montane. Practic, nu s-a dorit un contratimp pe echipe prea lung pentru a evita distanțe importante între echipele favoriților. Cu rutieri excelenți la contratimp și o organizare ireproșabilă, Sky este mare favorită la victorie, dar Garmin-Sharp sau Orica-GreenEdge așteaptă orice greșeală a echipei britanice.

Favorite: Sky, Garmin-Sharp
Jokeri: Orica-GreenEdge, Omega Pharma-Quick Step

Clasament etapă:

1 Simon Gerrans (Orica-GreenEdge)           3:41:24
2 Peter Sagan (Cannondale)
3 Jose Joaquin Rojas (Movistar Team)
4 Michal Kwiatkowski (Omega Pharma-Quick Step) 
5 Philippe Gilbert (BMC)
6 Juan Antonio Flecha (Vacansoleil-DCM)
7 Francesco Gavazzi (Astana)
8 Maxime Bouet (AG2R La Mondiale)
9 Julien Simon (Sojasun)
10 Gorka Izaguirre (Euskaltel-Euskadi)

Clasament general:

1 Jan Bakelants (RadioShack Leopard)       12:21:27
2 Julien Simon (Sojasun)                                  0:00:01
3 Simon Gerrans (Orica-GreenEdge)
4 Michal Kwiatkowski (Omega Pharma-Quick Step)
5 Edvald Boasson Hagen (Sky)
6 Daryl Impey (Orica-GreenEdge)
7 David Millar (Garmin-Sharp)
8 Sergey Lagutin (Vacansoleil-DCM)
9 Cadel Evans (BMC)
10 Romain Bardet (AG2R La Mondiale)

 

Publicat: 01 07. 2013, 19:31
Actualizat: 01 07. 2013, 19:33