Lennard Kamna (Bora-Hansgrohe) a câștigat etapa a 16-a a Turului Franței 2020, terminată la Villard-de-Lans, în ascensiune. Germanul a obținut o victorie care vine ca o răsplată pentru întreaga echipă, după ce a muncit enorm pentru Peter Sagan.â
Lennard Kamna a obținut cea mai mare victorie a carierei, dar a fost o performanță anunțată încă din Critérium du Dauphiné, cursa pregătitoare pentru Marea Buclă, unde a câștigat o altă etapă montană.
Rutierul de la Bora-Hansgrohe a făcut parte din principala evadare a zilei, care a numărat 18 oameni după sprintul intermediar. El s-a dovedit a fi în cele din urmă cel mai puternic, reușind să parcurgă solo ultimii 18 kilometri ai cursei, după ce a luat un ușor avans față de Richard Carapaz (Ineos-Grenadier) pe finalul penultimei cățărări a zilei. După ce a scăpat de câștigătorul Giro d’Italia, Kamna și-a extins avansul la peste un minut până la final.
Richard Carapaz și Sébastien Reichenbach (Groupama -FDJ) au completat podiumul, în timp ce grupul marilor favoriți a ajuns cu o întâriere de 16 minute și 48 de secunde.
Egan Bernal, câștigătorul de anul trecut al Turului Franței, a terminat și mai departe această etapă, la o diferență de 27 de minute de Kamna. Pentru Ineos-Grenadier (fostă Sky), echipa care a dominat net Marea Buclă în ultimii ani, această ediție este complet ratată.
Vorbind pentru emisiunea Eurosport „The Bradley Wiggins Show”, rutierul din Marea Britanie care dă și numele acestei producții a susținut că șeful INEOS Grenadiers, Sir David Brailsford, ar fi fost demis dacă ar fi fost un manager de fotbal
„Este greu să rămâi la vârf în fiecare an, dar anul acesta pur și simplu nu l-am înțeles. Nu știu ce s-a întâmplat acolo. Echipa nu funcționează dintr-un motiv sau altul. Dacă ar fi fost la fotbal, Dave Brailsford ar fi fost dat afară. Dave a mai fost aici, vor restructura și replanifica, iar la anul vor reveni cu o gamă completă”, a comentat Bradley Wiggins.
Primos Roglic și-a păstrat tricoul galben, iar primele locuri ale clasamentului au rămas neschimbate. Miercuri se anunță o cursă cu artificii.
Este, fără îndoială, „etapa regină” a Turului Franței 2020, cu un final la o altitudine de 2.304 de metri. Aici se va atinge și „acoperișul” competiției din acest an. Col de la Loze este o „descoperire” mai nouă. Cățărarea finală are 21,5 km lungime și o rampă medie de 7,8 la sută. Ultimii patru kilometri, la peste 2.000 m altitudine, vor fi cu adevărat crunți, cu unele secțiuni chiar și de 20%.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER