A doua ediție L’Étape România by Tour de France a adunat la start 2.100 de cicliști din 14 țări care au pedalat pe străzile Bucureștiului.
L’Étape by Tour de France reprezintă o competiție destinată amatorilor și cicliștilor cu experiență, din țară sau de peste hotare, care vor să pedaleze pe bicicletă de șosea sau mountain bike.
Peste 200 de copii au luat startul la cursa City Adventure, iar veteranul evenimentului a fost în vârstă de 78 ani.
În Race Village a fost amenajat, cu ajutorul A.S.O., organizatorii internaționali ai evenimentului, Muzeul Tour de France. Cei prezenți au putut descoperi proiecții dedicate istoriei Turului Franței și cicliștilor de top, dar și exponate simbolice care fac Turul Franței atât de special.
Antoine Quiers, manager de proiect pentru seria L’Étape by Tour de France la A.S.O, a acordat un interviu în exclusivitate pentru ProSport.
Prosport: Ce părere aveți despre modul în care participarea masivă la cursele precum seria Étape Romania contribuie la dezvoltarea generală a industriei sportive?
Antoine Quiers: De la o țară la alta, există diferențe mari în ceea ce privește piața, comportamentele etc. Dar unul dintre principalele obiective ale seriei este să ofere experiența Turului Franței persoanelor care nu pot merge ușor în Franța pentru a participa la eveniment.
Toți aceștia ar avea nevoie de echipament pentru a putea participa: bicicletă, cască, mănuși, tricouri, pantofi… Unii dintre ei se vor alătura și unui club, vor alege antrenori/program de pregătire…
Toate acestea au un impact direct asupra industriei sportive globale, și putem înțelege ușor că în momentul cu cât sunt mai mulți cicliști într-o țară, cu atât impactul este mai mare. Și ceea ce putem măsura cu ușurință este creșterea evenimentelor noastre. Într-adevăr, majoritatea evenimentelor din seria L Étape reușesc să atragă mai mulți participanți de la un an la altul, evidențiind un interes crescând pentru ciclism în aceste țări, interes care contribuie, astfel, la creșterea industriei sportive locale.
Evenimentele de ciclism amator, precum L Étape by Tour de France, au impact asupra creșterii comunității de ciclism și a sportului în ansamblu în țara dumneavoastră?
Seria L Étape by Tour de France a fost creată pentru a face ca oamenii să experimenteze atmosfera unică a Turului Franței, oriunde s-ar afla în lume și indiferent de nivelul lor de ciclism. Fiecare dintre cele 33 de evenimente organizate în lume este cea mai bună promovare pentru acest sport.
Cu curse adaptate pentru fiecare nivel de ciclism, evenimentele noastre au un impact direct asupra diferitelor comunități locale de ciclism.
Cum vedeți rolul evenimentelor de înaltă notorietate în inspirarea persoanelor să înceapă să practice ciclismul și alte activități sportive în timpul lor liber sau invers?
În ultimele decenii, numărul de activități recreative și de divertisment noi a crescut în mod spectaculos, iar activitățile fizice nu mai fac parte acum din viața unora. Prin urmare, rolul evenimentelor sportive pentru amatori este mai important ca niciodată. Cu evenimentele din seria L Étape, nu oferim doar curse, ci o experiență completă a Turului Franței, care face ca ciclismul să fie accesibil și distractiv pentru toți participanții.
Astfel, este modalitatea perfectă de a distra oamenii și de a-i încuraja să adauge sport în viața lor de zi cu zi și să aibă grijă de sănătatea lor.
Ce strategii ați folosit pentru a încuraja mai multe persoane să participe la evenimentele Étape în Franța?
Chiar dacă Étape du Tour, din Franța, este puțin diferit de celelalte evenimente din serie din cauza numărului de participanți (aproximativ 17.000), unele aspecte ale atractivității sale sunt comune tuturor evenimentelor din seria L Étape. În primul rând, posibilitatea de a trăi atmosfera Turului Franței, la fel ca cicliștii profesioniști, este cu siguranță cel mai puternic atu al tuturor evenimentelor noastre.
Apoi, oportunitatea de a pedala pe drumuri complet închise este, de asemenea, unică pentru majoritatea cicliștilor. Într-adevăr, evenimentele din seria L Étape sunt singurele evenimente care au această închidere completă a drumurilor în multe țări
În cele din urmă, fiecare dintre evenimentele noastre reprezintă o provocare pentru participanți, fie că sunt atleți competitivi sau cicliști începători. Pentru unii dintre ei, obiectivul este să obțină cel mai bun timp/clasament posibil, în timp ce pentru alții, a termina cursa este o realizare enormă.
Cum contribuie popularitatea curselor de ciclism amator la economia locală și turismul în regiunile gazdă?
Ca o serie internațională de ciclism, L Étape by Tour de France are puterea de a atrage participanți din toate colțurile lumii. Oamenii vin din alte orașe, dar și din alte țări. De exemplu, anul acesta ați avut 14 țări diferite reprezentate la linia de start a LÉtape Romania.
Acești participanți au avut nevoie de cazare, transport, hrană… Poate că vor dori să facă și activități turistice sau să aducă amintiri. Toate acestea contribuie direct la economia locală a regiunii gazdă. Și cu cât sunt mai mulți participanți, cu atât impactul economic este mai mare.
Ați observat vreo tendință în privința experiențelor participanților, cum ar fi grupurile de vârstă sau demografia, care indică un interes crescând pentru ciclism și sport? Cine sunt participanții în țara dumneavoastră?
Încă o dată, este ceva foarte diferit de la o țară la alta. În funcție de importanța ciclismului într-o regiune, experiența participanților poate fi complet diferită. Ceea ce este mai relevant să se analizeze este nivelul participanților.
Atrăgând cicliști buni în cadrul seriei L Étape este un lucru, dar asta nu înseamnă că interesul pentru ciclism crește.
Aducerea începătorilor, a cicliștilor amatori și a tuturor participanților la eveniment este mult mai reprezentativă pentru interesul în creștere pentru ciclism într-o regiune
În Franța, din nou, situația este puțin diferită. L Étape du Tour a fost organizată timp de mai mult de 30 de ani, iar cursa este întotdeauna foarte dificilă (de obicei mai mult de 150 km și altitudine de 4.000 m), astfel că este mai puțin accesibilă decât restul seriei.
Dar ceea ce este important de știut este că avem reprezentate aproximativ 100 de țări în timpul evenimentului, ceea ce arată atractivitatea pe care o poate avea un eveniment din seria LÉtape.
Ce impact credeți că au aceste evenimente asupra îmbunătățirii infrastructurii și facilităților pentru ciclism în regiunile unde au loc?
Acest lucru depinde de mai mulți parametri care nu sunt aceiași de la o țară la alta.
De cele mai multe ori, evenimentele noastre sunt organizate în locuri în care infrastructurile sunt adaptate unui astfel de eveniment. Dar uneori, în funcție de sprijinul autorităților locale și/sau al sponsorilor, creșterea ciclismului poate avea un impact direct asupra îmbunătățirii drumurilor (asfalt), a practicii ciclismului urban cu piste de ciclism și/sau parcuri de ciclism.
Cum completează cursele de ciclism amator eforturile ciclismului profesionist în creșterea profilului sportului?
Evenimentele profesioniste de ciclism și cele de amatori sunt complementare. Aș spune că, cursele profesioniste reprezintă o modalitate de a stimula interesul (și chiar visele, mai ales pentru cei mai tineri!) în mintea oamenilor.
Evenimentele pentru amatori contribuie, de asemenea, la întărirea interesului, dar mai mult decât atât, sunt cele care transformă acest interes în practică sportivă. Este în primul rând datorită Turului Franței că cicliștii doresc să facă parte din evenimentele din seria L Étape.
Ce aspirații aveți pentru evenimentele dumneavoastră de ciclism în cadrul industriei sportive mai largi?
Dorim ca seria L Étape să aducă atmosfera Turului Franței dincolo de frontierele naționale și să ajute oamenii să descopere ciclismul în întreaga lume. Aceasta a fost întotdeauna principalul nostru scop.
Astfel, în anii viitori, dorim să aducem aceste două obiective către audiențe mai mari. În viitor, cel mai important pentru noi va fi să avem chiar și mai mulți participanți și o experiență chiar mai bună la evenimentele noastre actuale din seria L Étape.
Apoi, desigur, vom lucra pentru a găsi noi țări în care să lansăm evenimente. L Étape by Tour de France are 24 de țări în 2023, și sunt sigur că acest număr va continua să crească în viitor.
“În societatea de astăzi, se vorbește despre o stare epidemică de obezitate, mai ales în rândul copiilor, rezultată din obiceiuri alimentare nesănătoase combinate cu lipsa de efort fizic.
Cu toate acestea, există un concept nou care încurajează ieșirea din această tendință îngrijorătoare, concept pe care noi îl promovăm prin toate proiectele pe care le implementăm.
Vorbim despre sportainment. Sportul ca modalitate de petrecere a timpului liber aduce în prim plan divertismentul, conexiunea emoțională, dedicarea față de dezvoltare și îmbunătățire a propriilor performanțe, apartenența la o comunitate, reducerea stresului, exprimarea personalității și integrarea mai bună a noilor generații în sportul de performanță”, a declarat Tudor Mocuța, CEO MPG România, organizatorul din România al evenimentului.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER