După două zile în Pirinei, care au provocat haos în pluton și în clasamentul general, Turul Franței revine pe teren plat. Sprinterii sunt din nou favorizați azi, cu o manșă de 197 de kilometri între Saint-Gildas-des-Bois și Saint-Malo. Unica dificultate a zilei este cățărarea de categoria a patra, Cote de Dinan, care vine la 50 de kilometri de final. Cu siguranță, o evadare va pleca din primii kilometri, însă șansele ca ea să reușească sunt minime, având în vedere dorința plutonului de a reveni și a sprinterilor de a câștiga.
UPDATE 18:55: Sagan a venit pe 4, Bonnet pe 5, iar Kristoff pe 6. În clasamentul general nu au existat modificări.
UPDATE 18:52: Kittel l-a depășit pe linia de sosire pe Greipel, după un sprint haotic în care Koen de Kort a căzut în ultimii 300 de metri! Cavendish a venit pe 3!
Top 3 stage 10 #tdf: 1.Marcel Kittel 2.@AndreGreipel 3.Mark Cavendish — Lotto Belisol (@Lotto_Belisol) July 9, 2013
Top 3 stage 10 #tdf: 1.Marcel Kittel 2.@AndreGreipel 3.Mark Cavendish
— Lotto Belisol (@Lotto_Belisol) July 9, 2013
UPDATE 18:49: Surpriză la final! Marcel Kittel a câștigat, după ce l-a depășit pe linia de sosire pe Andre Greipel!
UPDATE 18:48: A mai rămas un kilometru! Sprintul final va fi destul de haotic!
UPDATE 18:46: Cu doi kilometri înainte de final, Lotto-Belisol a preluat frâiele plutonului! Va fi bătălie între Greipel și Cavendish!
UPDATE 18:45: Plasament perfect pentru cei de la Omega Pharma-Quick Step. Cavendish are 4-5 rutieri în față!
UPDATE 18:43: Mai sunt șase kilometri! Toți rutierii încearcă să fie plasați cât mai bine.
UPDATE 18:41: Plutonul e compact! Se formează deja trenulețe paralele, Omega Pharma-Quick Step, Argos-Shimano și Lotto-Belisol duc trena în pluton.
UPDATE 18:38: Evadarea mai are câteva secunde în față, iar plutonul continuă să fie extrem de rapid.
#TDF: Argos-Shimano on the left, Garmin-Sharp on the front to the right with #OPQS and Lotto-Belisol behind. 11.1km to go, 16″ gap. — OPQS Cycling Team (@opqscyclingteam) July 9, 2013
#TDF: Argos-Shimano on the left, Garmin-Sharp on the front to the right with #OPQS and Lotto-Belisol behind. 11.1km to go, 16″ gap.
— OPQS Cycling Team (@opqscyclingteam) July 9, 2013
UPDATE 18:32: Cu 15 kilometri înainte de final, plutonul e condus din nou de Saxo-Tinkoff. Cei patru evadați mai au 10 secunde avans, existând deja contact vizual între ei și pluton.
UPDATE 18:27: Westra a cedat, iar în față au rămas doar ceilalți patru rutieri.
UPDATE 18:25: Tentativa echipe lui Contador a rămas, deocamdată, fără rezultat. Cei de la Omega Pharma-Quick Step revin în frunte pentru Cavendish.
UPDATE 18:23: Cei de la Saxo-Tinkoff duc o trenă foarte puternică în fruntea plutonului pentru a crea o bordură. Însă Froome rămâne destul de în față și nu are probleme.
Forcing de Saxo-Tinkoff dans la côte de Cancale. #TDF — Velochrono (@velochrono) July 9, 2013
Forcing de Saxo-Tinkoff dans la côte de Cancale. #TDF
— Velochrono (@velochrono) July 9, 2013
UPDATE 18:23: Avantajul celor cinci evadați a scăzut la 31 de secunde.
UPDATE 18:21: Froome este protejat de Ian Stannard, care îl duce în trenă în fruntea plutonului.
Stannard leads Froome… http://t.co/eoLCOHrdUe #TDF — Le Tour De France (@letour) July 9, 2013
Stannard leads Froome… http://t.co/eoLCOHrdUe #TDF
— Le Tour De France (@letour) July 9, 2013
UPDATE 18:20: Deja în pluton se merge mult mai repede. Chris Froome trage tare pentru a rămâne în față, alături de rutierii de la BMC.
UPDATE 18:15: Rutierii din pluton merg liniștiți către final, în timp ce fugarii realizează că au șanse minime. Mai sunt 27 de kilometri până la final.
UPDATE 18:09: Interesant e că și echipa Belkin a venit în fața plutonului, deși formația preluată de firma americană nu are vreun sprinter în lot.
#TDF 40km to go and gap is 2’30” — Peloton Watch (@PelotonWatch) July 9, 2013
#TDF 40km to go and gap is 2’30”
— Peloton Watch (@PelotonWatch) July 9, 2013
UPDATE 18:06: Avantajul celor cinci evadați a scăzut la 1 minut și 27 de secunde.
UPDATE 18:00: Vântul bate cu circa 20 de km/h din față, astfel că s-ar putea crea borduri în cazul în care rutierii nu sunt atenți.
UPDATE 17:56: Rutierii de la Omega Pharma-Quick Step trec și ei în fața plutonului. E din ce în ce mai clar că victoria în etapă se va disputa la sprint, iar favoriți sunt Cavendish, Greipel și Kittel.
UPDATE 17:45: Nu au mai rămas decât 47 de kilometri din această etapă. Evadații au 2 minute și jumătate în fața plutonului, care e condus în continuare de Lotto-Belisol.
UPDATE 17:39: Westra a fost prins însă de colegii săi, iar în frunte cei cinci rămân cu 2 minute și 30 de secunde avantaj.
UPDATE 17:34: Simțind că evadarea nu va avea mare succes, Lieuwe Westra a atacat de lângă colegii săi și a câștigat cățărarea de pe Cote de Dinan. Olandezul se pregătește pentru contratimpul de mâine, unde are șanse la un top 10.
UPDATE 17:24: Au mai rămas 60 de kilometri din manșa a zecea a Turului Franței, iar avansul evadaților e de doar 2 minute și 19 secunde.
UPDATE 17:14: Cei de la Cannondale îi duc trena lui Sagan pentru sprintul intermediar, însă slovacul e învins de Greipel. În spatele slovacului a venit Mark Cavendish.
UPDATE 17:12: În evadare, Mate a sprintat pentru victoria la sprint, impunându-se în fața lui Lieuwe Westra.
UPDATE 17:04: Nici în a treia oră de cursă media nu a fost prea bună, doar 37,9 km/h.
37,9 km/h in third hour. Westra, Maté, Cousin, Oroz and Simon have 3,30 with 75km to go #TDF — Tour de José LIVE (@TourLive2013) July 9, 2013
37,9 km/h in third hour. Westra, Maté, Cousin, Oroz and Simon have 3,30 with 75km to go #TDF
— Tour de José LIVE (@TourLive2013) July 9, 2013
UPDATE 16:48: Nu au mai rămas decât șapte kilometri până la sprintul intermediar, Cu siguranță, Greipel, Sagan sau Kittel vor lupta pentru locul șase.
UPDATE 16:46: Sagan speră și el la o victorie de etapă și crede că vântul de la finalul etapei ar putea schimba situația la sprint.
Sagan:”Not only for me this stage,wind can change on the final.I hope the others will be more tired than me” #tdf #cycling — alberto celani (@albertocelani) July 9, 2013
Sagan:”Not only for me this stage,wind can change on the final.I hope the others will be more tired than me” #tdf #cycling
— alberto celani (@albertocelani) July 9, 2013
UPDATE 16:39: Plutonul gestionează perfect etapa. Cei cinci din față au un avantaj de 3 minute și 46 de secunde, iar Lotto-Belisol conduce rutierii spre final.
UPDATE 16:33: Rutierii din evadare se află acum în zona de realimentare. Au mai rămas 94 de kilometri din etapă.
UPDATE 16:13: Echipa Omega Pharma-Quick Step a câștigat 32.030 de euro după primele 9 etape ale Turului, fiind formația cu cele mai mari încasări din Marea Buclă
Omega Pharma Quick Step, les plus riches ! http://t.co/i8Kf6eN6Zc #TDF — Le Tour De France (@letour) July 9, 2013
Omega Pharma Quick Step, les plus riches ! http://t.co/i8Kf6eN6Zc #TDF
UPDATE 16:00: Se rulează destul de încet, semn că rutierii sunt încă sub influența zilei de pauză de ieri. Media de viteză în a doua oră a cursei a fost de doar 36,5 km/h, în condițiile în care se rulează pe plat.
#TDF: 36.5km/h average speed in the second hour of racing. Gap 4’04” after 80km. — OPQS Cycling Team (@opqscyclingteam) July 9, 2013
#TDF: 36.5km/h average speed in the second hour of racing. Gap 4’04” after 80km.
UPDATE 15:45: Numărul roșu pe fond alb, care revine celui mai combativ rutier din etapa trecută, este purtat azi de Romain Bardet (AG2R-La Mondiale). Tânărul francez este considerat una dintre cele mai mari speranțe ale ciclismului francez și ar putea deveni un rutier important în pluton în următorii ani. Deocamdată, rutierul de 23 de ani are un loc 4 în Route du Sud și un loc 7 în Etoile de Besseges.
Bardet with red race number… http://t.co/eoLCOHrdUe #TDF — Le Tour De France (@letour) July 9, 2013
Bardet with red race number… http://t.co/eoLCOHrdUe #TDF
UPDATE 15:39: Următorul punct interesant pe traseu va fi sprintul intermediar de la Le Hingle, care va veni în 60 de kilometri.
UPDATE 15:33: După 60 de kilometri, avantajul favoriților a început să scadă. Argos-Shimano, Omega Pharma-Quick Step și Lotto-Belisol conduc azi plutonul.
The five riders ahead reached a maximum gap of 5′, and now it’s already decreasing: 4’15” with 137 km to go. #TDF @letour — Katushacycling (@katushacycling) July 9, 2013
The five riders ahead reached a maximum gap of 5′, and now it’s already decreasing: 4’15” with 137 km to go. #TDF @letour
— Katushacycling (@katushacycling) July 9, 2013
UPDATE 14:30: Sprinterul norvegian Alexander Kristoff a semnat un nou contract pe doi ani cu echipa Katiușa, iar salariul său va fi de circa 700.000 de euro pe an.
Alexander Kristoff confirms new 2-year deal with @katushacycling. According to @procyclingno he will now earn 700.000 Euros a year. #cycling — Mikkel Condé v2.0 (@mrconde) July 9, 2013
Alexander Kristoff confirms new 2-year deal with @katushacycling. According to @procyclingno he will now earn 700.000 Euros a year. #cycling
— Mikkel Condé v2.0 (@mrconde) July 9, 2013
UPDATE 14:29: La trenă în pluton a trecut Lotto-Belisol, dovedind intențiile clare de victorie ale lui Andre Greipel.
UPDATE 14:16: Juan Jose Oroz este cel mai bine plasat rutier din evadare, la 1 oră și 3 minute de Chris Froome.
#tdf – na 11 km voorsprong meer dan 4′ Oroz is de best geplaatste – hij staat in het klassement op 93e plaats op 1u3′ 19″ van leider Froome — Andre Meganck (@andremeganck) July 9, 2013
#tdf – na 11 km voorsprong meer dan 4′ Oroz is de best geplaatste – hij staat in het klassement op 93e plaats op 1u3′ 19″ van leider Froome
— Andre Meganck (@andremeganck) July 9, 2013
UPDATE 14:12: Aceasta este evadarea zilei! Cei cinci rutieri au pus deja trei minute între ei și pluton.
C’est la bonne échappée : 3′. #TDF — Velochrono (@velochrono) July 9, 2013
C’est la bonne échappée : 3′. #TDF
UPDATE 14:05: Avantajul evadaților a ajuns la 1 minut și 5 secunde după 3,5 kilometri.
Five lead by 1’05” at 3.5km http://t.co/eoLCOHrdUe #TDF — Le Tour De France (@letour) July 9, 2013
Five lead by 1’05” at 3.5km http://t.co/eoLCOHrdUe #TDF
UPDATE 14:02: Avem deja o evadare! În frunte se află cinci rutieri: Luis Angel Mate (Cofidis), Juan Jose Oroz (Euskaltel-Euskadi), Lieuwe Westra (Vacansoleil-DCM), Julien Simon (Sojasun) și Jerome Cousin (Europcar).
5 échappés : Maté, Oroz, Cousin, Westra, Simon. #TDF — Velochrono (@velochrono) July 9, 2013
5 échappés : Maté, Oroz, Cousin, Westra, Simon. #TDF
UPDATE 13:52: S-a dat startul fictiv al etapei. Cel real va avea loc în 5 minute!
UPDATE 13:14: Ryder Hesjedal (Garmin-Sharp) și-a cerut scuze pe Twitter după ce s-a ciocnit de Peter Kennaugh (Sky) și l-a aruncat pe britanic în șanț în etapa de duminică.
UPDATE 13:00: A rămas mai puțin de o oră până la startul etapei, care va avea loc la Saint-Gildas-des-Bois!
UPDATE 11:46: Finalul va avea loc la Saint Malo, o stațiune vizitată de cel puțin 2 milioane de turiști în fiecare an. Deocamdată însă, vremea e înnorată la final.
Not a bad spot for a stage finish… pic.twitter.com/jXcnh6kbI4 — CyclingCentral (@CyclingCentral) July 9, 2013
Not a bad spot for a stage finish… pic.twitter.com/jXcnh6kbI4
— CyclingCentral (@CyclingCentral) July 9, 2013
UPDATE 11:40: Formația Orica-GreenEdge a fost mai tot timpul în atenția suporterilor Turului Franței în prima săptămână a competiției. Australienii au apărut în prim-plan încă din prima etapă a Marii Bucle, atunci când șoferul autobuzului for Însă Orica-GreenEdge s-a revanșat și a obținut două victorii consecutive, în etapele 3, respectiv 4. Prima, prin Simon Gerrans, care l-a învins la sprint pe Peter Sagan, iar a doua la contratimpul pe echipe de la Nisa, când au învins-o pe Omega Pharma-Quick Step cu doar o secundă. Însă cei de la Orica-GreenEdge, formație înființată în urmă cu două sezoane, nu se remarcă doar prin performanțele pe șosea, ci și prin exerciții de marketing care implică toți rutierii echipei. Primul astfel de exercițiu a fost o parodie a clipului melodiei „Call Me Maybe” al interpretei canadiene Carly Ray Jepsen. Acesta a strâns 750.000 de vizualizări pe Youtube și a devenit hit instant printre pasionații de ciclism. La mai puțin de un an de la acel videoclip, rutierii s-au gândit să realizeze un nou videoclip. De data aceasta, ei au realizat un tribut pentru legendara formație rock AC/DC, pe melodia „You Shook Me All Night Long”. În noul clip sunt prezentate atât momente înregistrate înaintea Turului Franței, cât și în Marea Buclă, după victoria lui Gerrans și cea obținută la contratimp.
UPDATE 11:36: Rutierii sunt transportați în aceste momente cu autocarele spre Saint-Gildas-des-Bois, acolo unde va avea loc startul etapei.
UPDATE 10:56: Însă odată cu întrebările despre dopaj, Brailsford a devenit mult mai defensiv. Team managerul a fost întrebat de ce l-a angajat în 2011 pe doctorul Gert Leinders, un olandez acuzat că a furnizat produse dopante echipei Rabobank. „E vina mea și mi-o asum. Am făcut o eroare de judecată”, a spus Brailsford. În continuare, managerul lui Sky și al lotului britanic a evidențiat că echipa a fost transparentă: „Jurnalișii au fost invitați în cantonamentul nostru din Mallorca pentru a vedea cum ne pregătim și a analiza cifrele noastre. Dar acest lucru nu e ușor, iar aceste cifre sunt foarte interpretabile”, a continuat team-managerul. O altă întrebare-capcană adresată de cunoscutul Paul Kimmage, care l-a acuzat pe Armstrong de dopaj încă din 2003, l-a pus în dificultate pe Brailsford. Kimmage l-a întrebat pe managerul echipei Sky care e motivul pentru care Peter Kennaugh a slăbit 5 kg în doar două luni, iar Brailsford a evitat un răspuns direct: „Întrebați-l pe Nigel, nutriționistul nostru, el știe aceste lucruri”.
UPDATE 10:53: Echipa Sky a susținut ieri o conferință de presă în ziua de pauză. Zeci de jurnaliști au luat parte, iar cei prezenți nu au fost deloc menajați în ceea ce privește întrebările legate de dopaj. Managerul Sir David Brailsford a pus evoluția slabă a echipei din etapa a noua pe tranziția de la temperaturi reci, în care rutierii s-au antrenat și au pedalat în acest sezon la cele calde, din Tur. „Vasili Kirienka nu a ajuns în timpul necesar, întrucât a tras enorm să îl readucă pe Richie Porte în primul grup. Pur și simplu a cedat și nu a mai putut continua. El crede că performanța slabă a venit și din cauza căldurii”, a spus Brailsford.
UPDATE 10:45: Etapa de azi, în lungime de 197 de kilometri, va debuta la ora 13:55. Transmisiunea în direct a postului Eurosport va începe la ora 15:00.
UPDATE 10:33: După zilele de pauză, există întotdeauna știri interesante pentru viitorul echipelor. Astfel, miliardarul rus Oleg Tinkov, a confirmat ieri că va fi sponsor principal la echipa Saxo-Tinkoff din 2014. „Ambițiile mele sunt mult mai mari decât ale unui sponsor secundar. De la anul, echipa se va numi Tinkoff-Saxo”, a spus rusul pentru Eurosport.
Oleg Tinkov confirma que será „el primer patrocinador” del equipo de Riis en 2014. http://t.co/fyVYtl2xix — BiciCiclismo Web (@biciciclismoweb) July 9, 2013
Oleg Tinkov confirma que será „el primer patrocinador” del equipo de Riis en 2014. http://t.co/fyVYtl2xix
— BiciCiclismo Web (@biciciclismoweb) July 9, 2013
UPDATE 10:21: Manșa de azi e perfectă pentru sprinteri, având o cățărare de categoria a patra cu 50 de kilometri înainte de final. Condițiile nu se schimbă nici joi, nici vineri, când organizatorii au desenat etape destinate sprinterilor, doar mâine rutierii având de parcurs un contratimp infernal, de 32 de kilometri, care va schimba din nou clasamentul general.
UPDATE 10:02: După antrenamentul ușor pe care l-a avut ieri, Alberto Contador a glumit cu fanii prezenți la hotel.
UPDATE 10:00: Rutierii de la Sky s-au relaxat ieri, plimbându-se pe faleza orașului La Baule.
UPDATE 9:50: Probleme financiare există și la echipele Europcar și Vacansoleil-DCM, care s-ar putea desființa în cazul în care nu găsesc un nou sponsor. Ambii sponsori își încheie parteneriatul cu echipele la finele lui 2013.
UPDATE 9:48: Din păcate, începem ziua cu o veste proastă. Conform biciciclismo.com, formația Euskaltel-Euskadi, una dintre cele mai vechi din plutonul profesionist, este pe punctul să se desființeze. Echipa care îi are în lot pe Samuel Sanchez, Igor Anton sau Mikel Nieve are nevoie de 5,5 milioane de euro în următoarele 45 de zile pentru a-și asigura prezența în World Tour și în 2014. Compania de telefonie Euskaltel a recunoscut că nu poate să ofere mai multe de 3,5 milioane de euro, însă șefii echipei sunt optimiști, adăugând că există contacte pentru ca formația să fie salvată.
El Euskaltel-Euskadi, en riesgo de desaparecer. http://t.co/H4wioHnT9P — BiciCiclismo Web (@biciciclismoweb) July 9, 2013
El Euskaltel-Euskadi, en riesgo de desaparecer. http://t.co/H4wioHnT9P
UPDATE 9:41: Manșa a zecea nu va provoca schimbări majore în clasamentul general, acolo unde Froome are un avantaj de 1 minut și 25 de secunde în fața lui Valverde și de 1 minut și 44 de secunde în fața lui Bauke Mollema.
UPDATE 9:40: Etapa de azi e perfectă pentru sprinteri. Dar cine va câștiga? Favorit pare, din nou, Mark Cavendish. Însă britanicul a avut probleme tot anul cu „trenulețul” echipei sale, astfel că Greipel și Kittel așteaptă și ei orice greșeală a campionului Marii Britanii..
Etapa 10: Recuperare după ziua de…pauză (marți, 9 iulie, St-Gildas-des-Bois – Saint Malo, 197 km)
Rutierii au mâine o zi de pauză, când vor fi transbordați la St-Gildas-des-Bois. Cu o zi înainte de contratimpul de la Mont Saint Michel, favoriții pot să se odihnească liniștiți într-o manșă creată pentru sprinteri. Ruta a fost desenată pentru a aduce un omagiu lui Louison Bobet, câștigător de trei ori în Le Tour (1953, 1954 și 1955), dar și lui Bernard Hinault, cvintuplu câștigător, care are o fermă în zonă. Cu o singură ascensiune de categoria a patra programată la 50 de kilometri de finalul de la Saint Malo, sprinterii sunt principalii favoriți, mai ales că vin după o zi de pauză în care și-au încărcat bateriile.
Favoriți: Mark Cavendish, Andre Greipel, Marcel Kittel Jokeri: Samuel Dumoulin, Matt Goss
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER