„Moș Ion Roată” și premiera din România: „CASCO” pentru bicicletă

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

Potrivit unui studiu realizat recent, unul din șase bucureșteni posedă o bicicletă. În celelalte orașe ale României, proporția celor care își achiziționează acest produs este mai mare, unul din cinci locuitori având o bicicletă. Dar nu doar interesul pentru sport și sănătate a crescut în ultimii ani, ci și furtul. La Timișoara, anul trecut s-au furat peste 400 de biciclete, în timp ce la Cluj este atinsă borna cu numărul 300. Cei mai afectați sunt însă locuitorii Capitalei. Se pare că, lunar, 50 de plângeri de furt sunt depuse la secțiile de poliție din cele șase sectoare.

Cum tendința de creștere în piața românească a bicicletelor este una evidentă, firmele de asigurări au început să lanseze servicii nu doar pentru posesorii de automobile, ci și pentru cei care investesc sume mari de bani în modele din ce în ce mai performante de biciclete.

În România, un astfel de exemplu este compania internațională Grawe, cea care în urmă cu trei săptămâni a semnat primul parteneriat cu un centru de biciclete din București, „Moș Ion Roată”. Concret, posesorii de biciclete noi sau second-hand pot să-și asigure bicicletele împotriva furtului: „Este o inițiativă cu totul nouă la noi la țară, dar de care aveam nevoie ca de aer, dat fiind faptul că numărul tâlhăriilor crește pe zi ce trece, iar de cele mai multe ori bicicletele nu mai sunt găsite, în ciuda încercărilor proprietarilor de a-și recupera investiția”, recunoaște Bogdan Stroe, directorul de marketing al centrului Moș Ion Roată. Ideea este în premieră implementată în România.

300 de euro costă cel mai scump lanț de siguranță

10% DIN VALOAREA BICICLETEI ȘI EȘTI ASIGURAT ÎN CAZ DE FURT
Procesul de asigurare este unul simplu. Îl explică Bogdan Stroe, cel care recunoaște faptul că până în urmă cu aproape doi ani nu avea un program strict sportiv, dar observând sedentarismul copiilor săi a hotărât să le schimbe modul de viață prin puterea exemplului.

E înconjurat de biciclete între 1.750 de lei și 11.000 de lei: „Responsabilitatea declarării corecte a valorii bicicletei revine asiguratului. E mai ușor cu cele noi, pentru ca aceasta se stabilește pe baza facturii de achiziție.

În cazul bicicletelor care nu se mai comercializează se poate stabili valoarea pe baza prețurilor unor biciclete cu caracteristici similare, clientul consultând magazinele de specialitate”, povestește Bogdan Stroe. În cazul în care bicicletei i-au fost adăugate accesorii, valoarea de nou declarată la încheierea asigurării va consta în prețul ei la care se va adăuga prețul sistemelor. În fiecare dintre cele trei situații, clientul trebuie să achite 10% din suma totală pentru a fi asigurat vreme de un an în cazul furtului.

CE FACI ÎN CAZ DE FURT
În cazul producerii evenimentului asigurat, contractantul asigurării trebuie să ia următoarele măsuri: să notifice în cel mult 24 de ore autoritățile competente din zona în care s-a produs fapta, să notifice asiguratorul în scris, în termen de 48 de ore, printr-o descriere exactă a faptelor și a măsurilor luate, iar dacă cei dintâi nu găsesc bicicleta în următoarele 30 de zile, atunci este activată polița de asigurare. Cei de la Grawe cercetează dosarul, iar în termen de 14 zile restituie posesorului suma de bani pe care a investit-o inițial în bicicletă: „Ei iau în calcul pozele pe care le facem la încheierea asigurării, pentru a fi evitate situațiile în care una declară asiguratul și alta este realitatea financiară”, spune Bogdan Stroe.

În tot procesul de despăgubire, clientul va beneficia de asistență pentru întocmirea și finalizarea dosarului de daună. Concret, un reprezentant Grawe îi va oferi acestuia primele indicații legate de ce e de făcut: unde este secția de poliție la care trebuie să ajungă, ce documente trebuie să pună la dispoziție și va pregăti cererea de despăgubire. Pentru ca aceasta să fie valabilă, în momentul furtului, bicicleta trebuie să fie legată cu un sistem antifurt care să prindă roata din spate, cadrul și un obiect fix, care nu poate fi demontat cu ușurință: „Dacă tâlhăria a avut loc în alte condiții, clientul a uitat bicicleta undeva, nu va fi despăgubit”, spune Bogdan Stroe.

De trei săptămâni în România, la serviciul de asigurări nu a apelat încă niciun posesor de bicicletă: „Suntem la început, nu are cum să nu prindă o astfel de inițiativă. Probabil încă nu este cunoscută”, încheie Bogdan Stroe.

Publicat: 22 09. 2014, 19:28
Actualizat: 22 09. 2014, 19:29