Dacă în 1895, Skoda a debutat ca o companie producătoare de biciclete, peste 100 de ani mai târziu, gigantul ceh păstrează legăturile strânse cu ciclismul. Noul sponsor al tricoului verde în cea mai importantă cursă ciclistă din istorie, Turul Franței, cu peste 1,4 miliarde de telespectatori, Skoda oferă peste 200 de mașini organizatorilor pentru o cursă perfectă. În 11 ani, niciuna nu s-a defectat!
22 de echipe. 198 de cicliști. Peste 500 de biciclete. Rețeta pentru un Tur al Franței perfect nu poate începe fără ingredientele de bază. Spectacolul pe două roți, fie că vine pe pavate, în marile metropole din Hexagon, la 60-70 km/h sau pe cei mai grei munți din Europa, are nevoie de încă un ingredient. Pentru că o cursă fără mașini de asistență nu poate exista. În spatele plutonului stă întotdeauna un șir lung de vehicule care e gata să îi ajute pe cicliști la cea mai mică problemă. Iar din 2004 încoace, Skoda este sponsorul oficial al Marii Bucle, oferind vehicule de asistență pentru fiecare echipă, dar și pentru comisari și organizatori.
Dacă rutierii fac în fiecare an peste 3000 de kilometri pe bicicletă, cele 250 de mașini care îi însoțesc au însumat 2,8 milioane de kilometri numai în 2014. În total, în ultimele 11 ediții ale Turului Franței, 28 de milioane de kilometri au fost acoperiți de mașinile de asistență Skoda, producătorul ceh mândrindu-se cu un record greu de egalat: niciuna dintre mașinile puse la dispoziție nu a cedat din cauza unor probleme mecanice, indiferent de condițiile traseului sau vreme! Așadar, fiecare dintre cele 22 de echipe care participă în Turul Franței au la dispoziție mașini Skoda, iar ordinea în „șarpele” din coada plutonului este dată de ordinea rutierilor din clasamentul general: echipa tricoului galben, adică a primului clasat, este prima în șir.
Skoda va fi sponsorul tricoului verde, purtat de liderul clasamentului pe puncte, în Turul Franței
Noul sponsor al tricoului verde
Parteneriatul dintre Skoda și ASO – organizatorul Turului Franței – nu vine deloc ca o surpriză. Constructorul ceh de mașini a sponsorizat în ultimii patru ani tricoul alb, care se oferă celui mai bun tânăr din clasamentul general, iar din 2015 va fi sponsorul tricoului verde, primit de liderul clasamentului pe puncte. În trecut, cicliști legendari, precum Eddy Merckx, Sean Kelly, Olaf Ludwig, Laurent Jalabert sau Erik Zabel au câștigat acest tricou, în ultimii ani acesta fiind cucerit de sprinteri puternici, precum Thor Hushovd, Tom Boonen sau Mark Cavendish. Slovacul Peter Sagan este, însă, rutierul care a urcat pe podium la Paris cu acest tricou în ultimii trei ani.
Mașinile Skoda vor oferi asistență în Le Tour 2015 încă de la prima etapă, care va avea loc la Utrecht
Skoda, debutul ca o companie care a produs biciclete
De unde vine atașamentul Skoda pentru ciclism? Simplu! Povestea Skoda este una fascinantă și este strâns legată de lumea ciclismului. În 1895, Vaclav Klement a avut ideea de a înființa o firmă producătoare de biciclete, după ce bicicleta sa germană s-a stricat, iar firma producătoare nu a dorit să o repare. Așa că Klement a căutat un mecanic de biciclete talentat, pe care l-a găsit în persoana lui Vaclav Laurin. În scurt timp, cei doi au început construcția propriilor biciclete, până când au trecut la motociclete și mașini, prima mașină fiind construită în 1905. „Ciclismul a rămas important pentru noi încă din acea zi și continuăm să onorăm moștenirea pe care am avut-o”, notează producătorul ceh pe site-ul oficial.
Astfel, pe lângă Turul Franței, Skoda oferă mașini și pentru alte curse organizate de ASO, unele dintre cele mai importante din calendarul profesionist. E vorba despre „monumentele” Paris-Roubaix și Liege-Bastogne-Liege, două dintre cele mai grele curse de o zi din plutonul profesionist, dar și de Săgeata Valonă, Criteriul Internațional, Paris-Tours, Dauphine Libere, Cele Patru Zile de la Dunkerque sau Turul Picardiei. În aceste curse, Skoda oferă câte 65 de mașini, în timp ce pentru Turul Franței, numărul e suplimentat cu încă 115 vehicule și alte 33 pentru presă. „Skoda a fost un partener de nădejde, iar mașina mea nu e doar o mașină, ci un birou excelent, unde pot să-mi fac treaba în liniște”, a declarat directorul Turului Franței, Christian Preudhomme.
Skoda se orientează către toate evenimentele de cicloturism și a fost partener la Marea Pedalare și la Skoda Velochallenge
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER