Italianul Diego Ulissi (Lampre-Merida) a câștigat miercuri etapa a cincea din Turul Italiei, prima cu final în ascensiune. Michael Matthews (Orica-GreenEdge) rămâne în tricoul roz
Palmierii pe lângă care a trecut caravana Giro în etapa de la Bari au fost dați uitării. Urmează etape dificile!
După trei zile petrecute în Irlanda și una în Italia care au fost dedicate fie unui contratimp pe echipe, fie sprinterilor, rutierii de clasament general puteau, în sfârșit, să atace! Manșa a cincea din această ediție a Giro, programată între Taranto și Viggiano, pe distanța a 203 kilometri, propunea primul final în ascensiune din această ediție a Giro. E adevărat, rampa medie a cățărării de categoria a patra nu era decât de 4-5%, însă cu un kilometru înainte de final, aceasta creștea la 8%. Totuși, nu se anunța o bătălie atât de intensă între rutierii favoriți la victoria finală, mai ales că manșa era încercuită de puncheuri precum Enrico Battaglin, Stefano Pirazzi (ambii de la Bardiani-CSF) sau Simone Ponzi (Neri Sottoli-Yellow Fluo). Practic, era o etapă tipică de Giro, în care rutierii italieni erau gata să dea totul pentru o victorie de etapă. Iar printre favoriți se număra și Domenico Pozzovivo (AG2R-La Mondiale), născut în Basilicata, localitate aflată la kilometrul 60 al etapei.
Assaggiato l’asfalto per bene !!! @giroditalia pic.twitter.com/I8erFNrqRC — Fabio Felline (@FabioFelline) May 14, 2014
Assaggiato l’asfalto per bene !!! @giroditalia pic.twitter.com/I8erFNrqRC
— Fabio Felline (@FabioFelline) May 14, 2014
Nu toți rutierii au scăpat fără probleme după etapa de miercuri. După o căzătură, Fabio Felline (Trek) a suferit contuzii puternice
Sprint atipic pentru victoria de etapă
Doar că primele calcule ale hârtiei au fost date peste cap încă din primii kilometri, adică din momentul în care a luat naștere evadarea. Surprinzător, din pluton s-a desprins un grup de 11 cicliști, care a fost format mai mult din sprinteri decât din atacanți sau puncheuri. Elia Viviani (Cannondale), Ben Swift (Team Sky), Tyler Farrar and Fabian Wegmann (Garmin-Sharp), Miguel Angel Rubiano (Colombia), Tony Hurel, Bjorn Thurau (Europcar), Marco Frapporti (Androni Giocattoli), Yonathan Monsalve (Neri Sottoli), Kenny Dehaes și Tosh Van der Sande (Lotto-Belisol) s-au desprins din pluton, iar avantajul lor maxim a atins 6 minute. Încet, dar sigur, trena impusă de Orica-GreenEdge, care a lucrat pentru Michael Matthews, a început să se facă simțită, iar grupul masiv mai avea doar 2 minute în față cu 40 de kilometri înainte de final, fiind prinsă de pluton cu 23 de borne de rămase de parcurs, exact în momentul în care plutonul trecea pentru prima dată peste ascensiunea de la Viggiano.
Locul 9 în etapa de azi, Michael Matthews (în roz) își păstrează tricoul de lider
Evident, pe ultimii kilometri au existat și atacuri. Primul a plecat italianul Gianluca Brambilla (Omega Pharma-Quick Step), însă cele 25 de secunde pe care le-a pus între el și pluton au fost repede șterse, deși rutierii au avut grijă să nu riște nimic pe o coborâre care a avut loc pe un asfalt umed. Însă pe ultimii trei kilometri, Katiușa, echipa lui Purito Rodriguez, a tras tare pentru ca liderul formației să recupereze din handicapul de aproape 1 minut și jumătate care îl desparte de Cadel Evans (BMC) și Nairo Quintana (Movistar). Doar că Purito n-a mai putut susține ritmul din finalul cursei și a fost depășit de Evans, Julian Arredondo (Trek) și de Diego Ulissi (Lampre-Merida). Iar italianul, care câștigase Marele Premiu Camaiore și o etapă în Turul Down Under, a sprintat excelent și a câștigat a doua etapă din carieră în Giro, după cea din 2011, când s-a impus după o evadare la Tirano. Înaintea manșei de joi, tot cu final în cățărare, pe Montecasino (categoria a doua, rampă medie 5,5%, rampă maximă 10%), Michael Matthews (Orica-GreenEdge) continuă să fie tricou roz, însă avantajul său a fost diminuat la doar 14 secunde în fața coechipierului Pieter Weening și la 15 secunde în fața lui Cadel Evans.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER