Brian Cookson, președintele Uniunii Cicliste Internaționale, a anunțat marți, în cadrul unei conferințe de presă, că forul va monitoriza toate echipele pentru a preveni folosirea unor mijloace tehnologice ilegale în acest sport.
„S-a ajuns la situația în care trebuie să verificăm fiecare bicicletă înaintea unui concurs, inclusiv bicicletele care se află în mașinile echipelor”, a declarat Cookson, potrivit The Guardian. El a adăugat că Uniunea Ciclistă Internațională deține în prezent o tehnologie îmbunătățită de testare, pentru a preveni dopajul tehnologic.
Uniunea Ciclistă Internațională a recunoscut că în primele două etape din Turul Qatarului, care se desfășoară în această perioadă, nu a verificat bicicletele aflate în concurs, dar cu siguranță vor urma controale inopinate.
Ideea dopajului tehnologic și a bicicletelor motorizate a apărut în urmă cu două săptămâni, când cotidianul francez L-Equipe a prezentat un caz de dopaj tehnologic. Oficialii concursului mondial de ciclocros au descoperit un motor ascuns în cadrul bicicletei pe care concura belgianca Femke Van den Driessche. Campioană europeană U23, Femke van den Driessche era una dintre favoritele cursei și la Campionatele Mondiale, însă a fost nevoită să treacă linia de sosire pe lângă bicicletă din cauza unor probleme mecanice. La inspecție, oficialii au confirmat că este vorba despre primul caz de dopaj mecanic din istoria ciclismului.
Cotidianul Gazzetta dello Sport a publicat o anchetă privind dopajul tehnologic din ciclism, în care spune că unii cicliștii ar beneficia de biciclete dotate cu roți speciale, ce produc între 20 și 60 de wați putere prin electromagnetism. Bicicletele costă în jur de 200.000 de euro.
Cicliștii ce vor folosi astfel de sisteme pot fi suspendați cel puțin șase luni și amendați cu sume cuprinse între 20.000 și 200.000 de franci elvețieni, potrivit Uniunii Cicliste Internaționale.
MEDIAFAX
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER