Cum va aduce Gabriela Szabo bani la COSR. „Mediul de business vede pontențialul dacă i se oferă acea comunicare concretă”
Candidată la funcția de președinte al COSR, Gabriela Szabo și-a conturat o strategie din care nu lipsește capitolul „business”. Sportul a devenit și o afacere în zilele noastre, partea financiară are un rol esențial în dezvoltarea anumitor proiecte în vederea obținerii produsului final: marea performanță.
„Sportul a devenit un business astăzi, atât la nivel național cât și la nivel internațional, care generează un alt business. Trebuie să ne învârtim în acest cerc, să găsim sursele de finanțare din mediul privat, să le aducem în sport. Și am un punct extrem de important în strategie, în care vorbesc despre acest lucru, un fond de solidaritate pentru sport în care toate companiile din România sau cele care își doresc să ajute sportul românesc, să doneze sau să sponsorizeze în acel cont. Iar pe criterii clare gândite de Comisia Tehnică Olimpică, să distribuim apoi către federațiile naționale, tocmai pentru a le pune dispoziție resurse financiare de remunerație a sportivilor și antrenorilor”, a susținut Gabriela Szabo în emisiunea ProSport LIVE
Campioana olimpică de la Sydney este ferm convinsă că sunt foarte multe companii care își doresc să vină alături de sportul românesc, dacă există cadru bine dezvoltat. „Important este să comunicăm cât mai mult, inclusiv să facem campanii de atragere a celor 2% tot pentru dezvoltarea sportului, așa cum se întâmplă și la alte asociații. Orice salariat de 2% poate să doneze fără să-i afecteze în niciun fel veniturile. Oricum, cei 2% pleacă la bugetul de stat al României și apoi redistribuit acolo unde își dorește statul”, a continuat Gabriela Szabo,
Virgil Stănescu, personaj cu competență în timp dezvoltată pe management, este cel care trebuie să dezvolte procesele de atragere de fonduri, să le aducă la realitate în echipa Gabrielei Szabo
„Mediul de business vede pontențialul dacă i se oferă acea comunicare concretă, în care return of investment este bine stabilit și nu numai egocentrismul în sport. Adică trebuie să ne îndepărtăm ușor-ușor de soluția de filantropică și egocentrică. Care sunt avantajele ambelor părți? Altfel totul va fi sporadic, accidental, un moment care nu este coerent în a finanța azi, mâine nu. Să știm să comunicăm mai bine și să facem lucrurile mai clare pentru mediul de business, ei până la urmă se uită pe niște cifre, se uită pe niște date clare și trebuie să le furnizăm”, a precizat Virgil Stănescu.
65 la sută din sponsorizările mondiale sunt către sport pentru că este cel mai mare vector de imagine
Fostul baschetbalist al echipei naționale a mai spus că „nu ne uităm numai la ideea de brand, ci și la ideea de sportiv, trebuie să fie acei actori pe care își cunoaște toată lumea și acele modele pe care ni le dorim. Drept pentru care toată industria să înceapă să funcționeze, trebuie să se creeze toată această comunitate vie care să genereze proiecte, care să urmărească proiecte, care să poate să facă în ajutorul sportului românesc”.
- „Noi considerăm federațiile ca pe un pion principal pentru că au acest know-how sportiv, iar noi să venim cu partea de inotație, lucru pe care uneori nu și-l pot permite”, Virgil Stănescu
Alegerile pentru funcția de președinte al CORS, dar și a celorlalte funcții din cadrul Comitetului Executiv unt programate în 15 noiembrie. Pentru funcția de președinte s-au înscris Gabriela Szabo și Mihai Colaviu, ambii campioni olimpici la ediția Sydney 2000.