Cupa Mondială de rugby din Japonia 2019, un succes economic categoric. Cu cât a contribuit turneul final la produsul intern brut al niponilor
Turneul final al Cupei Mondiale de rugby disputată anul trecut în Japonia a fost ediţia cu cel mai mare succes economic de până acum, atrăgând 250.000 de turişti străini şi generând 2,8 miliarde euro la Produsul Intern Brut al ţării gazdă.
Informaía apare într-un raport întocmit de firma de consultanţă EY la comanda World Rugby, potrivit Reuters.
99 la sută rata de vânzare a biletelor
Turneul de rugby a fost considerat cel mai mare eveniment de sport unic organizat vreodată de Japonia, care a avut o rată de 99% a vânzării de bilete, cea mai bună reţetă din istoria Cupei Mondiale, în timp ce audienţa mondială s-a ridicat la 857 milioane de telespectatori, comparativ cu 678 milioane la CM 2015 din Anglia.
„A fost una dintre cele mai mari, dacă nu cea mai mare Cupă Mondială de rugby. Japonia 2019 a fost un succes pe toate planurile”, a comentat Alan Gilpin, directorul Cupei Mondiale de la World Rugby.
310 euro cheltuiți de fiecare turist la întrecere
Cei 250.000 de fani străini care au venit în Japonia au petrecut sejururi medii de 17 zile şi au cheltuit 310 euro pe noapte, comparativ cu media de 14 zile şi o cheltuieli de aproape două ori mai mici în Anglia.
Cupa Mondială din Japonia, ultima mare competiţie înainte ca pandemia de coronavirus să blocheze sportul la scară planetară, a oferit resursele financiare necesare World Rugby de a susţine federaţiile în aceste vremuri dificile.
Următoarea ediţie a Cupei Mondiale va fi organizată de Franţa în 2023, dar fiecare federație trece prin momente grele după pandemia de coronavirus.