Gala Super Bowl 2014, vizionată de un număr record de 111,5 milioane de telespectatori, a devenit cel mai urmărit program din istoria televiziunii americane, informează hollywoodreporter.com.
Contrar unor estimări anterioare, gala Super Bowl 2014 a depășit cu 200.000 de telespectatori precedentul record în domeniu, reprezentat de audiența show-ului din 2012.
Datele finale referitoare la audiența galei Super Bowl 2014 – care, potrivit unor estimări anterioare ar fi ocupat doar locul al cincilea în topul celor mai urmărite programe din istoria televiziunii americane – atestă însă noul record. Aproximativ 111,5 milioane de telespectatori au deschis televizoarele pentru a urmări finala campionatului de fotbal american, disputată între echipele Seattle Seahawks și Denver Broncos.
În 2013, gala Super Bowl a avut o audiență de 108,4 milioane de telespectatori. Audiența acelei partide, disputată între Baltimore Ravens și San Francisco 49ers, deși foarte echilibrată, a avut de suferit din cauza unei pene de electricitate, care a întrerupt meciul timp de 30 de minute.
Finala din 2014, care obținut rezultate comparabile cu gala de anul trecut, cu 46,4 puncte de rating și 69% cotă de piață, a înregistrat cea mai mare audiență către sfârșitul primei reprize. Între orele 19.30 și 20.00, gala Super Bowl 2014 a obținut 46,9 puncte de rating și o cotă de piață de 71%.
Advertiserii, care au vândut calupurile de publicitate de 30 de secunde cu prețul record de 4 milioane de dolari, au avut cel mai mult de profitat în acele ultime minute de dinainte de pauza meciului – când Seattle Seahawks conducea deja cu scorul de 22 la 0. Acest fapt reprezintă o veste foarte bună pentru companiile Volkswagen, Wonderful Pistachios, H&M, Subway, Toyota, Sonos, Coca-Cola, CarMax și M&Ms, întrucât toate au plătit sume importante pentru ca reclamele lor să fie difuzate la sfârșitul celui de-al doilea sfert al meciului.
Acel calup publicitar a inclus și trailerurile filmelor „Transformers: Age of Extinction”, produs de Paramount Pictures, și „The Amazing Spider-Man 2”, produs de Columbia Pictures.
În ceea ce privește pauza finalei, cântărețul Bruno Mars și trupa Red Hot Chili Peppers au stabilit și ei un nou record, fiind urmăriți de 115,3 milioane de telespectatori, depășind rezultatul înregistrat de Beyonce (110,8 milioane telespectatori în 2013) și precedentul record stabilit de Madonna (114 milioane telespectatori în 2012).
Audiențele pentru serialele difuzate după gala Super Bowl s-au menținut la un nivel constant față de rezultatele din 2013. Episoadele din comediile „New Girl” și „Brooklyn Nine-Nine”, difuzate de postul Fox, au obținut o audiență medie de 20,8 milioane de telespectatori – mai mică doar cu 60.000 de telespectatori față de audiența obținută de episodul din serialul „Elementary” în 2013.
Rezultatele finale pentru segmentul de public cu vârste cuprinse în intervalul 18-49 ani, cel mai apreciat de advertiseri, care urmează să fie anunțate, vor propulsa cel mai probabil postul Fox în fruntea topului „Big Four” (alcătuit din cele patru posturi majore de televiziune din Statele Unite) pentru sezonul 2013-2014.
Florin Badescu, [email protected]
Sursa: MEDIAFAX
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER