15 milioane de euro, prețul puterii!** Oltchim caută cu disperare surse de finanțare

*SC Oltchim a băgat în medie aproximativ două milioane de euro pe sezon în echipa de handbal, în ultimii șapte ani

*Șefii Oltchimului au justificat sumele oferite către handbal prin contracte de sponsorizare și contracte de publicitate

Fostul director general al SC Oltchim, Constantin Roibu, a tras un puternic semnal de alarmă în privința viitorului echipei de handbal, după ce societatea pe care a condus-o în ultimii 21 de ani a sistat finanțarea grupării vâlcene. „Dacă nu vom avea bugetul necesar, nu vom începe Liga Campionilor și le vom lăsa pe fete să se transfere la alte echipe”, a anunțat managerul vâlcean, care a mai precizat că salariile jucătoarelor sunt plătite pe luna august, dar din septembrie clubul are nevoie de 1,1 milioane lei pe lună pentru a supraviețui în această formulă.

Oltchim se vede în situația disperată de a căuta alte surse de finanțare, chiar în momentul în care a ajuns să dețină cea mai puternică echipă din istorie, după ce în ultimele sezoane n-a avut probleme și s-a impus ca una din cele mai potente grupări ale Europei. O liniște financiară asigurată de Combinatul chimic cu multe milioane de euro.

Publicitatea prin handbal, mai mică de cinci ori decât pe TV

Conform unor note interne ale SC Oltchim, compania condusă de Constantin Roibu a cheltuit cu echipa de handbal din 2005, de când au fost puse bazele unei echipe de excepție, și până în prezent aproximativ 15 milioane de euro. 41.299.155 lei, adică echivalentul a 10,7 milioane de euro, au fost plătite sub formă de sponsorizare și contracte de publicitate numai în perioada 2005-2010. „Clubul Sportiv de Handbal Oltchim, prin rezultatele obținute, a contribuit semnificativ la dezvoltarea societății. Pe lângă produsele de masă industriale, Oltchim a comercializat și produse destinate pieței de larg consum, iar prin echipa de handbal am reușit să facem reclamă societății pe posturile de televiziune atât din România, cât și din afară”, a fost motivația șefilor atunci când au fost întrebați despre sumele cheltuite cu echipa de handbal.

Din datele pe care le deținem, SC Oltchim a alocat campioanei României în jurul a 0,6% anual din totalul cheltuielilor. În 2010, procentul a fost de 0,63%. „Aparțiile TV prin spoturi publicitare ne-ar fi costat minimum 10 milioane de euro pe an. Sponsorizarea și susținerea echipei de handbal feminin reprezintă cea mai bună, cea mai ieftină și cea mai eficientă modalitate de promovare a numelui și mărcii Oltchim și a produselor sale atât pe plan intern, cât și internațional”, au mai motivat oficialii vâlceni.

Combinatul chimic și-a suspendat în prezent activitatea, implicit și finanțarea echipei de handbal. În următoarele zile, societatea va fi privatizată, iar de viziunea noului propietar va depinde și viitorul grupării sportive.

Publicat: 11 09. 2012, 09:01
Actualizat: 11 09. 2012, 09:02