Afacerea „Final Four” pe spatele cluburilor! Federația Română de Handbal pleacă „acasă” după o finală a Cupei României cu un profit de câteva zeci de mii de lei
De câțiva ani, Cupa României la handbal se desfășoară în sistem Final Four, mai nou pe terenul unei echipe gazdă. În acest an, Focșani a suportat toate cheltuielile la masculin, iar la feminin se conturează același scenariu într-o altă localitate. Mai mult, Federația Română de Handbal încasează toți banii din vânzarea biletelor.
Forul din Floreasca încearcă să copieze modelul din Liga Campionilor, fără a plăti niciun ban pentru organizarea fazei finalei a Cupei României.
Un club care câștigă dreptul de organizare prin tragere la sorți trebuie să îndeplinească niște cerințe minimale. Să asigurea cazarea și masa pentru cele patru echipe pe durata a 3 nopți, transportul, masa și cazarea pentru 14 oficiali ai federației, baremurile de arbitraj, dar și toate celelalte cheltuieli de organizare. Gazdele trebuie să cumpere până și medaliile și cupele, dar în același timp să ofere și premii în bani! Și cum aceste „cerințe minimale” nu ar fi suficiente, Federația Română de Handbal a anunțat că încasează toți banii din încasarea biletelor. După ce că nu plătește nimic la susținerea unui eveniment Final Four, se alege și cu profit.
La masculin, turneul Final Four al Cupei României s-a desfășurat la Focșani, la feminin va fi efectuată tragerea la sorți, marți, la ora 10:30. CSM București, SCM Rm. Vâlcea și HC Zalău sunt deja calificate.
Din punct de vedere financiar, FRH i-ar conveni ca Final Four la feminin să se desfășoare la Vâlcea sau București, localități cu arene de cel puțin 2.200 de locuri. În cazul în care prețul biletului va fi fixat la 10 lei (preț minim), iar în arenă vor fi cel puțin 2.000 de plătitori (foarte probabil la Vâlcea și București), atunci federația se alege cu un profit de cel puțin 80.000 de lei. Se poate realizat lejer un pachet de 40 de lei pentru toate cele patru jocuri (4×10 lei), care ar putea fi achiziționat de iubitorii handbalului.
Dar nu este o noutate faptul că FRH își realizează bugetul de venituri proprii într-o proporție destul de importantă prin intermediul cluburilor. În 2018, CSM București a fost practic principalul sponsor al forului condus de Alexandru Dedu, după ce a plătit taxe de aproximativ 165.000 de euro.