România se află în fața unei premiere, prin Oltchim reușind să pătrundă într-un top al bogaților Europei. La nivel de handbal feminin, gruparea vâlceană este pe locul secund, după Viborg, în ierarhia celor mai înstărite echipe.
În peste 80% dintre domeniile de activitate, România se regăsește în pluton atunci când vorbim de clasamente la nivel european. Sportul a fost mai mereu un vârf de lance pentru societate, iar Oltchim a reușit să depășească chiar orice barieră. De altfel, explicația ascensiunii până în finală este simplă: Vâlcea a reușit să aducă trofeul Champions League la București pentru că a investit bani. Fără un buget adecvat, cele mai valoroase handbaliste din România aflate peste hotare nu ar fi fost convinse să revină în țară, Oltchim construindu-și în patru ani o echipă de top, atât din punct de vedere numeric, cât și valoric.
Buget de 3,1 milioane de euro în 2009
În 2009, SC Oltchim SA, principalul sponsor al echipei de handbal, a raportat la Adunarea Generală un buget de aproximativ 3,1 milioane de euro. Anul trecut, campioana României s-a oprit însă în semifinalele Ligii Campionilor. Managerul Constantin Roibu nu a renunțat însă la ideea de a face ca echipa de handbal să fie cea mai bună din Europa, astfel că a continuat să mențină ștacheta sus. Jucătoarele au fost ținute pe loc, contractele la fel, iar așteptările nu au mai fost înșelate.
Oltchim a pornit ca fiind a treia echipă ca buget din Europa în acest sezon, după Viborg (5 milioane de euro) și FCK Handbold (4 milioane de euro), însă ultima s-a sufocat. Așadar, finala aduce față în față cele mai înstărite echipe de pe continent.
Vin și banii
Oltchim joacă pentru glorie în finala Ligii Campionilor, dar ultimul act al competiției îi poate aduce și un câștig frumos. Handbalul este un sport care, de regulă, consumă bani, veniturile fiind infinit mai mici decât sumele cheltuite. Și, totuși, o finală de Champions League poate aduce și satisfacții materiale, nu doar jucătoarelor, ci și conducerii. Bugetul formației vâlcene poate fi amortizat în urma finalei cu aproximativ 450.000 de euro. În calcul nu a fost luată posibilitatea de a atrage noi sponsori. Prezența în ultima rundă a competiției îi garantează 30.000 de euro. Apoi, Oltchim mai poate încasa 40.000 de euro dacă va obține o dublă victorie în fața celor de la Viborg. Automat, în vistieria clubului ar intra și 50.000 de euro pentru adjudecarea trofeului. În total, Vâlcea s-ar alege de la EHF cu 120.000 de euro.
Supershow la finală
Biletele reprezintă o cotă și mai însemnată la buget. Acestea costă între 100 și 250 de lei (la loje), însă mulți parteneri și sponsori ai Oltchimului au plătit chiar triplu pentru a-și asigura intrarea la meci. La o primă estimare, suma ar fi în jurul a 300.000 de euro. Apoi, nu trebuie uitat faptul că Oltchim s-a degrevat de toată organizarea finalei, pe care a încredințat-o firmei SEG, aceasta urmând să suporte absolut toate cheltuielile, plus show-ul unei finale. Aceasta urmând să se ocupe de tot, inclusiv de show-ul din Sala Polivalentă și festivitatea de premiere. SEG Group este firma care organizează inclusiv Cupa României Timișoreana și finala de la Iași.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER