Sfârșitul de an din punct de vedere sportiv stă sub zodia handbalului. Medalia de bronz cucerită de naționala României la Campionatul European a captat atenția opiniei publice, dar a scos la suprafață și un star despre care s-ar putea vorbi mult și bine de acum încolo: Cristina Neagu (22 de ani).
Valorificarea imaginii sportivilor tinde să prindă și în România. Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Gheorghe Hagi și Răzvan Lucescu sunt deschizători de drumuri în acest sens, veniturile generate de pe urma publicității fiind mai mari decât tot ce au agonisit în arene. Cristina Neagu are toate șansele să pătrundă și ea pe acest segment, de a-și rotunji veniturile din publicitate, având în vedere capacitatea ei de a se înscrie în galeria marilor sportivi români.
Neguț: „În cinci-șase ani poate câștiga mult mai mult din imagine” Dar la cât este evaluat în prezent brandul „Cristina Neagu”? Mihai Neguț, leadership în marketing sportiv, a evitat să ne ofere un răspuns în cifre, însă a susținut că handbalista ar putea ajunge în cinci-șase ani să câștige mult mai mulți bani prin valorificarea imaginii decât ar putea obține din contractul de joc cu o echipă de club. „Cristina este o mare sportivă în devenire, iar în acest moment este foarte important să-și crească substanțial brandul”, ne-a declarat Mihai Neguț, care îi are printre „clienți” pe Gheorghe Hagi, Gheorghe Popescu, Dan Petrescu, Cristian Chivu, Răzvan Lucescu, Bogdan Lobonț, Victor Hănescu sau Sorana Cîrstea. În prezent, handbalista câștigă la Oltchim 10.000 de euro lunar, însă veniturile anuale sunt cu aproximativ 50% mai mici față de cele ale unui fotbalist mediu din Liga I.
Naumovici: „să fie un exemplu!” Pentru a ajunge să joace în diverse reclame sau să devină imaginea unor firme de prestigiu, un sportiv trebuie să îndeplinească anumite condiții, după cum ne-a precizat și Bogdan Naumovici, Creative Director la Leo Burnett România, compania de publicitate care realizează cam 80 de spoturi anual. „Sunt foști sportivi sau actuali, proveniți din afara fotbalului, care sunt imaginea unor firme mari, de la BRD la BMW. Contează foarte mult valoarea sportivului, caracterul și imaginea pe care le are în afara terenului, să fie un exemplu pentru toți ceilalți”, a susținut Bogdan Naumovici, care a mai spus: „O cunosc pe Cristina Neagu, dar numai de pe terenul de handbal. Dincolo de a fi handbalistă, nu îi știu încă profilul și nu aș putea spune ce spot i s-ar potrivi cel mai bine”.
Surse din anturajul sportivei susțin că interul naționalei feminine a primit deja o ofertă de a deveni imaginea unui producător de mașini. Dar această ofertă poate reprezenta doar un început pe o piață în care Neagu dispune de câțiva ași.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER