Cristina Neagu style!** Handbalista ar putea deveni imaginea unui producător auto!

Sfârșitul de an din punct de vedere sportiv stă sub zodia
handbalului. Medalia de bronz cucerită de naționala României la
Campionatul European a captat atenția opiniei publice, dar a scos
la suprafață și un star despre care s-ar putea vorbi mult și bine
de acum încolo: Cristina Neagu (22 de ani).

Valorificarea imaginii sportivilor tinde să prindă și în România.
Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Gheorghe Hagi și Răzvan Lucescu sunt
deschizători de drumuri în acest sens, veniturile generate de pe
urma publicității fiind mai mari decât tot ce au agonisit în arene.
Cristina Neagu are toate șansele să pătrundă și ea pe acest
segment, de a-și rotunji veniturile din publicitate, având în
vedere capacitatea ei de a se înscrie în galeria marilor sportivi
români.

Neguț:
„În cinci-șase ani poate câștiga mult mai mult din
imagine”

Dar la cât este evaluat în prezent brandul „Cristina Neagu”? Mihai
Neguț, leadership în marketing sportiv, a evitat să ne ofere un
răspuns în cifre, însă a susținut că handbalista ar putea ajunge în
cinci-șase ani să câștige mult mai mulți bani prin valorificarea
imaginii decât ar putea obține din contractul de joc cu o echipă de
club. „Cristina este o mare sportivă în devenire, iar în
acest moment este foarte important să-și crească substanțial
brandul”
, ne-a declarat Mihai Neguț, care îi are printre
„clienți” pe Gheorghe Hagi, Gheorghe Popescu, Dan Petrescu,
Cristian Chivu, Răzvan Lucescu, Bogdan Lobonț, Victor Hănescu sau
Sorana Cîrstea. În prezent, handbalista câștigă la Oltchim 10.000
de euro lunar, însă veniturile anuale sunt cu aproximativ 50% mai
mici față de cele ale unui fotbalist mediu din Liga I.

Naumovici: „să fie un
exemplu!”

Pentru a ajunge să joace în diverse reclame sau să devină imaginea
unor firme de prestigiu, un sportiv trebuie să îndeplinească
anumite condiții, după cum ne-a precizat și Bogdan Naumovici,
Creative Director la Leo Burnett România, compania de publicitate
care realizează cam 80 de spoturi anual. „Sunt foști
sportivi sau actuali, proveniți din afara fotbalului, care sunt
imaginea unor firme mari, de la BRD la BMW. Contează foarte mult
valoarea sportivului, caracterul și imaginea pe care le are în
afara terenului, să fie un exemplu pentru toți ceilalți”
,
a susținut Bogdan Naumovici, care a mai spus: „O cunosc pe
Cristina Neagu, dar numai de pe terenul de handbal. Dincolo de a fi
handbalistă, nu îi știu încă profilul și nu aș putea spune ce spot
i s-ar potrivi cel mai bine”
.

Surse din anturajul sportivei susțin că interul naționalei feminine
a primit deja o ofertă de a deveni imaginea unui producător de
mașini. Dar această ofertă poate reprezenta doar un început pe o
piață în care Neagu dispune de câțiva ași.

Publicat: 29 12. 2010, 01:21
Actualizat: 29 12. 2010, 01:28