Există un câștigător al drepturilor TV la handbal! Ce trebuie să știe cluburile: Federația Română de Handbal a avut o ofertă mai bună cu 100.000 de euro, dar a refuzat-o | SURSE

Cristina Neagu in meciul de handbal feminin dintre CSM Slatina si CSM Bucuresti, din cadrul Ligii Florilor, desfasurat in Sala Liceului cu program sportiv din Slatina, duminica 5 ianuarie 2020. © FOTO:Razvan Pasarica/SPORT PICTURES

TVR va difuza meciurile din Ligile Naționale de handbal, Cupa României, dar și ale echipelor naționale în următorii 2 ani. Televiziunea națională a câștigat bătălia cu Clever Media pentru drepturile TV chiar dacă oferta finală a acestora din urmă a fost mai mare cu 100.000 de euro, conform surselor din piață.

Handbal din România se va vedea în următorii 2 ani la TVR, a decis Federația Română de Handbal. De altfel, partida CSM București – CSM Slatina (joi, ora 15:00) și prima semifinală din cadrul turneului Final Four (progaramată sâmbătă, la 11:00) au fost introduse azi în programul postului TVR2.

Televiziunea națională a achiziționat drepturile TV pentru următorii 2 ani, după ce a făcut o ofertă finală de 400.000 de euro. În cursă a fost și Clever Media, companie care deține posturile Look Sport și Prima TV.

Șirul evenimentelor din această vară în achiziționarea drepturilor TV la handbal

Până la data de 8 iulie, televiziunile care și-au exprimat interesul de a achiziționa drepturile TV la handbal au avut termen de a trimite ofertele scrise. Clever Media a făcut o ofertă de 400.000 de euro, iar TVR a „strigat” 300.000 de euro. În urma acestor oferte, Alexandru Dedu, președintele FR de Handbal, a demarat negocieri, solicitând și un draf de contract. Față de oferta trimisă inițial, Clever Media s-a angajat să cheltuie încă 50.000 de euro în publicitate outdoor, pentru promovarea handbalului.

Clever Media părea câștigătorul în urmă cu câteva zile, până când TVR a egalat oferta adversarilor la 400.000 de euro. Conform unor surse din piață, deținătorul canalelor Look Sport și Prima TV a îmbunătățit, de asemenea, oferta, fiind dispus să achite cu 100.000 de euro peste TVR.

Acestea au fost ofertele financiare. Din punct de vedere al transmisiunilor TV, TVR s-a angajat că va oferi două meciuri pe etapă, în timp ce Clever Media, prin canalele de sport pe care le deține, un minimum de trei jocuri.

Federația Română de Handbal a acceptat în cele din urmă oferta TVR, preferând continuitatea cu acest partener care a transmis handbalul intern în ultimii ani, dar și potențialul de market share. S-a considerat că TVR poate obține un scor mai bun vs Look Sport, Digi Sport și Prima TV (la un loc), televiziuni pe care s-ar fi transmis jocurile din Ligile Naționale, ale primelor reprezentative, etc. Clever Media ar fi urmat să încheie un contract de colaborare cu DigiSport pentru transmiterea jocurilor de handbal de pe plan intern.

Publicat: 28 08. 2020, 16:05
Actualizat: 28 08. 2020, 17:02