Partida dintre CSM București și FC Midtjylland, disputată duminică în Liga Campionilor la handbal feminin (scor 26-20), a fost urmărită în Sala Polivalentă de aproximativ 5.000 de spectatori. Jurnalistul Cătălin Striblea și fotograful Sabin Malisevschi au suprins în pauza meciului o imagine rară pentru tot sportul românesc, nu numai în handbal. Primul a și prezentat o poveste a fotografiei pe blogul personal.
O coadă de zeci de metri formată din foarte mulți copii, care și-au așteptat nerăbdători rândul pentru a arunca la poartă mingea primită de la Narcisa Lecușanu. Dacă o parte din acești copii mai și ajung / rămân la handbal atunci putem spune că victoriile sunt multiple, nu doar din punct de vedere al tabelei de scor.
Această imagine are câteva explicații. În primul rând, publicul apreciază calitatea, iar copiii au nevoie de modele, au șansa de a sta aproape de câteva din cele mai bune jucătoare ale lumii. Dacă privim lucrurile din acest punct de vedere mergem cu imaginația și mai departe. Vă dați seama cam ce „cozi” s-ar putea forma din vară, dacă la CSM București va fi adusă și Cristina Neagu? Interul stânga își încheie contractul în iunie 2017 cu Buducnost Podgorica.
Apoi, câștigarea Ligii Campionilor a crescut interesul pentru meciurile echipei CSM București. Calitatea, dar și performanța merg de mână către publicul spectator. Toate cele trei jocuri ale campioanei Europei din această toamnă s-au desfășurat cu peste 4.000 de spectatori, ultimele două cu Gyor și FC Midjylland chiar cu sala plină – 5.000 de spectatori. CSM București are a doua medie de spectatori din handbalul feminin în Europa după Gyor, singura echipă care aduce meci de meci peste 5.000 de fani, asta și pentru că are o sală modernă la dispoziție. Să mergem cu imaginația mai departe și în acest caz? Ce ar însemna o altă Sală Polivalentă în București, la nivelul perioadei în care trăim? Cu puțină acustică precum cea de la Gyor? Cu siguranță că arena ar fi plină meci de meci și în București, în primul rând spectatorul s-ar simți confortabil.
În al treilea rând, în strânsă legătură cu primele două explicații, CSM București se transformă pe zi ce trece într-un brand. Clubul rezistă pentru al treilea an consecutiv la un nivel de performanță foarte bun, iar premisele sunt că va fi la fel și în 2017. Constanța, calitatea și performanțele formează brand-uri.
Investițiile contestate uneori de pe margine își arată deja roadele. Iar un lucru este cât se poate de clar, fără a cheltui niște bani nu poți avea rezultate, performanță, până la urmă nu poți avea calitate. Iar imaginea bucuriei zecilor de copii precum cea din pauza meciului CSM București – FC Midtjylland ar fi total deformată.
Știați că avem o pagină de Facebook dedicată handbalului?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER