Noul format al Ligii Campionilor la handbal feminin: se începe cu 2 serii de 8 echipe
Din toamnă, Champions League la handbal feminin nu va mai arăta la fel. Noul format al competiţiei prevede împărţirea echipelor în două serii de câte 8, aşadar vor fi 14 meciuri în prima fază.
Primele clasate vor merge direct în faza a treia, iar locurile 3-6 din fiecare grupă vor fi angrenate în faza a doua, eliminatorie. În sfârşit, faza a patra este Final Four-ul, la care se accede după meciurile eliminatorii din faza a treia, dintre cele 4 calificate din faza întâi şi alte 4 provenite din faza a doua. Aşadar, dacă până acum pentru a ajunge în Final Four trebuia să joci 16 meciuri (6 în grupele iniţiale, 6 în grupele principale, 2 în optimi şi 2 în sfeturi), acum trebuie să joci 16 sau 18 meciuri, în funcţie de locul ocupat în prima fază.
România are o singură echipă sigură de participare, SCM Rm. Vâlcea, care se afla pe primul loc în clasament în momentul întreruperii campionatului şi, chiar dacă nu a fost declarată campioană, beneficiază de avantajele primei clasate, fiind înscrisă în grupele Champions League. În acest timp, CSM Bucureşti, care a ratat prima poziţie deoarece la îngheţarea sezonului avea o restanţă, cu ultima clasată, va fi nevoită să ceară un wild-card pentru a participa în competiţia pe care a câştigat-o în 2016.
Preşedintele clubului SCM Rm. Vâlcea, Florin Verigeanu, a dezvăluit noul format al competiţiei, într-o intervenţie la Oltenia TV.
„Din toamnă, formatul se va schimba. În Liga Campionilor vor fi 3 faze. În prima fază, vor fi 2 serii de câte 8 echipe, iar primele 2 clasate din fiecare grupă merg direct în faza a treia. În faza a doua participă echipele clasate pe locurile 3-6 în prima fază, adică 4 formaţii din fiecare serie, care vor juca în cruciş, 3 cu 6, 4 cu 5 şi invers. Cele 4 câştigătoare se vor duela cu cele 4 calificate din prima fază, apoi va urma Final Four-ul”, a declarat preşedintele clubului oltean.
Costuri mari de participare, venituri mici
Caietul de sarcini trimis de EHF către cluburi a produs cel puţin grimase de nemulţumire, fiindcă sunt cerinţe tot mai exigente, tot mai costisitoare, iar încasările nu sunt nici pe departe pe măsura cheltuielilor.
„Am primit caietul de sarcini pentru Champions League, iar aceleaşi cerinţe sunt şi la European League. Sunt cam exagerate, în primul rând cu perimetrala pentru reclame, care va trebui să fie şi în spatele porţilor. Ai sau nu spaţiu, trebuie să o pui. Şi e scumpă, costă până la 80.000 de euro, iar acum se dublează costurile. De asemenea, dacă nu ai cub agăţat în tavanul sălii, mai trebuie să pui un ecran pentru reclame şi care mai costă şi acela vreo 30.000 de euro.
Cea mai mare problemă va fi e că vom putea expune în Champions League numai 2 sponsori ai echipei, care trebuie să fie aceiaşi, nu-i poţi alterna de la meci la meci. Aşadar, sunt 14 meciuri în prima fază a competiţiei, pentru fiecare deplasare primeşti 10 mii de euro, plus o mie de euro punctul. Dar numai o deplasare în Norvegia te costă cam 18 mii. Câştigătoarea competiţiei ia 200 de mii, apoi, în ordine, cele din Final Four primesc 150 de mii, 100 de mii şi 50 de mii”,s a declarat Florin Verigeanu.