Handbalul românesc, la modul general, este încă inactiv în social media. Niciun club din România, din cele care dețin pagini oficiale, nu a atins încă 10.000 de like-uri pe Facebook.
La sfârșitul anului trecut, într-un interviu acordat pentru ProSport, Alexandru Dedu, președintele Federației Române de Handbal, susținea că spectatorul va avea un rol important în strategia pe care dorește să o implementeze în următorii ani. „Ai spectatori, ai parteneri, poți să investești și se pornește roata. În momentul de față, handbalul a fost făcut pentru că trebuia făcut. Eu trebuie să-l conving pe spectator să se uite la un la un show, să se simtă bine, să mănânce un sandwich bun, să asculte o melodie bună, să vadă transpirație, să vadă bucurie. În momentul acela sportul va crește. Cine nu înțelege că sportul este un show și trăiește prin spectatori și telespectatori, atunci acela va dispare„, spunea Dedu.
Handbalul a fost mai puțin adresat spectatorului în ultimii ani, drept dovadă că meciurile din Liga Națională se desfășoară, în general, cu sălile mai degrabă goale. Cu câteva excepții, cluburile nu au făcut aproape nimic pentru a atrage suporterii la sală, despre departamente de marketing, de imagine, de promovare nici nu poate fi vorba. Faptul că handbalul are pe moment puțini fani în raport cu așteptările se evidențiază și prin numărul relativ scăzut de aprecieri pe care le-au adunat paginile oficiale ale echipelor din Liga Națională pe Facebook, principala rețea de socializare utilizată în România. Importanța unei prezențe cât mai active în social media a fost înțeleasă, în ultima vreme, doar de câteva cluburi. Faptul că Oltchim Rm. Vâlcea este echipa de handbal din România cu cele mai multe „like-uri” (6.740), deși s-a desființat de aproximativ un an și jumătate, spune multe
HCM Baia Mare, CSM București și HCM Rm. Vâlcea par a fi cluburile din handbalul feminin cele mai active în ultima perioadă pe Facebook, din dorința de a-și fideliza suporterii. La masculin sunt mai multe echipe care au început să „miște” la acest capitol, dar și în cazul acestora cifrele sunt încă scăzute.
TOP like-uri (echipe din handbalul românesc)
LIKE-URI pe cluburi (toate secțiile sportive înglobate)
Handbalul este un sport care este prezent aproape an de an la marile competiții, iar echipele de club sunt mereu angrenate în fazele finale ale cupelor europene. Și totuși, interesul pentru acestea este extrem de scăzut în raport cu alte echipe de top din România. În social media, echipa de gimnastică, Asesoft sau Steaua (ambele la baschet) sunt mult mai bine urmărite. Nu mai punem la socoteală grupările de fotbal, care au înțeles mult mai devreme că prezența pe rețele de socializare nu trebuie neglijată.
În grupa principală 2 a Ligii Campionilor (handbal feminin), HCM Baia Mare ocupă locul 5 la „LIKE-uri”. Și la acest capitol, Gyor și Larvik sunt detașate:
Handbalul masculin este mult mai bine expus la nivel internațional, cifrele din social media vorbind în acest sens. Mai multe cluburi, precum PSG, Kiel, Kielce, Veszprem, au depășit deja suta de mii de „like-uri”.
Știați că avem o pagină de Facebook dedicată handbalului?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER