Sezonul intern al Ligilor Naționale de handbal începe în mai puțin de 2 luni. Multe echipe deja și-au reluat pregătirile, 15 iulie fiind data limită și pentru înscrierea în sezonul 2016-2017. Sunt și destule lucruri neclare azi, cum ar fi programul competițional sau unde se vede handbalul la TV începând din toamnă, la DigiSport sau în altă parte.
Deocamdată, Federația Română de Handbal nu a ajuns la vreun acord cu o televiziune pentru drepturile TV în sezonul următor, deși discuțiile sunt demarate de o bună bucată de timp.
„Suntem în negocieri pentru drepturile TV și sunt convins că o să ajungem la un numitor comun. Un lucru este cert, handbalul a crescut în ultima perioadă!”, ne-a declarat Alexandru Dedu.
Întârzierea semnării unui nou acord are o explicație, din informațiile adunate de ProSport. Federația Română de Handbal încearcă să-și vândă produsul pe o sumă mai mare de 300.000 de euro / sezon, atât cât a obținut în ultimii ani. Televiziunile – în special DigiSport care a deținut drepturile TV în ultimii ani – nu este de acord să ofere mai mult. Motivul ar fi faptul că Ligile Naționale de handbal au audiențe mici, iar de aici toate consecințele pentru un post de televiziune. Interesul este mai mare pentru meciurile echipelor naționale sau ale formațiilor care joacă în Champions League, practic „crema” handbalului românesc, care necesită însă alte costuri de achiziție. Este adevărat, FRH vinde la pachet cu jocurile din întrecerile interne și cele ale echipelor naționale, drepturile pe care le deține doar pe teritoriul României, însă acestea înseamnă maximum 6 meciuri oficiale pe an plus jocuri de pregătire, în general cele disputate la Trofeul Carpați.
Surse din piață susțin că DigiSport și DolceSport s-au înțeles să achiziționeze împreună drepturile TV pentru Ligile Naționale de handbal în sezonul următor, așa cum au procedat și în alte cazuri precum Liga 1 la fotbal, Liga Campionilor la handbal, iar suma pe care o oferă împreună este de 300.000 de euro. Înțelegerea constă în faptul că televiziunile își vor împărți ulterior costurile de producție, care s-ar cifra la 4.000-5.000 euro / meci. În condițiile în care într-un sezon se transmit 180-200 de partide pe sezon, atunci pe lângă suma de achiziție a drepturilor TV posturile ar urma să suporte 800.000-1.000.000 de euro pentru producția jocurilor.
Pe de altă parte, nici cluburile și implicit Federația Română de Handbal nu sunt mulțumite cu sumele obținute. La sfârșitul unui sezon, un club din Liga Națională se alege doar cu sume cuprinse între 1.000 și 7.000 de euro din drepturile TV, cu care nu acoperă nici taxele la federație. În total, cele 28 de cluburi ale Ligii Naționale au primit doar 100.000 de euro din drepturile TV, ceea ce înseamnă că restul de 200.000 de euro au costat meciurile echipelor naționale disputate pe teritoriul României, adică cele 8-10 meciuri (fete și băieți) de care am amintit mai devreme.
În acest moment, televiziunile de sport au nevoie și de handbal în oferta de programe, o disciplină care crește în popularitate în rândul românilor. În același timp și Federația Română de Handbal are nevoie ca sportul pe care îl păstorește să fie tot mai vizibil, motivele fiind lesne de înțeles. Niciuna nu pare însă că ar vrea să cedeze în acest moment, televiziunile să crească prețul de achiziție ori FRH să rămână la același nivel ca și în anii trecuți. Afacerea s-a transformat parcă într-un meci de șah, așteptăm să vedem cine face prima mutare. Timpul este însă limitat.
Știați că avem o pagină de Facebook dedicată handbalului?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER