Inimă neînfricată. Toma Coconea vrea să zboare în Munții Alpi de la 1.992 de metri
Anul acesta, mai mult ca oricand, Toma Coconea a reusit sa ne tina cu sufletul la gura la Red Bull X-Alps. Era la un pas sa fie penalizat, ceea ce l-ar fi tinut minim 24 de ore pe loc. Insa, comisia de concurs, dupa mai multe evaluari, a decis ca Toma nu a intrat in spatiul aerian interzis si a putut continua concursul.
Cea de a doua zi de concurs a venit si cu primele probleme pentru veteranul Red Bull X-Alps, Toma Coconea. De dimineata a primit vestea ca este sub investigatie. Au urmat cateva ore bune in care nu stia daca va fi penalizat sau nu. Daca ar fi primit 24 sau 48 de ore repaos, pentru el, cursa s-ar fi aflat spre final, pentru ca incepand de maine, in fiecare zi, ultimul concurent din clasament va fi eliminat.
Impreuna cu suporterul sau, Daniel Pisica, a decis sa isi foloseasca „Night Pass-ul” si, cu 120 km alergati in ultimele 24 de ore, a reusit sa ajunga de pe locul 28, pe pozitia 10.
„Era singura sansa sa revin in top. Chiar daca am alergat atat, acum, parca am si mai multa forta sa continui. Nimic nu ma poate opri”, a spus Toma Coconea.
Acum, romanul urca spre varful Hohe Kisten (1922 metri), de unde intentioneaza sa zboare catre cel de-al patrulea turnpoint – Sugspitz (2925 metri). Lupta pentru suprematie se da intre „titanul” Christian Maurer, campionul en-titre si austriacul Paul Guschlbauer, ocupantul locului 9 la editia precedenta.
Ieri, 27 de atleti dintre cei 32 de participanti, au fost penalizati cu doua ore pentru o deviere de la ruta oficiala cand au urcat catre primul turnpoint, la Gaisberg. Este pentru prima oara in istoria Red Bull X-Alps cand se aplica o penalizare in masa. Initial, comisia de concurs stabilize 6 ore penalizare, insa in urma reclamatiilor si argumentelor aduse de participanti s-a decis o diminuare a „pedepsei”.