INTERVIU | Eduard Irimia: „Vreau să fie ca pe vremuri”. Revin premiile uriașe și „se caută un greu” pentru Superkombat

Eduard Irimia, cel mai de succes promotor din România și omul care a fondat Superkombat, anunță că, din 2018, premiile mari, care atrăgeau atenția la K1 în urmă cu un deceniu, vor reapărea și e posibil ca acestea să fie chiar mărite. După ce a semnat la începutul acestui an cu celebra televiziune americană CBS Sports Network, promotorul dezvăluie că actualul sezon îl dedică selectării unei divizii de 64 de grei din toată lumea, iar peste o săptămână va organiza două gale de selecție, una dintre ele dedicată celor de la categoria regină.

  • Irimia a vorbit, pentru ProSport, despre progresul Superkombat, intrarea pe piața din China, dar și planurile de viitor.

Tocmai v-ați întors din China, acolo unde a avut loc în premieră un show Superkombat. Cum a fost?
Acest pas face parte din planul de expansiune al Superkombat la nivel mondial. După șase ani de gale televizate la Eurosport, continuăm să creștem ca brand. Anul acesta am semnat un acord cu CBS Sports Network, care ne oferă o expunere în câteva zeci de milioane de case din America de Nord. Suntem singura promoție de stand up din lume care are un contract cu ei. Încă din primăvară am început discuțiile în China, iar acum o săptămână a avut loc primul show Superkombat în co-promoție cu Faith Faith în Shenzen, un oraș cu 20 de milioane de locuitori. Cu o zi înaintea galei, am oficializat și parteneriatul de colaborare pe termen lung, care implică un schimb de experiență. Noi venim cu know-how-ul pentru a-i ajuta sa crească la rândul lor în zona Asiei. Gala a fost una importantă, transmisă în toată China, iar pe 15 septembrie va fi difuzată și de CBS. Din păcate, sportivii români au pierdut, probabil și din cauza faptului că nu s-au adaptat acolo. Este cu totul un alt stil.

„Organizăm o gală de selecție se caută un greu Superkombat. Toți cei care care cred că pot face acest pas, se pot înscrie direct”

Ce urmează pentru Eduard Irimia și Superkombat?
Anul acesta ne-am axat în special pe selectarea greilor din toată lumea. Am avut deja primele patru gale în care am adus sportivi necunoscuți până acum la această categorie, dar care au demonstrat că pot lupta la un nivel înalt. Dawid Zoltaszek, Antonio Plazibat, Tomislav Cikotic, Lukasz Krupadiozorow sunt doar o parte. Dintre români îi pot menționa pe Sebastian Cozmâncă, Cristian Ristea și Robert Constantin. Se pot bate la orice nivel. Totuși, sunt convins că mai sunt luptători români care pot face pasul spre liga mare. E important să aibă pe cineva care să creadă în ei așa cum s-a întâmplat la început cu Moroșanu sau Benjamin Adegbuyi. Nu aveau meciuri la profesioniști, dar am crezut în povestea lor. Și amândoi sunt foarte sus în momentul acesta din toate punctele de vedere. Tocmai de aceea am decis să organizăm o gală de selecție se caută un greu Superkombat. Vor avea loc pe 16 septembrie la Romexpo, în București. Toți cei care care cred că pot face acest pas, se pot înscrie direct la noi, ori direct prin intermediul stafului nostru sau la sediul Superkombat Academy din Fundeni. Ulterior, a doua zi, tot la Romexpo, vom face o gală New Heroes. Acel weekend va fi un adevărat festival pentru că programul de la Romexpo nu va include doar lupte, ci și alte evenimente conexe. În total, vom semna un total de 62 de sportivi, iar, personal, mi-aș dori să văd cât mai mulți români.

V-ați făcut planuri pentru sezonul viitor?
În ultimul an, am preferat să muncim, fără să facem prea multe anunțuri. Acum pot să spun că de la anul intenționăm să readucem în joc premiile mari care erau acum 10-15 ani în K-1. Mulți au început acest sport tocmai pentru că aveau acest vis de a ajunge acolo. Evoluția din ultimii ani ne-a adus în atenția unor grupuri financiare, care văd Superkombat ca pe un produs cu potențial major și în curând vom face noi anunțuri. Trebuie să recunoaștem că această recunoaștere vine după o perioadă în care am făcut mari sacrificii.

La ce vă referiți?
Superkombat, un produs născut și crescut în România, a devenit un brand internațional prin eforturi proprii, fără un sprijin financiar. Am făcut ce alții nu au reușit cu 100 de milioane de euro, iar asta e deja cunoscut. Ne-am confruntat cu probleme majore din lipsă de fonduri, având întârzieri de plăți sau bugete reduse, dar toate s-au rezolvat în prezent. Acum am primit și aprobare pe noul format și ne dorim să fim promoția cu cele mai mari premii din lume, pe reguli de stand up. În prezent, activitățile Superkombat sunt operate din trei mari orașe, Londra ca sediu central, Las Vegas în Statele Unite ale Americii și Shenzen pentru China. Prin implicarea financiară a noilor investitori, intenționăm să punem în joc un buget de premii de 3 milioane de euro, iar la unele ediții speciale, marele premiu să fie o mașină de lux.

Publicat: 05 09. 2017, 17:54
Actualizat: 05 09. 2017, 17:55