Italia licitează pentru încă un Mare Premiu de Formula 1 după Monza. Dorește să ia locul Azerbaidjanului, circuit care are audiențe modeste

Angelo Sticchi Damiani, președintele Automobile Club d’Italia, a început să negocieze cu Liberty Media despre Mugello, Imola sau Monza pentru a celebra un posibil al doilea Mare Premiu al Italiei.

Formula 1: Renault îi face cu ochiul lui Fernand Alonso, însă aducerea spaniolului ar produce un scandal fără precedent după ce concernul francez a disponibilizat 15.000 de angajați

Săptămâna aceasta, mai exact miercuri, Liberty Media va anunța programul pentru prima parte a sezonului 2020. Campionatul va începe cu un program european, planificat să înceapă în Austria în iulie cu două curse și să termine la Monza în septembrie.

Monza va fi în Marele Circ până în 2025 inclusiv

Primarul din Monza, Dario Allevi, a anunțat că Formula 1 a decis extinderea contractului cu Autódromo de Monza până în 2025. În plus, președintele confirmă data GP-ului italian din acest an și că evenimentul va avea loc în spatele ușilor închise.

După săptămâni de negocieri pentru configurarea noului program, Automobile Club d’Italia își va asuma costurile organizării Marelui Premiu al Italiei și, în schimb, Liberty nu solicită plata redevenței. În plus, proprietarii de Formula 1 contribuie cu un milion de euro și permit italienilor să gestioneze o parte din sponsorizările lor din timpul evenimentului.

Variante de rezervă pentru Baku: Imola, Mugello și Monza

Negocierile cu privire la un al doilea Mare Premiu al Italiei se nasc ca urmare a micii șanse ca Marele Premiu din Azerbaidjan să fie anulat, potrivit La Gazzetta dello Sport, deoarece audienéle nu sunt cele scontate.

Astfel, Damiani propune Imola, Mugello sau chiar o a doua cursă la Monza ca alternativă la Baku. Cu toate acestea, oficialul italian arată clar că, dacă va avea loc un al doilea GP la Monza, acesta ar trebui să fie cu aceeași configurație a traseului, fără schimbări majore.

Dacă ar fi Mugello, ar fi excelent pentru organizatorii pistei deținute de Ferrari, deoarece este foarte probabil ca acest circuit italian să cadă din noul calendar pe care MotoGP încearcă să îl configureze pentru finalul acestui an.

Publicat: 02 06. 2020, 06:39