Legătura dintre holurile unei clinici medicale și circuitul de la Le Mans!
Care-i legătura între holurile unei clinici medicale și circuitul de la Le Mans? Aparent, niciuna. Există și excepția, elementul inedit, de fapt firul unei povești despre cum să îți urmezi pasiunea și visul până aproape la extrem. În două nume: Radu Dumitrescu și Marian Oancea.
Cea mai cunoscută cursă de anduranță din lume este cea de 24 de h de la Le Mans. Pasul inițial pentru a ajunge la acel nivel, este în mod normal, participarea în cadrul Ligier European Series, competiție de anduranță ce precede din start pasul spre competiția ce anul acesta a vândut peste 1 milion de bilete pentru spectatori.
Un român ce visează la acest fapt e pilotul Radu Dumitrescu. Povestea lui a început la Scoala de Business din Franța, una din cele mai renumite entități educaționale universitare din lume în acest moment. Printre băncile școlii, între cursuri și examene, mișuna și visul lui Radu pentru pilotaj, și pentru a pune Romania pe harta lumii în ceea ce privește zona de competiții sportive pe circuit.
Legătura dintre holurile unei clinici medicale și circuitul de la Le Mans!
În consecință, zona antrenprenorială a devenit un pas firesc. Încă, Le Mans nu apărea în zare. A urmat dezoltarea unei clinici medicale, pusă pe picioare de la zero și dusă la nivel de excelență în domeniu.
Până într-un punct, când Radu avea să spună stop.
„Am zis că a venit momentul să mă dedic pasiunii pentru motorsport, si implicit pentru indeplinirea visului meu. Am luat-o astfel de la zero! Am studiat, am format apoi o echipă cu care să particip la curse mai întai în calitate de pilot, ca să pot experimenta și înțelege fenomenul pe propria piele, într-un mod integrat, lucru ce mi-a permis ulterior să împărtășesc cunoștințele dobândite și cu alți piloți cu aceleași dorințe și aspirații – de a participa în competiții la nivel internațional”, mărturisește Radu.
Nu are nimic boem în discurs deși ți-ar veni direct să întrebi ce avea în cap când a lăsat o poziție stabilă de manager pentru a-și unge mâinile cu ulei.
„Ceea ce am studiat întâi în școală și am aplicat mai apoi în business, fac și acum în acest nou proiect. Este clar și eram conștient de la bun început că fără implicare, fără dedicare sută la sută în această poveste, fără sa fiu prezent zi de zi în hală alături de partenerii mei și fără să asist în mod constant la procedurile de pregatire a mașinilor, nu am cum să fac performanță”, explică Radu cum el și colegii Marian, Dragoș&Co. își dedică întreaga zi pasiunii pentru motorsport.
„Am reușit o clasare pe locul 9 din 30 de piloți”
„Nu mă înțelege greșit, nu sunt nebun! Implicarea precum și investiția din acest moment, au un scop mult mai larg și mai amplu. Am spus investiție și nu cheltuială, întrucat aceasta ne va permite, prin volumul de cunoștințe dobândit în acest prim an, să transformăm ulterior această echipă de curse într-un business, dar făcut corect, la cel mai înalt standard de calitate. Pun în acest moment accentul pe performanța și rezultatele în competițiile de motorsport atat din străinătate cât si din plan intern, ca ulterior, având o bază solida, să putem lua în calcul apoi creșterea acestui business si din punct de vedere financiar”, explică Radu, care încurajează și alți pasionați să li se alăture.
După 3 etape de Ligier European Series rezultatele încep deja să apară. „Să fim onești. Pentru publicul larg dacă explic că în cadrul etapei de la Le Mans am reușit o clasare pe locul 9 din 30 de piloți, sau că cu o etapă în urma, am reușit sa obținem locul 5 pe circuitul de la Imola, poate nu sună cine știe ce, dar un cunoscător înțelege cât de important este acest rezultat. Noi, atât eu cât și Marian, colegul cu care împart mașina de competiție am făcut progrese notabile”, spune Radu, care este mândru de echipa cu care își face setările la monopost. La ultima cursă, în timpul manșei de concurs mașina a reușit chiar și best lap. Performanță deloc neglijabilă.