S-au încheiat calificările de la Marele Premiu al Stiriei, cursă desfășurată sâmbătă! Următoarea cursă poate fi urmărită mâine, începând cu ora 16:00.
Clasamentul final numără zeci de piloți, printre care Lewis Hamilton, Carlos Sainz. Lando Norris și Daniel Ricciardo.
🏁 END OF QUALIFYING 🏁 TOP 10 Hamilton 📸VerstappenSainzBottasOconNorrisAlbonGaslyRicciardoVettel#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/EABRCQg4ZZ — Formula 1 (@F1) July 11, 2020
🏁 END OF QUALIFYING 🏁
TOP 10 Hamilton 📸VerstappenSainzBottasOconNorrisAlbonGaslyRicciardoVettel#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/EABRCQg4ZZ
— Formula 1 (@F1) July 11, 2020
Amânat din cauza pandemiei de COVID-19, sezonul de F1 din acest an va avea 8 curse şi se va desfăşura în condiţii speciale. Prima și a doua cursă au loc în Austria, pe circuitul Red Bull Ring.
În 1958, a fost creată o pistă temporară pe aerodromul militar din Zeltweg. Circuitul, inspirat după Silverstone, era marcat cu baloane de fân și a făcut parte dintr-un eveniment Formula 1 non-oficial din 1963, înainte de a păși ca o rundă oficială a Campionatului Mondial în 1964. Suprafața circutului, cu toate acestea, a fost mult prea îngustă și abrazivă pentru Marele Circ, iar sportul cu motor nu a fost un spectacol atât de așteaptat.
În schimb, șase ani mai târziu, Formula 1 s-a instalat pe un alt circuit, aflat chiar pe valea aerodromului, numit Osterreichring. Pista avea o dublă lungime față de Zeltweg și era extrem de rapidă, cu curbe line care străbăteau împrejurimile muntoase. Cu o zonă de viteză, pista a fost periculoasă, după cum a demonstrat cursa din 1975, unde o serie de accidente în serie au pertubrat sesiunile de calificări.
La curba Hella-Licht, la prima întoarcere pe pistă, americanul Mark Donohue s-a izbit de un parapete, ducând în cele din urmă la moartea sa și a altui combatant. Modificările aduse pistei în urma evenimentului au survenit imediat, iar o altă curbă a fost adăugată, făcând ca traseul să devină mult mai lent.
Evenimentul din 1987 a fost ultimul care a avut loc la Osterreichring. Temerile legate de siguranță și de lipsa de finanțare din partea organizatorilor a făcut ca pista să dispară din calendar. Etapa austriacă a campionatului a fost înlocuită cu Marele Premiu al Ungariei.
După un deceniu, circuitul a revenit mai modern și a fost redenumit A1 Ring în 1997. Pista a primit finanțare de la A1, o companie de telecomunicații mobile. După ce a fost reproiectat de Hermann Tilke, inelul A1 a fost considerabil mai scurt decât aspectul inițial al pistei, tăind în jur de o milă de circuit unde se află acum prima rundă a circuitului. Deși pista era mult mai sigură în noua sa formă, mulți au considerat că reproiectarea a luat tot sufletul acestui loc. Evenimentul a rămas în calendar timp de șapte sezoane înainte de ultimul Mare Premiu din 2003.
A trecut ceva timp până când tribunele și clădirile împrejmuitoare să fie demolate în 2004. Recunoscute ca fiind inutilizabile pentru orice formă de sport cu motor, pista a rămas fără viață în timp ce lucrările de construcție se opreau. Pilotul austriac Alexander Wurz a susținut că va cumpăra circuitul, dar acest lucru nu s-a întâmplat niciodată. În schimb, pista a fost cumpărată de proprietarul Red Bull Dietrich Mateschitz și urma să fie readusă la cel mai înalt standard, lucrările începând la sfârșitul anului 2008. A fost redeschisă ca Red Bull Ring în 2011 și a găzduit deja runde de DTM și Formula 2.
În iulie 2013 s-au dat asigurări că Marele Premiu al Austriei va reveni la denumirea Red Bull Ring în 2014. Într-adevăr, în decembrie 2013, calendarul anului următor a fost confirmat oficial cu Marele Premiu al Austriei pe listă. Red Bull Ring are în prezent un contract pentru a găzdui Marele Premiu al Austriei până în acest an.
Circuit: Red Bull Ring
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER