Mc Laren, prima echipă de Formula 1 care trece la disponibilizări: renunță la 70 de angajați! Totul înainte de intrarea în vigoare a noului plafon bugetar

Disponibilizările anunțate de Grupul McLaren – peste 1.200 de persoane – vor afecta, de asemenea, echipa de Formula 1. În prezent, constructorul din Marele Circ va pierde aproximativ 70 de persoane după ajustare, ceea ce ar părea să nu fie ultimul val de concedieri.

Formula 1: Constructorul Renault va continua în Marele Circ, în ciuda problemelor financiare generate de coronavirus. Ce mesaj a transmis directorul executiv al companiei franceze

Astfel, McLaren este prima echipă din Formula 1 care a trecut la tăieri de costuri după impactul pandemiei de coronavirus. Și a luat hotărârea înainte de intrarea în vigoare a plafonului bugetar impus de FIA, care prevede că în viitorul nu prea îndepărtat ar putea avea loc alte reduceri de personal atunci când intră în vigoare noile reguli pentru sezonul 2021 și plafonul bugetar.

Mc Laren militează ca salariile piloților să nu fie în plafon

Paul Walsh, CEO al grupului McLaren speră că „introducerea plafonului bugetar în 2021 va crea o bază financiară durabilă pentru echipe și va face categoria mai competitivă”, recunoscând că aceste noi reguli de joc, pe care compania le-a încurajat, „vor avea un impact semnificativ asupra formei și dimensiunii echipei noastre de F1”.

Această situație este, fără îndoială, unul dintre motivele pentru care Zak Brown a fost atât de inteligent pentru a obține reducerea plafonului bugetar convenit inițial. Brown a solicitat direct un plafon de 100 de milioane de dolari și a ajuns, în cele din urmă, la 145 ca un rău mai mic, dar, împreună cu alte echipe, speră ca unele jocuri să fie încă scutite de plafonul bugetar – salariile piloților, de exemplu – care ar putea fi independente de bugetele echipelor.

Indianiapolis 500 Miles, deocamdată fără răspuns

„Acum vom începe să luăm măsurile necesare pentru a fi gata de cursă începând cu 2021, pentru a concura din nou pentru victorii și campionate în viitor”, a declarat Brown

În acest moment, se pare că aceste reduceri de costuri nu vor afecta IndyCar-ul – cel puțin nu se menționează nimic – cel puțin nu pe termen scurt. Alianța cu echipa Arrow Schmidt-Peterson continuă, în parte, deoarece sponsorizările aduse fac operațiunea viabilă, dar va fi necesar să vedem ce se întâmplă odată ce disputarea Indianapolis 500 Miles. De asemenea, va trebui să se sesiseze dacă aceste disponibilizări vor afecta acea mașină suplimentară pe care urmau să o aibă în Indy 500, împreună cu Fernando Alonso.

Publicat: 26 05. 2020, 20:37
Actualizat: 26 05. 2020, 20:39