După ce zeci de ani a stabilit recorduri în sportul mondial, canotajul românesc mai bifează unul în acest an, pe plan local. Bărcile cu care fetele vor trage la Mondialul din Noua Zeelandă au pornit deja spre Lacul Karapiro, într-un traseu de patru luni, ce reprezintă cea mai lungă deplasare la o asemenea competiție.
Pregătirea pentru întrecerea programată între 31 octombrie și 7 noiembrie, în țara din Emisfera Sudică își urmează cursul firesc pe apele Lacului Snagov. Canotoarele care țintesc podiumul mondial se pregătesc însă în bărcile de rezervă, cele de concurs luând deja drumul Noii Zeelande încă din iulie. Astfel, cele trei ambarcațiuni cu care se va trage acolo sunt transportate într-un container special, pe un vapor, și vor parcurge cei peste 18.000 de kilometri numai pe apă, urmând să ajungă la destinație abia pe la jumătatea lunii octombrie.
„Este mai ieftin așa, pentru că găsești destul de greu un avion cargo care să transporte bărcile, care sunt destul de lungi și se desfac numai în două părți. Pe apă vor face în jur de patru luni și vor ajunge cu puțin înaintea noastră, iar noi le vom recupera din parcul nautic”, explică antrenorul Mircea Roman.
Carantină pentru bărci
În plus, măsurile prin care s-a dorit evitarea problemelor legate de întârzierea bărcilor au fost determinate și de legile existente în Noua Zeelandă. „Acolo este un control riguros al tuturor mărfurilor care ajung pe insulă. Sunt foarte stricți și atenți. Din câte am înțeles, toate obiectele se vor afla într-un fel de carantină, vor fi dezinfectate și abia apoi își vor urma drumul”, continuă Roman. Vechiul record era de trei luni, cât au făcut bărcile până în Beijing, pe când la competițiile din Europa acestea sunt trimise cu trei, patru zile înainte, așa cum se va întâmpla la Europenele de luna viitoare, din Portugalia.
Noi nu ne facem griji pentru transport, pentru că de toate aceste detalii se ocupă firma Filippi, cea care ne asigură echipamentul Mircea Roman antrenor
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER