Ocolul lumii în 120 de zile
După ce zeci de ani a stabilit recorduri în sportul mondial,
canotajul românesc mai bifează unul în acest an, pe plan local.
Bărcile cu care fetele vor trage la Mondialul din Noua Zeelandă au
pornit deja spre Lacul Karapiro, într-un traseu de patru luni, ce
reprezintă cea mai lungă deplasare la o asemenea competiție.
Pregătirea pentru întrecerea programată între 31 octombrie și 7
noiembrie, în țara din Emisfera Sudică își urmează cursul firesc pe
apele Lacului Snagov. Canotoarele care țintesc podiumul mondial se
pregătesc însă în bărcile de rezervă, cele de concurs luând deja
drumul Noii Zeelande încă din iulie. Astfel, cele trei ambarcațiuni
cu care se va trage acolo sunt transportate într-un container
special, pe un vapor, și vor parcurge cei peste 18.000 de kilometri
numai pe apă, urmând să ajungă la destinație abia pe la jumătatea
lunii octombrie.
„Este mai ieftin așa, pentru că găsești destul de greu un avion
cargo care să transporte bărcile, care sunt destul de lungi și se
desfac numai în două părți. Pe apă vor face în jur de patru luni și
vor ajunge cu puțin înaintea noastră, iar noi le vom recupera din
parcul nautic”, explică antrenorul Mircea Roman.
Carantină pentru
bărci
În plus, măsurile prin care s-a dorit evitarea problemelor
legate de întârzierea bărcilor au fost determinate și de legile
existente în Noua Zeelandă. „Acolo este un control riguros al
tuturor mărfurilor care ajung pe insulă. Sunt foarte stricți și
atenți. Din câte am înțeles, toate obiectele se vor afla într-un
fel de carantină, vor fi dezinfectate și abia apoi își vor urma
drumul”, continuă Roman. Vechiul record era de trei luni, cât au
făcut bărcile până în Beijing, pe când la competițiile din Europa
acestea sunt trimise cu trei, patru zile înainte, așa cum se va
întâmpla la Europenele de luna viitoare, din Portugalia.
Noi nu ne facem griji pentru transport, pentru că de
toate aceste detalii se ocupă firma Filippi, cea care ne asigură
echipamentul
Mircea Roman antrenor