Părerea expertului în cazul costurilor mari ale asigurărilor RCA! „Asta e singura soluție pentru a plăti mai puțin! Așa o văd eu”
Guvernul va aproba plafonarea preţurilor poliţelor RCA, după ce societatea Euroins a intrat în colaps. Sunt în jur de 2.8 milioane de asigurați la compania respectivă, iar contractele rămân valabile până la expirare. În tot acest scandal, Titi Aur, ex-campion de raliu și expert în conducere defensivă, a explicat cum s-ar putea soluționa „cazul RCA”.
Părerea expertului despre costurile mari ale asigurărilor RCA! „Asta e singura soluție pentru a plăti mai puțin! Așa o văd eu”
Autoritatea de Supraveghere Financiară, ASF, a retras autorizația companiei Euroins fiindcă nu putea achita daunele (nu deține sumele necesare pentru a garanta plata eventualelor daune).
Proprietarii de automobile pot plăti și cu 40 la sută mai mult pentru polițele RCA față de cele de anul trecut.
„Din păcate răspunsul meu nu e prea populist, dimpotrivă. Poate să spună cineva că-s omul asiguratorilor sau asigurărilor și că sunt al ASF-ului sau alte interpretări. Perspectiva mea e în felul următor: facem daună mare, plătim primă de asigurare mare. Nu avem cum să stricăm mult, dar să plătim puțin. Suntem pe locul 1 în Europa de departe raportându-ne la orice criteriu, la populație, la kilometri parcurși, la kilometri de drum, la ce vrem noi. Suntem pe ultimul loc la siguranță rutieră, pe primul loc la sânge pe șosea, la morți și la răniți. România plătește 3,3 miliarde de euro pe an costuri sociale ca urmare a victimelor accidentelor rutiere și încă 1,5 miliarde de euro ca daune pe care le vom face noi toți șoferii din România. Atât timp cât vom face daună mare, vom plăti primă de asigurare mare.
Vin sindicatele și spun că avem salarii mici, de ce să plătim asigurare mare? Păi uite pentru că prima de asigurare este direct proporțională cu dauna, nu cu salariul. Adică dacă strici o aripă de Mercedes sau de Renault sau de Fiat sau de Ferrari, sau că lucrezi la Luxemburg sau la București sau la Suceava, aripa aia tot atât costă. Asiguratorul trebuie să plătească fie că am salariu mic sau de 7 ori mai mare în Luxemburg, costul e același. Singura soluție pentru a plăti o asigurare mai mică este să stricăm mai puțin, adică să facem accidente mai puține. Așa o văd eu, așa cred”, a spus Titi Aur, la Sport Total FM.
- Conducătorii auto de sub 30 de ani sunt cel mai afectați. Ca exemplu, pentru o mașină cu o capacitate de peste 2.500 cc se va plăti peste 4.700 de lei
- Polița cea mai ieftină ar putea să o achite șoferii ce au vârsta între 51 și 60 de ani
- Creșterea față de anul trecut este, în procente, între 10 și 40 la %