I-am auzit pe mulți dintre colegii mei spunând că preferă mașinile de teren „adevărate” și strâmbă din nas atunci când aud de SUV-uri. Poate că sunt adeptul confortului și al… șoselei în cea mai bună instanță dacă mașinile de teren „adevărate” nu m-au cucerit până acum. Sunt adeptul SUV-urilor, pe care le-am încercat în decursul ultimilor ani. Nissan Qashquai nu este nici măcar un SUV „adevărat”, ci mai degrabă o combinație, zic eu reușită, între automobilul de oraș și un SUV soft. E un crossover compact. Încă de la început te atrage designul acestui automobil, mai ales atunci când îl privești din spate.
Interiorul e încăpător depășind parcă limitele „compactelor” obișnuite, iar acoperișul panoramic mi s-a părut „piesa de rezistență” la modelul testat, 2.0l dCI în echipare Tekna. Un alt punct forte de o reală utilitate în condus este vizibilitatea extraordinară oferită de oglinzile retrovizoare: cele laterale sunt supradimensionate, iar cea din interior are exact forma lunetei, fapt ce ajută la drum eliminând din câmpul vizual montanții lunetei. Vorbind puțin despre motor, unul diesel care dezvoltă o putere maximă de 150 CP, trebuie spus că oferă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10,5 secunde. Este însă cam zgomotos, ceea ce nu îl face preferatul meu. În concluzie, Qashquai este ideal pentru a fi folosit la cumpărături, la o plimbare pe drum de munte atunci când vrei să fugi de toropeala din oraș.
Va avea o nouă față
Uzina Nissan de la Sunderland a început producția celui mai nou model al său, Qashqai+2. Versiunea cu 7 locuri va fi comercializată în România la sfârșitul anului. Qashqai+2 este al cincilea vehicul produs la Sunderland în ultimii cinci ani. Ca urmare a succesului modelului original, Qashqai+2 a fost conceput și proiectat în Europa pentru a satisface gusturile clienților de pe piața europeană.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER