Clauza îi permite lui Max Verstappen să plece dacă motorul monopostului Red Bull nu este unul competitiv.
Cei de la Red Bull preferă motorizarea unui team partener, japonezii de la Honda, în locul uneia de uzină.
Max Verstappen are talentul, carisma și proiecția unui mare viitor în lumea automobilismului, în aceeași măsură în care urmărește performanța. Abia ajuns la 23 de ani, cel mai tânăr pilot care a câștigat un Grand Prix de F1 (MP al Spaniei în 2016 , la 18 ani) nu mai poate fi și cel mai tânăr campion mondial.
Red Bull promite o mașină capabilă să se bată cu Mercedes pentru titlul mondial și pariază mai puțin pe sezonul 2020, dar insistă pentru 2021. Dar realitatea este diferită și răbdarea are limitele ei. Limitările Honda și problemele cu performanța modelului RB16 i-au dat destule dureri de cap lui Jos Verstappen, tatăl lui Max, și el fost pilot F1.
Max a semnat prelungirea contractului până în 2023 cu un salariu de superstar, peste 20 de milioane de euro pe sezon. Este al doilea cel mai lung contract de pe grilă, după cel semnat de Leclerc cu Ferrari, până în 2024.
În Olanda, De Telegraaf relatează despre existența unei clauze de terminare a contractului, pe care cei de la AS au coroborat-o cu zvonuri venite de la surse din anturajul pilotului batav. Este o formulă legală pe care a mai folosit-o și la parafarea altor înțelegeri și care i-ar fi putut permite să plece de la Red Bull și la finalul lui 2019, dacă nu s-ar fi clasat pe locul 3 al Campionatului Mondial de F1 la finalul sezonului.
Acum, clauza curentă arată direct către mecanicii echipei: dacă motorul nu este competitiv, Verstappen este liber să plece la finalul lui 2021. Este greu de imaginat cum poate fi cuantificată performanța unei unități de putere în contractul unui pilot de F1, dar se pare că avocații lui Mad Max au totul pregătit în cazul în care va fi necesar.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER