„Regele Carpaților”, Graham Jarvis de la Husqvarna, s-a impus în prima zi a celui mai dur concurs de enduro din lume, Red Bull Romaniacs 2015, ce se desfășoară la Sbiu. Clasa Silver a fost dominată de neozeelandezi, iar riderii români au avut un început greu de concurs.
Prima zi de off-road i-a dus pe concurenți în Munții Lotrului, astfel că startul s-a dat la 50 de km la sud de Sibiu. După ce în oraș a plouat în mai multe reprize în ziua dedicată Prologului, a fost o surpriză pentru toți riderii să vadă că în pădure era uscat și chiar au avut de furcă cu praful în anumite secțiuni. Dimineața, însă, nu a fost una simplă. Riderii clasei Gold, primii care au luat startul, au parcurs prin ceață primii kilometri. Cel care s-a simțit cel mai bine pe traseul zilei de marți a fost Graham Jarvis. „Regele Carpaților” s-a bucurat de peisaje și a parcurs cu ușurință secțiunile „10A” și „Vă rugăm să nu plouă”. Pilotul britanic de la Husqvarna a pornit primul la clasa Gold și în pofida unor dificultăți la capitolul navigație pricinuite de ceața matinală a izbutit să fie cel mai rapid pe traseul de 120 de km. Jarvis și-a arătat dominația în special în secțiunea „Heavy start”, unde doar el și Andreas Lettenbichler (Germania, KTM) au trecut fără să fie ajutați.
Tatăl și fiul, roată lângă roată pe traseu Lettenbichler a luat startul al patrulea și a fost mai rapid decât Jarvis până la service point, iar la jumătatea probei părea că va câștiga prima zi de offroad. La final, ecartul dintre cei doi a fost de circa patru minute. Bavarezul a ajuns în același timp cu Jonny Walker (Marea Britanie, KTM) la „Heavy Start” și a fost inspirat să aleagă o trasă mai bună, în timp ce britanicul a fost nevoit să revină la baza urcării și să încerce încă odată. Remarcabil este că fiul lui Lettenbichleri, Manuel, a ajuns al 10-lea la finișul primei sale zile în munți, la Red Bull Romaniacs.
Lettenbichler a fost aproape de a câștiga prima zi de Romaniacs FOTO: VUCKOVIC Predrag
În timp ce prima parte a zilei arăta promițătoare pentru Walker, după service point lucrurile s-au schimbat. Din cauza câtorva greșeli de navigație a fost nevoit în cele din urmă să accepte că va avea al treilea timp al zilei. Chiar dacă s-a clasat in primii trei, Walker și-a caracterizat evoluția: drept „o zi proastă”. Gomez, care a pornit al doilea pe traseu, a terminat al cincilea, după ce a avut câteva căzături și s-a chinuit cu GPS-ul pe toată lungimea traseului. Totuși, spaniolul a avut și motive să zâmbească: sora sa, Sandra, a terminat cu al 8-lea timp la clasa Bronze.
Gyenes, sâcâit de problemele cu suspensia față În timp ce unii dintre piloții clasei Silver au spus că prima zi a fost „ușoară” (Dougy Herbert, 3), cei mai mulți dintre colegii lor au fost luați prin surprindere de nivelul de performanță cerut la această clasă. Prima secțiune menită să îi „trezească” a venit la scurt timp după start, urcarea prin albia unui pârâu devenind un adevărat spectacol. După service point, o urcare i-a adus pe unii rideri aproape de limită și au acceptat ajutorul spectatorilor. O serie de coborâri abrupte a dus mai departe la epuizare. În timpul maxim estimat să ajungă la finiș, doar 20% dintre ei au izbutit să parcurgă întregul traseu și doar 40% ajunseseră la service point. Totuși, Mani Gyenes a reușit să termine în primii 15 după ce astăzi nu a fost în cea mai bună formă și a preferat să nu forțeze, mai ales că din prima parte a traseului a început să aibă probleme cu suspensia față. Cel mai bine clasat rider român de la această categorie a fost Norbert Jozsa, locul nouă. Victoria la Silver în prima zi de off-road i-a revenit neozeelandezului Kevin Archer, iar alți cinci co-naționali au încheiat în top opt. Se pare că riderilor de la antipozi le priește în Carpați.
Gynes a ales să nu forțeze în prima zi a Romaniacs FOTO: STEȚCU Mihai
Ziua a doua: evantai peste Cibin și pante abrubte Munții Cindrel vor fi gazda traseului de joi, 16 iulie, când clasa Gold va avea de parcurs cea mai dificilă secțiune din întregul traseu. Numită „One Day Uphill”, aceasta este o urcare grea care începe cu o secțiune scurtă printr-un pârâu și continuă cu o pantă foarte abruptă unde riderii, dacă vor să ajungă în vârf, trebuie să dea tot ce au. Această a doua zi va fi una cu multă apă, indiferent de condițiile meteo. Pe lângă treceriile prin pârurile cu piatră, una dintre secțiuni având chiar 800 de metri lungime, la finișul zilei riderii vor trebui să treacă râul Cibin pe un „evantai” construit special. În funcție de nivelul lor de oboseală vom vedea câțiva făcând o incursiune forțată în apă.
Startul se va da în apropiere de Sadu, iar traseele tuturor celor patru clase vor mai șerpui în apropiere de Rășinari și Gura Răului. La „evantaiul” de pe Cibin, construit chiar în Sibiu la podul de pe bulevardul Alba Iulia, primii rideri sunt așteptați să ajungă în jurul orei 11:20.
Lungimea traseelor: Gold: 143 km, Silver: 122 km, Bronze: 116 km, Iron: 97 km
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER