S-a stins din viață unul dintre marii cicliști ai României! Emigrase din țară acum 50 de ani pentru a se stabili la Koln
Walter Ziegler, unul dintre cei mai cunoscuți cicliști români, a decedat la vârsta de 83 de ani, anunță federația de profil.
Sportivul a fost ciclist de performanță născut în România, Maestru al Sportului. În perioada 1960 – 1968 a fost unul dintre cicliștii fruntași ai României, cu succese pe plan național și internațional.
Timp de opt ani a fost membru al echipei naționale de ciclism, câștigă titluri de campion sau diverse curse cum ar fi: Titlul de Campion Național în 1960, 1965, 1966, Cursa Scânteii, Cursa Munților, Turul Brașovului, Cursa Victoriei.
S-a stins unul dintre marii cicliști ai României! Emigrase din țară acum 50 de ani
În 1971 a emigrat în Germania, unde a absolvit Facultatea de Educație Fizică din Köln. Timp de 28 de ani a fost profesor de educație fizică la un gimnaziu din această localitate.
„Anunțăm cu tristețe dispariția dintre noi a celui ce a fost Walter Ziegler. Câștigător de 2 ori a Turului României, multiplu Campion Național, loc 4 la general în Turul Angliei, 9 participări în Cursa Păcii.
Walter Ziegler a fost unul dintre principalii actori ai generației „Eroica”.
Condoleanțe familiei. Dumnezeu să-l ierte!”, scrie site-ul FR de Ciclism.
Care sunt originile ciclismului în România?
După ce, în anul 1896, ciclismul devenise sport olimpic, iar în 1900 luase ființă actuala Uniune Ciclistă Internațională, anul 1903 rămâne un punct de referință în istoria ciclismului: a avut loc prima ediție a Turului Franței, cursă de mare fond, pe etape, rămasă până în zilele noastre cea mai importantă competeție a rutierilor din toată lumea.
După „Marea Buclă” (cum mai era denumit Turul Franței), moda „tururilor” ia o mare amploare, tot mai multe țări organizând astfel de întreceri: Turul Italiei (Il Giro — 1909), Turul României (Mica Buclă — 1934), Turul Spaniei (La Vuelta — 1935) etc.
Anul 1909 marchează, pentru țara noastră, primul campionat național, prin probele de „iuțeală” și fond, disputate pe același traseu de la Șosea (Mica enciclopedie „Retro Sport” – Ștefan Nobilescu).