Sezonul 2020 al Campionatului Mondial de Formula 1 ar putea începe în Austria, la 5 iulie, cu o cursă fără spectatori, informează Reuters, după o intrunire a celor zece constrcutori.
Veste bună în Formula 1! Din 2021 va reveni în curse constructorul Aston Martin, companie britanică înființată acum 107 ani
Austria a început să relaxeze restricţiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus şi Christian Horner, managerul echipei Red Bull, proprietara circuitului de la Spielberg, admite că o cursă fără spectatori la 5 iulie este o soluţie fiabilă.
„Perspectiva de a putea ţine o cursă în spatele uşilor închise este absolut posibilă. Există anumite circuite despre care se vorbeşte că pot organiza evenimente fără public, care se pot concentra doar pe TV deocamdată, cu un număr limitat de oameni”, a declarat el pentru Sky Sports.
Marele Premiu al Austriei ar putea fi urmat de două curse în Marea Britanie, la Silverstone, de asemenea fără spectatori, pe configuraţii diferite ale circuitului. În Marea Britanie au sediul şapte echipe. Directorul executiv al Formula One, Ross Brawn, apreciază că în acest sezon se mai pot desfăşura între 8 mari premii, numărul minim pentru care se poate vorbi de un campionat mondial, şi 19, din 22 de etape programate iniţial, scrie News.ro.
Bernie Ecclestone va fi tată de băiat la 90 de ani, după ce a avut numai fete până acum. Viitorul copil va avea o soră cu 65 de ani mai mare
Scenariul cu opt curse ar fi dacă sezonul ar urma să înceapă în octombrie, iar cel optimist, cu 19 curse, din iulie. În ambele situaţii, există posibilitatea ca sezonul să intre în 2021 cel puţin o lună.
„Analizăm logistica unei curse închise, cum îi aducem pe oamenii acolo, cum îi protejăm, cum îi ţinem în siguranţă, pe cine primim în paddock. Fiecare permutare este discutată. Am putea avea un mediu foarte închis, în care echipele vin cu chartere, le direcţionăm direct către circuit, ne asigurăm că toată lumea este testată, în regulă şi nu există niciun risc pentru nimeni şi avem astfel o cursă fără spectatori.
Nu este grozav, dar cred că este mai bine decât fără nicio cursă. Cred că trebuie să ne amintim că există milioane de oameni care urmăresc sport stând acasă… Să putem pune în practică un sport şi să-i delectăm pe oameni ar fi un bonus imens în această criză pe care o avem”, a declarat Brawn, pentru Sky Sports, în urmă cu câteva zile.
Pentru grand prix-urile fără spectatori, o echipă ar avea voie să-şi deplaseze la circuit un grup de maximum 60 de persoane, la care se adaugă angajaţii Pirelli, FIA, Formula One şi ai altor furnizori, reprezentanţi mass-media şi tehnicieni TV, plus staff-ul medical.
Problema este că, şi în aceste condiţii, numărul persoanelor ar fi destul de ridicat şi ar încălca restricţiile impuse în unele ţări, dacă modelul curselor fără spectatori va fi extins şi în alte state europene. În Belgia, de exemplu, adunările în masă sunt interzise până la finalul lunii august.
„Chiar şi fără spectatori am avea numeroşi oameni la circuit pentru a organiza evenimentul. Ce este un eveniment în masă, înseamnă 500, 3.000, 5.000 de oameni?”, se întreabă Stijn de Boever, directorul comerical al Marelui Premiu al Belgiei, programat la 30 august.
Până în prezent, au fost amânate sau anulate nouă etape din acest sezon al Campionatului Mondial de Formula 1, din cauza pandemiei de coronavirus, cursele din Australia, care era prima etapă, la 15 martie, Bahrain, Vietnam, China, Olanda, Spania, Azerbaidjan şi Canada, în timp ce Marele Premiu al Principatului Monaco a fost anulat.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER