Carlos Ramos, protagonist al unui scandal imens în finala US Open 2018 cu Serena Williams, va face parte și în acest din brigada de arbitri de scaun la ultimul turneu de Mare Șlem al anului, dar nu va fi delegat la partidele surorilor Williams, a anunțat într-un interviu telefonic pentru New York Times, Stacey Allaster, unul dintre șefii United States Tennis Association, for care guvernează tenisul american.
Portughezul, deținător al Golden Badge-ului – cea mai înaltă calificare în arbitrajul internațional, cunoscut pentru maniera strictă în care aplică regulamentul, i-a acordat trei avertismente Serenei Williams în finala cu Naomi Osaka, pentru coaching, abuz verbal și pentru ruperea rachetei. În cele din urmă, americanca a pierdut un game din cauza cumulului de avertismente, aceasta fiind ulterior amendată cu 17.000 de dolari pentru cele petrecute.
În condițiile în care WTA-ul a susținut-o necondiționat pe Serena Williams, iar ITF-ul – pe Carlos Ramos, USTA a ales calea de mijloc, explicându-și decizia prin nevoia de a evita o nouă polemică. „Nu trebuie să ne îndreptăm în direcția aceea. Sunt peste 900 de meciuri în trei săptămâni, multe partide pe care Carlos să le arbitreze. Vrem să ne concentrăm pe competiție și să mergem mai departe. Este o chestiune doar pentru 2019. Nu vrem să punem pe nimeni sub reflectoare. Nu este necesar„, a declarat Allastar.
De altfel, Carlos Ramos nu a mai fost în scaun la niciun meci al Serenei Williams de la incidentul de la US Open 2018. În circuitul ATP s-a mai întâmplat ca în cazul existențelor unor tensiuni, arbitrii să nu mai fie distribuiți o vreme la meciurile jucătorilor cu care au avut parte de un conflict. Serena Williams l-a numit hoț și mincinos pe Carlos Ramos în finala de la New York.
Decizia USTA vine în contextul în care o parte a lumii tenisului așteaptă și cere măsuri dure pentru Nick Kyrgios, jucătorul care, în ATP, întrece orice limite. Co-fondatul unui blog interesant dedicat tenisului a scris în termeni duri zilele trecute despre problemele generate de permisivitatea forurilor de conducere față de derapaje grave ale sportivilor-vedetă, identificând un prim moment zero în urmă cu 40 de ani.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER