Andy Murray, britanicul aflat pe locul 6 în clasamentul ATP, a semnat în anul 2009 un contract cu compania de echipament sportiv Adidas, în valoare de aproape 6 milioane de euro pe an.
Valoroasa sumă a ieșit la iveală la finalul anului 2014, când înțelegerea expiră, însă presa din Insulă vehiculează un nou boom financiar pe care campionul de la Wimbledon 2013 îl va da. Nike, Adidas și Under Armour se bat pe semnătura sportivului în vârstă de 27 de ani, iar ofertele depășesc 60 de milioane de euro, pentru înțelegeri întinse pe mai mulți ani.
Halep, contract de 1 milion de euro cu Adidas
Chiar dacă Simona Halep este mai bine plasată în ierarhia tenisului mondial (3 WTA) decât Andy Murray, sportiva din Constanța a semnat cu Adidas pentru o sumă de șase ori mai mică decât cea încasată de scoțian. Cele două părți s-au înțeles în luna aprilie 2014, iar firma care îl sponsorizează și pe Ilie Năstase i-a oferit constănțencei aproape 1 milion de euro pe an. Jucătoarea în vârstă de 23 de ani are încă două contracte mai mici, în valoare de 300.000 de euro anual fiecare, cu Vodafone și Dedeman.
Șarapova și Williams primesc câte 7 milioane pe an de la Nike
Simona se poate aștepta la oferte mult mai consistente, ținând cont că sportivele cu vechime în circuit încasează sume exorbitante de la sponsori. Nike o plătește pe Maria Șarapova (2 WTA) cu 7 milioane de euro pe sezon, dar rusoaica mai strânge peste 18 milioane de euro într-un an de la Head, Samsung, Tag Heuer, Evian și Porsche. Un contract asemănător cu Nike are și cealaltă jucătoare aflată deasupra Simonei în clasament, Serena Williams. În plus, americanca primește 6 milioane de euro pe an, cumulat, de la Wilson, Gatorade și OPI.
Ivanovic, contract pe viață cu Adidas
Se pare că Adidas a intrat puternic pe piața tenisului din sud-estul Europei. Pe lângă Simona Halep, compania de echipament sportiv a încheiat în trecut două sponsorizări și mai importante. Ilie Năstase (România), fost lider ATP, și Ana Ivanovic (Serbia), fost lider mondial, au contracte pe viață cu Adidas. „Ana este foarte iubită în Asia, dar mai ales în Serbia. De aceea Adidas i-a oferit o astfel de ofertă”, a spus Dan Holzmann, managerul sârboaicei.
Stiați că avem o pagină de Facebook dedicată Simonei Halep?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER