Halep și anunțul așteptat de o lună și jumătate: „Tocmai am făcut-o!” Simona a intrat oficial în „elita” din care mai fac parte Serena, Șarapova, Federer și Nadal
Simona Halep (26 de ani) a risipit, luni dimineață, orice dubiu privind sponsorul tehnic. Printr-un mesaj postat pe rețelele de socializare, fostul lider mondial a confirmat că a ajuns la o înțelegere cu Nike, gigantul american ale cărui haine le îmbracă de mai multe zile.
La o lună și două săptămâni de la momentul în care a anunțat oficial despărțirea de nemții de la Adidas, după o perioadă în care s-au rostit mai multe variante de sponsor tehnic, Simona a postat o fotografie realizată la Cluj, în care este îmbrăcată în haine Nike, alături de motto-ul companiei americane (Just do it – trad. – „doar fă-o”) și de mesajul „tocmai am făcut-o”, confirmând informația oferită de ProSport încă de acum o lună.
Din punct de vedere financiar, contractul pe care Halep l-a semnat cu Nike e mai avantajos decât cel cu Adidas, constănțeanca urmând să primească, în fiecare dintre cei patru ani de contract, o sumă care se învârte în jurul a două milioane de dolari. De la Adidas, Simona primea aproximativ un milion de euro pe sezon.
Halep intră, astfel, într-un club din care mai fac parte Serena Williams, Maria Șarapova, Rafael Nadal, Roger Federer sau Juan Martin del Potro, iar contractul cu compania fondată în 1953 de pe Phil Knight și Bill Bowerman se întinde pe o durată de patru ani.
Nike a fost fondată de cei doi cu 1.200 de dolari, iar numele inițiat a fost Dimenssion 6, schimbat ulterior de primul angajat, Jeff Johnson. În 1972, Ilie Năstase a devenit primul sportiv al lumii luat sub umbrela Nike. La primul turneu din acest an, Simona a evoluat la Shenzhen cu echipament Adidas dar cu logo insesizabil. Abia la finala de dublu, eleva lui Darren Cahill a purtat din cauza temperaturii scăzute o bluză pe care se identifica logoul concernului german, iar Australian Open a găsit-o pe constănțeancă îmbrăcând o rochie roșie, simplă, comandată de pe internet.
60 de milioane de dolari câștigă anual Michael Jordan de la Nike, deși s-a retras din baschet în 2003
De unde vine sloganul „Just do it”. Oamenii cu idei de la Nike s-au inspirat pentru sloganul aruncat pe piață în 1988 de la ultimele cuvinte ale criminalului în serie Gary Gilmore, cel care înainte de a fi ucis le-a strigat celor din plutonul de execuție „Let’s do it!”
1987 e anul în care hitul Revolution al celor de la Beatles a devenit coloana sonoră a spotului TV pentru pantofii Air Max. Se spune că Paul McCartney ar fi primit o avere de la Nike