Reportaj din PARIS
Simona Halep și Rafael Nadal sunt principalii doi vectori de imagine aleși pentru perioada Openului Francez de magazinele din Paris care vând exclusiv produse ale producătorului american de echipament sportiv, Nike. ProSport vă spune cât costă un echipament precum cel pe care îl va purta Simona Halep la Roland Garros 2019 și vă propune, dacă vă aflați la Paris, să faceți o vizită spre Arcul de Triumf, de la complexul Porte D’Auteuil, pregătiți pentru o întâlnire altfel cu Simo și Rafa.
În apropiere de Arcul de Triumf, unul dintre monumentele-simbol ale Parisului, la maxim zece minute de mers pe jos, fanii tenisului au la dispoziție reprezentanțe ale tuturor marilor firme producătoare de echipament sportiv. Dacă în interiorul complexului Roland Garros nu vei găsi produsele firmei americane care îi îmbracă pe campionii din 2018, Simona Halep și Rafael Nadal, întrucât aici sunt puse în vânzare doar produsele din linia oficială a turneului, plus produse ale firmei Muschetarului francez René Lacoste, soluția pentru a cumpăra haine precum cele purtate de cei doi deținători ai trofeelor este să faci o vizită la magazinele-reprezentanță din inima comercială a capitalei Franței.
Imaginați-vă că părăsiți complexul de la Roland Garros, într-o după amiază însorită. O faceți pe lângă Jardin des Seres d’Auteuil. O luați pe lângă superbul Hipodrom d’Auteuil, unul care, aproape lunar, găzduiește măcar un eveniment ecvestru. Țineți un drum drept, o cărare cu pământ bătătorit care face mersul sau jogging-ul mai plăcut pentru picioare. Nu mergeți printre betoane, ci printr-o zonă ca un parc. Treceți pe lângă Jardin du Raneiagh, urmați apoi Chaussee de la Mouette. Bulevardul Paul Doumer, unul încadrat de clădiri superbe, cu arhitectură sofisticată, vă îndreaptă către Trocadero. Veți zări, pe dreapta, și celebra La Grande Epicerie de Paris, cu fațada acoperită cu frunze de un verde tare, dar veți rezista tentației de a schimba ruta.
De la Trocadero, ținta este Bulevardul Kleber. Unul cu hoteluri wow, cu valeți la costum alb, unul pe care vezi, în weekend, doamne și domnișoare în rochii elegante, ca de ieșit la Operă. Pe dreapta, cum te îndrepți spre Arcul de Triumf, care – apropos, se va ivi la orizont, cu profilul inconfundabil, dai cu ochii de fotografia imensă a Simonei. Halep, cu un echipament cu model, arătând ca un model. Ai ajuns la „5eme set”. Câtiva metri mai încolo tronează și Regele Nadal, în aceeași vitrină.
Simona, vedetă în vitrina 5eme Set. Foto: Cezara Paraschiv / ProSport
Două treimi din vitrină îi revin lui Rafael Nadal la 5eme Set. Foto: Cezara Paraschiv / ProSport
Este vorba despre un magazin care vinde exclusiv produse Nike, un reprezentant cu privilegii. Simona Halep domină vizual prima cameră a magazinului, Nadal – pe a doua.
Interesant este că în acest magazin se mai vând încă, până la epuizarea stocului, șepci cu logo-ul RF al lui Roger Federer, chiar dacă elvețianul s-a despărțit din vara lui 2018 de firma americană (28 de euro bucata). Naomi Osaka nu eistă (așa cum se întâmpla în 2018 cu Simona Halep în perioada sezonului de zgură), pentru că, spune responsabilul de magazin, este prea nouă în portofoliul firmei.
Șepcile cu logo-ul lu9i Roger Federer sunt puse în aceeași zonă cu cele ale lui Nadal. Prețul este același. Foto: Cezara Paraschiv / ProSport
Tot aici, pe lângă echipamentul pe care Simona Halep îl va purta la Roland Garros, este disponibilă și linia de echipament folosită în startul sezonului: 60 de euro tricoul roz de competiție, 45 de euro fusta gri și 45 de euro maioul cu dungi – la fel de mult cât costă și un tricou din linia personalizată a Mariei Șarapova. În continuare, Maria Șarapova rămâne singura sportivă din portofoliul Nike care are o linie proprie, marcată distinct pe etichete cu numele său – lucru neîntâlnit nici chiar în cazul echipamentului lui Nadal. Fotografia Mariei nu este însă vizibilă în magazin, chiar dacă o rochie din gama sa costă 100 de euro în cap.
Produsele din acest magazin sunt extrem de variate: sunt produse din liniile anilor precedenți pentru Wimbledon (rochițe albe la 100 sau 120 de euro), tricoul oficial pe care Nadal îl va purta la Wimbledon.
Tricoul pe care Simona îl va purta la Roland Garros 2019. Foto: Cezara Paraschiv / ProSport
Magazinul Nike de pe Champs-Élysées este celebru în lume. Spre deosebire de 2018 însă, când, așa cum ați putut și într-un reportaj ProSport, imensul magazin promova intens competiția de la Roland Garros, tenisul ocupând mai bine de jumătate din parter dar și vitrina-showroom cu gama articolelor pentru tenis, în 2019 focusul este mutat aici pe fotbalul feminin și pe echipamentul naționalei franceze de fotbal feminin.
Spectaculosul montaj de la intrarea în magazin. În 2018, vedetele raionului tenis erau Rafael Nadal și Maria Șarapova. Foto: Cezara Paraschiv / ProSport
Raionul destinat tenisului se află acum la subsol, fiind mult restrâns față de 2018. Simona Halep, Rafael Nadal și tânărul croat Borna Coric (care va purta echipament diferit față de iberic, în speță linia specială creată pentru Paris, similară cu cea a Simonei) sunt cele trei figuri care domină vizual zona destinată sportului alb. Fotografiile lor alb-negru sunt uriașe.
Simona și Borna promovează linia de bază pentru Roland Garros 2019. Foto: Cezara Paraschiv / ProSport
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER