La shopping la Roland Garros 2019. Cum arată laboratorul de făcut bani al turneului de la Paris | GALERIE FOTO

Corespondență din Paris

Dincolo de statutul de competiție de elită în tenisul mondial, turneul de la Roland Garros este o mașinărie de făcut bani. Cu premii totale în bani de 42.661.000 de euro, cel mai important eveniment sportiv aflat sub tutela Federației Franceze de Tenis are o gamă proprie de produse care contribuie substanțial la bugetul anual.

Calculele sunt simple pentru fanii ajunși în complex: vizita la Roland Garros înseamnă, de cele mai multe ori, vacanță ori concediu, iar asta înseamnă și shopping și suveniruri. Organizatorii francezi știu cum să speculeze asta: fac bani din mingile folosite în turneu și „pensionate” după șapte game-uri, fac bani din zgura uzată, punând-o în recipiente micuțe ori chiar în interiorul unor brelocuri, fac bani în zilele în care ploaia pune meciurile pe pauză – prin vânzarea de pelerine și umbrele.

Regulile sunt și ele simple: spre deosebire de turnee precum cel de la București sau de la Foro Italico, la Roland Garros se vând doar produsele din gama proprie sau aparținând principalilor sponsori – Babolat și Lacoste. Marile firme de echipament sportiv nu au accesul permis, fanii tenisului având de făcut o plimbare prin oraș pentru a se îmbrăca de la Nike, Adidas, Lotto sau New Balance.

Există un mare magazin, plus alte peste 15 buticuri de dimensiuni reduse, dar cu produse suficiente pentru a satisface orice gust.

  • Șapcă: de la 18 euro
  • Husă pentru telefon: 20 euro
  • Stick USB: 25 euro
  • Evantai: 17 euro
  • Creioane / pixuri: de la 4 euro
  • Prosop: 45 euro cel mic sau 75 de euro – prosop de plajă
  • Umbrelă: de la 45 de euro
  • Pelerină de ploaie: 15 euro
  • Cană: 18 euro
  • Magnet: de la 6 euro
  • Breloc: de la 8 euro
  • Tricou: de la 35 de euro
  • Tablou acuarelă Roland Garros: 120 euro
  • Pantofi din piele întoarsă – de la 490 de euro
Publicat: 01 06. 2019, 08:07
Actualizat: 03 06. 2019, 04:32