Victoriile tinerilor jucători la Wimbeldon creionează drumul viitoarelor staruri ale sportului alb spre contracte cu multe zerouri din partea sponsorilor. Pe de o parte, presa britanică vorbește despre schimbul de generații atât în circuitul masculin, cât și în cel feminin, iar de cealaltă parte, se caută noile fețe care vă vor zâmbi larg de pe panourile publicitare. „Un succes important, apoi longevitatea” sunt ingredientele care asigură o rețetă financiară foarte avantajoasă în tenis, afirmă reprezentantul Generate, agenție de marketing cu experiență în domeniul sportului.
„Jucătorii care din start sunt activi pe rețele de socializare au un avantaj în plus” în atragerea marilor companii, adaugă Jack Lamacraft, director la firma de consultanță M&C Saatchi, din Sydney.
Eugenie Bouchard este noua Șarapova, anunță Daily Mail: „Când Șarapova va preda coroana veniturilor din contracte de sponsorizare, aceasta va fi preluată de Bouchard”.
Jucătoarea de 20 ani Eugenie Bouchard, calificată în premieră în finala feminină de simplu la ediția din acest an a Wimbledonului, este privită ca o tenismenă capabilă să domine acest sport în următoarea decadă, pe teren, dar și ca venituri. Dacă Billie Jean King vede o eră Bouchard-Halep „care va da strălucire tenisului în următorii cinci-zece ani„, dailymail.co.uk atrage atenția că jucătoarea din Canada are toate datele pentru a deveni cel mai bine plătită sportivă din lume. „Când Șarapova va preda coroana veniturilor din contracte de sponsorizare, aceasta va fi preluată de Bouchard”, este convins Rupert Pratt, reprezentantul agenției specializate în marketing sportiv, cu zece ani de experiență, Generate. „Șarapova este în vârf când vine vorba de exploatarea potențialului comercial, dar cu siguranță Bouchard poate obține la rândul ei zeci de milioane anual„, afirmă Pratt.
Blonda Eugenie Bouchard are avantajul unui fizic atractiv, al unui stil elegant și ușor reținut pe teren, un joc care seamănă cu cel al Mariei Șarapova și, la doar 20 de ani, și o bază de fani fideli, cunoscuți ca „Genie Army”, activi în mediul virtual și vizibili pe toate marile arene ale lumii.
Primul mare contract pentru Bouchard, anunțat înainte de Wimbledon: Eugenie, imaginea Coca-Cola
La început de Wimbledon, Bouchard, singura jucătoare care în 2014 atinsese faza semifinalelor la primele două turnee de Mare Șlem, a semnat un prim contract important cu un colos al industriei băuturilor carbo-gazoase. Eugenie va fi imaginea Coca-Cola în Canada, pentru următorii trei ani. Presa anunță deja că tânăra canadiancă ar putea deveni una dintre figurile centrale ale campaniei de promovare a companiei aflate în permieră în postura de sponsor olimpic oficial în timpul Jocurilor Olimpice de la Rio, din 2016.
6 dintre cel mai bine plătite zece sportive din lume, în 2013, erau jucătoare de tenis, potrivit datelor furnizate de Forbes. Maria Șarapova conduce clasamentul câștigurilor pe anul trecut, cu 29 de milioane de dolari venituri totale, 23 de milioane reprezentând doar sume obținute din contracte de sponsorizare
1,5 milioane de dolari are asigurate Eugenie Bouchard pentru calificarea în finala turneului de la Wimbledon, mai mult decât tot ce a adunat până acum în carieră
Kyrgios, victorie de milioane de dolari în fața liderului mondial Rafael Nadal
Victoria surprinzătoare din optimile de finală a australianului în fața spaniolului Rafael Nadal l-a transformat pe Kyrgios, tânărul de 19 ani cu un tatuaj inedit pe braț într-o mică vedetă a circuitului. La finalul meciului, John McEnroe s-a grăbit să îl compare pe australian cu Boris Becker, afirmând chiar că acesta ar putea câștiga ediția din acest an a Wimbledonului. Deși drumul australianului de 19 ani a fost întrerupt chiar în turul următor de Milos Raonic, succesul i-a asigurat contracte mari din partea sponsorilor care îi oferă echipament sportiv.
John Morris, managerul lui Kyrgios, a confirmat presei australiene și britanice că atât compania americană de echipament sportiv Nike, cât și furnizorul de rachete Yonex i-au oferit pe loc clientului său contracte de 5-6 ori mai mari. „Pur și simplu, Nick a ajuns în vitrina mare. Din punct de vedere comercial, Wimbledonul a fost fantastic pentru noi. Primim oferte, sponsorii vin ei la noi„, a punctat Morris.
Interesul pentru Kyrgios nu se reduce însă la victoria în fața liderului mondial, performanță reușită nu mai departe de anul trecut și de belgianul Steve Darcis, de exemplu. „Valoarea brandului Kyrgios s-a mărit de patru ori„, apreciază Sean Pickwell, director al unui agenții de marketing australiene, pentru Reuters. „Kyrgios este un tânăr care nu este perceput ca fiind arogant, are multe calități care îl recomandă pentru a contracte importante. Este legat de familie, iar faptul că mama sa este născută în Malaezia îi deschide foarte mult piața asiatică„, spune Pickwell.
David Drysdale, managerul lui Lleyton Hewitt, cel mai de succes australian al ultimilor ani, avertizează că urmează o muncă asiduuă de cultivare și dezvoltare pentru Kyrgios, Bernarnd Tomic fiind exemplul negativ, ale cărui greșeli Nick trebuie să le evite.
54,3 milioane de dolari a adunat în total, în 2013, Roger Federer, cel mai bine plătit tenismen al lumii, din premii și contracte de publicitate, sponsorizările aducându-i alvețianului de trei ori mai mulți bani decât victoriile din circuit
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER