O bomboană de fată. Șarapova a obținut un profit de peste 1 milion de euro din afacerea cu… bomboane
Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
- Șarapova (2 WTA) susține că afacerea a avut un succes incredibil, deși bugetul a fost unul mic. Bomboanele sunt comercializate în 25 de țări, printre care și România
Maria Șarapova demonstrează că nu are succes numai pe terenul de tenis, ci și în antreprenorat. Rusoaica a investit 500.000 de euro la finalul anului 2012 pentru a întreprinde afacerea cu dulciuri Sugarpova, iar în anul 2014 și-a triplat banii, ajungând la un profit total de peste 1 milion de dolari. Rezultatul a fost reprezentat de vânzări în valoare de 6 milioane de dolari în 2013 sau 1,3 milioane de pungi de bomboane, care acum sunt distribuite în 25 de țări, printre care și România. O pungă de bomboane Sugarpova costă 5 euro, însă campioana de la Roland Garros a dorit să dezvolte și alte produse. Pe site-ul sugarpova.com mai pot fi achiziționate și articole precum șepci Sugarpova, cu 25 de euro, maiou Sugarpova, la 19,90 euro, tricou Sugarpova, cu 24,91 euro, lănțișor Sugarpova, la 45 de euro, cercei Sugarpova, cu 35 de euro sau 49 de euro, elastic pentru prins părul cu 25 de euro sau set de agrafe pentru păr cu 19 euro. Maria donează un procent important din profitul pe care îl încasează către oamenii nevoiași.
„Șarapova se află la ani lumină distanță de celelalte jucătoare”
Ideea Mariei a luat naștere în urmă cu patru ani, atunci când și-a trimis agentul, Mark Eisenbud, într-o misiune de cercetare care a avut ca scop găsirea unei fabrici pe placul ei. A găsit-o în Spania, s-a semnat un contract pentru fabricarea dulciurilor, iar profitul a fost obținut încă din primul an. Eisenbud a caracterizat-o pe Șarapova, pentru presa din SUA, ca fiind o adevărată femeie de afaceri. „Maria are în spate mulți ani de lucru cu oameni de top din marketing, dar și cu marile companii precum Nike și TAG Heuer. Deci, după ce a stat mult timp în jurul acestor persoane, putem spune că are un masterat în marketing. Șarapova se află la ani lumină distanță de celelalte jucătoare de tenis”, a concluzionat Mark.
Șarapova este, de asemenea, sportiva care câștigă cei mai mulți bani într-un an, la nivel global, cu încasări de aproape 23 de milioane de euro din contracte de publicitate și premii din tenis.
A vrut să-și schimbe numele în Sugarpova
Bomboanele au fost comercializate pentru prima dată în SUA, în august 2012, numărul lor a ajuns la 250.000 de pungi în primele trei luni, iar Șarapova s-a arătat surprinsă de vânzările impresionante: „Noi nu avem un buget mare pentru marketing și publicitate, deci succesul pe care îl avem este incredibil”. Rusoaica s-a implicat serios în afacere, încât înainte de US Open 2013 a vrut să-și schimbe numele în „Sugarpova”, însă a renunțat în ultimul moment.
„Șarapova este atractivă și știe să-și promoveze afacerea. Aceste două lucruri o vor ajuta, mai ales că Sugarpova este un nume drăguț. Chiar și cei care nu sunt interesați de tenis ar putea găsi intrigante numele, ambalajul și aromele”, a spus pentru presa din Australia Marcia Mogelonsky, directorul Mintel Food & Drink, o renumită companie de cercetare în domeniul marketingului. Mogelonsky a estimat cota de piață a bomboanelor gumate din SUA, Asia și Europa ca fiind în jur de 28 de miliarde de dolari.
Magazin cu bomboane Sugarpova la Wimbledon
În 2014, Maria Șarapova și-a extins afacerea la un alt nivel. A doua jucătoare de tenis a lumii a deschis un magazin pe High Street din Wimbledon, în imediata apropiere a complexului în care are loc singurul turneu de Grand Slam care se desfășoară pe iarbă. Iubitorii tenisului au putut savura bomboanele Sugarpova în ediția din 2014 a Wimbledon, iar magazinul le-a oferit și facilități precum acces gratuit la internet, un bar cu sucuri și o cabină foto. Magazinul Sugarpova este primul centru din districtul Wimbledon Village (Londra) în care se comercializează bomboane.
Maria Șarapova a câștigat peste 31 de milioane de dolari din premii în toată cariera și peste 5 milioane de dolari în 2014.