Site-ul Simonei Halep a primit o mică infuzie de informații proaspete, după ce ProSport semnala în urmă cu două săptămâni că pagina sa oficială este semi-abandonată și că anunță încă noua colaborare cu antrenorul Daniel Dobre.
Site-ul simonahalep.com a adăugat, pe 16 septembrie, la patru zile după boom-ul de presă, că Darren Cahill revine în echipa constănțencei și a actualizat parțial lista de viitoare destinații, păstrând însă Wuhan-ul printre „următoarele opriri”, alături de Beijing și Moscova, chiar și în ziua în care întrecerea de la Wuhan și-a desemnat deja câștigătoarea.
Ultimele noutăți, legate de abandonul constănțencei de la Wuhan și starea recuperării sale lipsesc. În aceeași măsură, surprinde și faptul că nu este semnalată nici aniversarea de 28 a fostului număr unu mondial.
Simona Halep nu este însă singura jucătoare din Top 10 al cărei site nu își atinge scopul declarat de a furniza „cele mai noi informații pentru fani”. ProSport a analizat paginile oficiale ale tuturor jucătoarelor care alcătuiesc în acest moment elita tenisului feminin. Concluzia este că aceste site-uri nu sunt deloc la nivelul performanțelor de pe teren ale jucătoarelor, ci mai degrabă un accesoriu desuet, prea puțin valorizat.
Două dintre jucătoarele din actualul Top 10 mondial nu au un site oficial. Interesant este faptul că ambele au câștigat primul titlu de Mare Șlem în acest an și ambele își trec în CV 2019 ca anul debutului în Top 10 WTA. Evident, este vorba despre Ashleigh Barty și Bianca Andreescu.
Barty compensează lipsa site-ului oficial cu o prezență extrem de semnificativă pe Twitter, cu un total de 3.823 postări, al doilea cel mai consistent portofoliu după Serena Williams. Totuși, dintre jucătoarele ajunse pe prima poziție în clasamentul mondial, Barty este singura care nu a reușit să ajungă la măcar 10.000 de urmăritori pe Twitter.
Ciudățenia este aceea că Simona Halep, o sportivă a cărei activitate pe Twitter pare complet forțată (doar 416 mesaje și două conturi urmărite), are de aproape patru ori și jumătate mai mulți fani pe Twitter decât reprezentanta Australiei care i-a preluat coroana de regină la Roland Garros, în ciuda activității intense a lui Ashleigh.
Bianca Andreescu, ajunsă abia în această lună pe lista câștigătoarelor de Grand Slam și a sportivelor din Top 10, începe să își definească brand-ul personal și va investi, cel mai probabil, în auto-promovare în lunile ce vor urma, având în vedere faptul că vine după o complicată perioadă cu accidentări, iar sponsorii au luat-o acum în vizor la modul cel mai serios.
Petra Kvitova, dublă campioană la Wimbledon, dar trecută printr-o cumpănă majoră a vieții în decembrie 2016, își anunță site-ul oficial chiar în informațiile de bază ale profilului oficial pe Facebook, dar și pe Twitter. De aici, apar însă surprize. Site-ul petrakvitova.net trimite către pagina de Facebook a sportivei din Cehia, fie că îl accesezi direct dintr-un motor de căutare, fie că îl accesezi prin link-ul postat în mod special.
Un website propriu-zis, în ciuda aparentei existențe a domeniului, nu poate fi accesat.
ProSport descoperea, pe 12 septembrie, informația că că pe site-ul Simonei Halep ultima știre actualizată pentru versiunea în limba română era de pe 20 martie 2019. Kiki Bertens și Elina Svitolina „o comit” însă și mai mult și lasă impresia că și-au făcut site doar „ca să fie” și ca „să iasă la număr”, cum spune o vorbă românească.
Bertens, care, cumulat, pe Twitter și Instagram, abia atinge suta de mii de urmăritori, are un site abandonat în 2016 – dacă privești secțiunea internațională, în limba engleză. Olandeza se laudă cu titlul din 2016 de la Nurnberg, asta în condițiile în care ea a mai câștigat alte șapte titluri WTA la simplu între timp. Interesant este faptul că dintre cele zece sportive din vârful clasamentului mondial, Bertens este singura care și-a proiectat un site pe un domeniu specific țării de origine (kikibertens.nl), iar secțiunea în limba olandeză este „la zi” și bine documentată.
Elina Svitolina, al cărei proiect special este contul de Instagram GEMS – pe care îl ține alături de iubitul său, jucătorul francez Gael Monfils, a abandonat alimentarea cu noi informații pe site-ul oficial, svitolina.com, după câștigarea titlului la Turneul Campioanelor, la finalul lui octombrie 2018.
Când vine vorba despre rețele de socializare și promovare, Serena Williams își domină colegele din Top 10 la fel de categoric cum o face și prin prisma numărului de titluri de Mare Șlem câștigate.
Americanca cu 23 de Grand Slam-uri câștigate (toate celelalte jucătoare din Top 10 adună, laolaltă, 8 trofee) are aproape 11 milioane de fani pe Twitter și peste 14.500 de mesaje postate, niciuna dintre celelalte jucătoare najungând măcar la 650.000 de fani (Kvitova, următoarea în top, are 614 mii de fani). Similar, pe Instagram, rețeaua favorită a Simonei, Serena Williams a trecut de 11 milioane și jumătate de fani, în timp ce Halep și Osaka, singurele care au depășit un milion de fani, se laudă cu 1,4 și, repsectiv, 1,1 milioane de urmăritori.
Site-ul serenawilliams.com nu are însă nicio legătură cu tenisul și cariera Serenei Williams. Este o platformă pentru business-ul de design vestimentar al americancei, unde sunt prezentate colecțiile și un loc din care fanii își pot cumpăra toate produsele, cu condiția ca fiecare comandă să depășească suma de 150 de dolari.
Site-urile oficiale par să aducă un minim de câștig, iar un indicator important ar putea fi chiar faptul că Naomi Osaka, jucătoarea care, după victoriile de la US Open 2018 și Australian Open 2019, a devenit una dintre cele mai marketabile și mai bine marketate sportive din circuit, are un site frumos, actualizat, dar foarte schematic. În locul unui feed cu știri, pe naomiosaka.com sunt publicate doar rezultatele exacte ale fiecărui turneu. Acestea sunt însă actualizate la zi, iar galeria de fotografii este bogată. De asemenea, postările de pe rețelele de socializare sunt incluse pe site.
Totuși, lipsesc articolele și poveștile despre Naomi Osaka, semn că, în ciuda faptului că site-urile oficiale oferă cea mai vizibilă expunere grafică pentru sponsorii din portofoliu (iar Osaka este sponsorizată de Mastercard, Nissan, Procter & Gamble, Nike, Yonek, Nissan, Citizen, BareMinerals, Ana, Morinaga, wowow și Shiseido), acest instrument este mai puțin important.
O analiză a site-urilor oficiale ale jucătoarelor din WTA arată faptul că, totuși, Simona Halep are unul dintre site-urile competitive.
Karolina Pliskova și Belinda Bencic sunt jucătoarele care și-au creat un brand propriu. Fost număr unu mondial, Pliskova se promovează drept „Ace Queen”, având chiar o contorizare în timp real a serviciilor perfecte. Arhiva știrilor este limitată la sezonul curent, 2019, iar un lucru evident este faptul că echipa sa face o selecție clară a meciurilor și turneelor care le sunt prezentate fanilor, chiar dacă sunt publicate și știri despre înfrângerile ei – ceea ce nu se întâmplă și pe site-ul Simonei. Evident, au prioritate turneele importante, acțiunile caritabile și ritmul de postare variază, de la câteva pe zi la unul la câteva zile.
Pliskova are propriul magazin virtual pe site-ul karolina-pliskova.com, în care le propune fanilor să achiziționeze tricouri, șepci sau calendarul oficial. Versiunile în limba engleză și limba cehă diferă într-o mică măsură, știrile pentru conaționali fiind mai numeroase.
Belinda Bencic are un site construit de manieră similară cu al Karolinei Pliskova, belinda-bencic.com, tot bilingv, în enlgeză și germană. Sportiva din Elveția are un logo foarte bine definit, care rămâne însă și el un pic în urmă, anunțând la finele săptămânii de concurs la Wuhan că Wuhan-ul este următoarea țintă a Belindei.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER