Sezon de excepție pentru Caroline Wozniacki. Daneza a devenit principala atracție a tenisului mondial

După ce a pierdut finala de la US Open în fața Serenei Williams, Caroline Wozniacki a urmat etapele normale unei finaliste. A primit trofeul, a vorbit cu presa, și-a strâns lucrurile și s-a urcat în mașina organizatorilor pentru a pleca spre apartamentul de șapte milioane din Manhattan.

Totuși, după aproximativ 30 de minute ea s-a întors la centrul de tenis, cu o față care trăda panica. „Am uitat să îmi ridic premiul”, a spus ea.

După ce și-a relansat cariera datorită celor 43 de victorii și 16 înfrângeri din acest sezon, daneza de doar 24 de ani, a atins un nivel mai dificil decât câștigarea unui turneu de Grand Slam: a devenit principala atracție a tenisului mondial.

O parte din apelul său este evident. Este atractivă, o blondă impecabilă de 1,79 metri, care vorbește cursiv opt limbi și are mai mult de 700.000 de fani pe Twitter.

Ea are și capacitatea de a-i face pe oameni să vorbească despre ea, fie că este vorba de relația amoroasă pe care a avut-o cu jucătorul de golf Rory McIlroy sau de faptul că a anunțat că va alerga la maratonul de la New York din luna noiembrie. Chiar și scurta ei apariție la New York Fashion Week a făcut senzație, după ce editorul revistei Vogue, Anna Wintour i-a cerut să-și aranjeze părul. „Dacă Anna Wintour îți spune că ai nevoie de un tuns, atunci te tunzi”, a precizat Wozniacki.

Dar, într-o serie de interviuri date la US Open, dar și după, în discuțiile cu prietenii, familia și sfătuitorii săi, un lucru a ieșit în evidență. Dacă Wozniacki va dori să urmeze calea bătătorită de alți jucători de top și vrea să devină o imagine puternică în marketingul global, atunci ea mai are un drum lung de parcurs.

De exemplu, potrivit managerului său John Tobias, nu doar că Wozniacki a uitat să-și ceară cecul de 1,45 de milioane de dolari, dar ea nici nu a știut și nici nu le-a cerut sponsorilor bonusuri de aproximativ 500.000 de euro pentru performanța obținută la New York. Ea este atât de liniștită încât nu știe cu cât îl plătește pe tatăl său Piotr, care îi este și antrenor: „Tatăl meu ar lucra și pe gratis. El poate avea tot ce își dorește. Eu am destul de mâncare și să îmi cumpăr pantofi drăguți. Pentru mine, mai importante sunt tenisul și trofeele. Nu sunt motivată de bani”.

Wozniacki câștigă aproximativ zece milioane de dolari din contractele de publicitate cu adidas, Babolat, Rolex și alte firme. Deși suma este impresionantă, Wozniacki este departe de Maria Șarapova și Li Na, remunerate cu aproximativ 18 milioane de dolari anul, dar și de Roger Federer, care obține circa 50 de milioane de dolari din astfel de înțelegeri.

În acest sens, Tobias susține că daneza nu este interesată de termeni și condiții atunci când negociază un contract, ci mai mult de ceea ce simte despre acea firmă. „Niciodată nu mă gândesc la brand-ul meu. Vreau să obțin rezultate pentru mine și pentru sponsori, dar nu simt nicio presiune, pentru că nu joc pentru bani”.

Wozniacki a declarat că mai mult este interesată să rămână în topul mondial la tenis și să câștige un turneu de Grand Slam, decât de banii pe care îi obține.

După finala de la US Open managerii săi Tobias și Drew LeMesurier i-au spus, în timpul unei întâlniri în apartamentul din Union Square al sportivei, că este un moment propice pentru a atrage noi contracte de publicitate.

În timpul discuției, tatăl lui Caroline, Piotr, a spus că fiica sa are capacitatea lingvistică și socială pentru a reuși acest lucru. El a povestit că atunci când era mică, Caroline era foarte interesată să vorbească limbi străine, astfel încât l-a angajat pe post de translator. „Nu vreau un sponsor care să o folosească pe post de mascotă al unui produs. Ea are legăturile și experiența de a fi un partener pe termen lung cu o companie globală chiar și atunci când nu va mai juca tenis. Caroline nu este următorul top model. Ea înțelege afacerile, este loială, disciplinată și muncește din greu”, a explicat Piotr Wozniacki, născut în Polonia.

Când ceilalți vorbeau, Caroline era absentă și își mângâia câinele Bruno, pe care l-a păstrat după relația cu jucătorul de golf nord-irlandez. La un moment dat, ea s-a uitat la mai multe rochii pe care le primise de la diferiți designeri pentru a le purta la New York Fashion Week. Și-a pus câinele jos și s-a ridicat repede și a spus că vrea să meargă să mănânce.

Wozniacki a excelat la tenis de când a început să joace. La zece ani, a sunat de una singură la sediul firmei adidas și beneficiind de engleza perfectă, a obținut un contract cu producătorul german. „Puteam să îmi comand tot ce doream de parcă era Crăciunul”, și-a amintit Caroline. La vârsta de 13 ani, începuse deja să câștige turnee la junioare și învăța din ce în ce mai multe limbi. Tot atunci a obținut primul contract internațional cu rivalii de la Nike.

În 2006, după ce a câștigat titlul la junioare de la Wimbledon, ea i-a transmis noului său agent, Tobias, prima sa prioritate: să revină la adidas. Nu datorită potențialului financiar, ci pentru că producătorul german a fost primul care a crezut în ea. „Era cel mai aproape de inima mea„, a rememorat sportiva. În 2009 a început să aibă propria sa linie adidas, realizată de Stella McCartney.

În 2011, pe când se afla la jumătatea domniei de 67 de săptămâni a clasamentului WTA, Caroline s-a îndrăgostit de un alt atlet tânăr, jucătorul de golf nord-irlandez Rory McIlroy. În următorii trei ani, ea a mers la turneele sale, iar uneori i-a cărat crosele. În ajunul anului 2014, cei doi au anunțat logodna.

În timpul relației cu McIlroy, tenisul său a luat-o pe o pantă descendentă, a ajuns pe locul zece WTA și nu a obținut bonusurile de performanță prevăzute în contractele de publicitate, ceea ce a costat-o aproximativ patru milioane de dolari anual. „Reînnoirea contractelor a devenit din ce în ce mai dificilă”, a afirmat Tobias.

Însă în primăvară, Rory a rupt logodna în urma unui apel telefonic, ceea ce a reprezentat o surpriză pentru Caroline. Invitațiile pentru nunta programată în luna noiembrie au fost anulate, la fel ca și rochia comandată de la designerul Vera Wang. A doua zi, britanicul a organizat o conferință de presă în care a anunțat că despărțirea a avut loc de comun acord, iar cei doi au rămas amici.

Lovitura din viața personală a afectat-o pe Wozniacki care a pierdut în primul tur la Roland Garros. Serena Williams, care ar fi trebuit să-i organizeze petrecerea burlăcițelor și urma să-i fie domnișoară de onoare, a consolat-o în Miami, unde cele două au asistat la un meci de baschet al echipei Miami Heat și s-au distrat la plajă. Wozniacki nu l-a vorbit de rău pe fostul său logodnic, însă a făcut o remarcă pe o rețea de socializare în care spunea că este bine să poarte tocuri din nou (jucătorul de golf, este puțin mai scund decât ea).

După despărțire, Wozniacki și-a găsit consolarea în tenis. A câștigat turneul de la Istanbul în aceeași zi în care McIlroy a triumfat la Openul Marii Britanii și a promis că va alerga la maratonul din noiembrie de la New York, având în vedere că nu mai are nimic de pregătit atunci.

La US Open, Caroline a fost favorita publicului, fiind urmărită de admiratori peste tot. După un meci, ea a primit un buchet de flori de la designerul Michael Kors, lucru care a încântat-o: „Nu se poate… Michael Kors!”. Imediat, Tobias i-a trimis o invitație dublă în loja familiei Wozniacki pentru meciul din sferturile de finală contra italiencei Sara Errani. La rândul său, Kors a replicat cu o invitație la show-ul său de la Fashion Week și câteva rochii pe care să le poarte. „De aici s-ar putea să nu iasă ceva înțelegeri financiare, dar este o publicitate bună”, a spus Tobias, iar Caroline a replicat: „Sunt doar încântată să-l întâlnesc!”.

Tobias i-a aranjat un turneu demonstrativ în Asia, pentru care Caroline va primi 450.000 de dolari, însă s-a arătat deranjat că ea va participa la maratonul de la New York. „Este foarte, foarte rău pentru tenisul său, dar este ceva care vine din inimă”, a susținut Tobias.

La două zile după finala de la US Open, Wozniacki a ieșit în Central Park pentru a alerga. Nu a terminat de legat șireturile că a fost înconjurată de fani care i-au cerut autografe și poze. Ei au urmărit-o până când a început să alerge. După amiază, Caroline a mâncat pui fajitas preparat de mama sa, iar un stilist și un makeup artist au aranjat-o pentru a asista la colecția realizată de Serena Williams. Când stilistul a apărut cu două rochii măsurile 36 și 38, Caroline l-a trimis înapoi și i-a cerut o rochie măsura 42: „Eu chiar mănânc. Am coapse. Joc tenis! Trebuie să ne grăbim, pentru că Serena mă va omorî dacă voi întâzia”. După ce și-a observat bronzul de la tenis, un artist în makeup i-a aplicat o cremă bronzantă pe picioare și glezne. La spectacol, ea a stat lângă Anna Wintour, care în timp ce modelele defilau, i-a aranjat o programare la stilistul Serge Normant. A doua zi, după ce s-a tuns, Wozniacki a postat o poză pe Instagram, pentru a se lăuda cu noua freză.

Ea susține că s-ar putea retrage din tenis și să trăiască foarte bine. Și-ar dori, după ce va renunța la carieră, o familie cu mulți copii și să-și lanseze propria linie vestimentară.

Imediat însă, agentul a adus-o cu picioarele pe pământ, prezentându-i mai multe oferte de sponsorizare. După câteva minute de tăcere, Wozniacki s-a ridicat și a spus: „Vreau o înțelegere cu un producător de ciocolată!”.

El le-a povestit celor prezenți cum Roger Federer i-a pus o ciocolată uriașă în vestiarul de la US Open cu complimente din partea Lindt, producătorul de ciocolată a cărui imagine el este. Ea a povestit cât de greu i-a fost să se abțină să o mănânce abia după turneu. „Voi face o înțelegere cu un producător de ciocolată numai pentru a primi produse. Nu am nevoie de bani”, a adăugat, zâmbind, Wozniacki.

Sursa: Mediafax

Publicat: 01 10. 2014, 16:39
Actualizat: 01 10. 2014, 16:40