Simona Halep, „găina cu ouă de aur” a Eurosportului: meciurile româncei au mărit de 27 de ori audiența postului TV

Parcursul excepțional al Simonei Halep în turneul feminin de tenis de la Roland Garros a urcat până la cer audiențele postului Eurosport, care a transmis competiția. Pe durata partidelor jucate de româncă în ultima săptămână, Eurosport a ajuns până pe locul doi în clasamentul general al televiziunilor din România și și-a sporit de până la 25 de ori audiența.

Conform datelor publicate de site-ul www.paginademedia.ro, pe măsură ce românca a avansat în competiție, numărul de români care mutau pe Eurosport 1 sau 2 (după caz) a crescut spectaculos. Partida Simona Halep-Sloane Stephens (scor 6-2, 6-2), disputată luni în optimile de finală, a făcut pe Eurosport 2 o audiență de 222.000 de oameni. 

Antena 3 a făcut ca Eurosport 1 să înregistreze o audiență mai mică în finală față de semifinală

Sfertul de finală Halep-Kuznețova (scor 6-2, 6-2), disputat miercuri, a fost urmărit de 337.000 de oameni în intervalul 18:00-19:08, cât a fost transmis pe Eurosport 2, și de 322.000 de oameni în intervalul 19:08-19:34, când a fost mutat pe Eurosport 1.

Audiența postului a explodat pur și simplu joi, când semifinala Simona Halep-Andrea Petkovic (scor 6-2, 7-6) a adus 800.000 de români pe Eurosport 1, ceea ce l-a plasat, pe durata meciului, pe locul doi. Numai Pro TV, cu un public de 1.019.000 de oameni, a reușit să depășească Eurosportul.


0,3 este, în mod obișnuit, ratingul postului Eurosport 1


4,3 a fost ratingul postului Eurosport 1 joi, în timpul semifinalei de Roland Garros jucată de Simona Halep


Cei care au intuit rapid imensul potențial de audiență al Simonei Halep au fost cei de la Antena 3, care ar fi plătit, potrivit site-ului citat mai sus, 100.000 de euro pentru a putea prelua finala de sâmbătă. Partida Șarapova-Halep (scor 6-4, 6-7, 6-4), din finala turneului feminin de tenis de la Roland Garros, a meritat însă investiția, pentru că, pe durata a trei ore (cât a durat întâlnirea), Antena 3 a fost lider de piață, fiind urmărită de 1.556.000 de persoane. Eurosport 1, care a transmis de asemenea meciul, a plătit tribut „cotei de stație”, dar tot a fost pe locul 2 la nivel național. Antena 3 a „furat” majoritatea publicului, însă pe Eurosport au rămas 757.000 de oameni pe minut, cu peste 150.000 mai mulți față de locul 3 pe intervalul orar respectiv (16:15-19:15), Antena 1.

Eurosport 2, de la 12.000 la 337.000 de români în fața televizoarelor

În ansamblu, Eurosport este marele câștigător al parcursului excepțional al Simonei Halep la Roland Garros. În lunile aprilie și mai, în intervalul de prime-time (19:00-23:00), Eurosport 1 era urmărit, conform datelor oferite de www.paginademedia.ro, de 30.000 de persoane pe minut, ceea ce plasa postul pe locul 24 în clasamentul general al televiziunilor care emit în România, după posturi precum Etno TV, Cartoon Network și Disney Junior.

Pe parcursul meciurilor disputate de Simona Halep în ultima săptămână, Eurosport 2 (care în mod normal are un public de 12.000 de oameni pe minut în prime-time) a reușit să își crească audiența de 18,5 ori luni, în „optimi”, și de 28 de ori miercuri, în ora în care a transmis prima parte a „sfertului”. Eurosport 1 și-a mărit audiența de 11 ori miercuri, în cea de-a doua parte a „sfertului” jucat de Halep la Roland Garros, pentru a urca la de aproape 27 de ori audiența obișnuită joi, pe parcursul semifinalei. Chiar și cu ușorul regres din finală, Eurosport 1 a făcut de 25 de ori audiența obișnuită sâmbătă, în cele trei ore ale meciului Șarapova-Halep.


12.000 de români pe minut urmăresc de obicei, în prime-time, postul Eurosport 2


337.000 de români pe minut au urmărit postul Eurosport 2 miercuri, în timpul sfertului de finală jucat de Simona Halep la Roland Garros


 

Publicat: 09 06. 2014, 11:36
Actualizat: 09 06. 2014, 16:18