SPECIAL | Cum valorifică Bianca Andreescu victoria de la US Open 2019. Sponsorii se bat pentru semnătura ei
- Victoriile în turneele de Grand Slam le asigură jucătoarelor de tenis cele mai consistente cecuri din întreg sezonul, însă, mai important, un titlu aduce, aproape automat, și alte venituri, întrucât firme importante sunt mult mai interesate să încheie contracte de sponsorizare pentru a încerca să valorifice capitalul de imagine câștigat pe teren.
Importanta publicație canadiană CBC a anunțat deja că Bianca Andreescu este vânată în aceste momente de companii din țara adoptivă a părinților ei, după victoria cu 6-3, 7-5 în fața Serenei Williams, din finala US Open 2019.
3,85 milioane de dolari este valoarea premiului în bani câștigat de Bianca Andreescu la US Open 2019
Principalul argument pentru Bianca Andreescu, prima campioană a Canadei în turneele de Mare Șlem, este saltul excepțional realizat în decurs de doar 12 luni. „În urmă cu un an, ea nu exista ca jucătoare de tenis, nu conta în niciun fel. În urmă cu o lună, dacă cineva i-ar fi oferit un contract de un milion ar fi fost ceva uriaș„, declară pentru CBC Cary Kaplan, președintele Cosmos Sports & Entertainment, firmă care o reprezintă pe Andreescu. Asta în condițiile în care, la startul ediției precedente a turneului de la Flushing Meadows, Bianca Andreescu era în afara Top 200 WTA, pe locul 210, ea nereușind să câștige nici măcar un meci în calificări la New York.
Tenisul feminin a dat câte patru câștigătoare diferite în Grand Slam-uri în ultimele trei sezoane, Angelique Kerber fiind ultima jucătoare cu două titluri stagionale, în 2016, prin victorii la Australian Open și US Open. În aceste condiții, sponsorii au avut de unde să aleagă. Japoneza Naomi Osaka, încoronată la US Open 2018, la doar 20 de ani, a dat cele mai semnificative tunuri financiare după primul său titlu de Grand Slam, demarând negocierile pentru trecerea de la Adidas la Nike, mutare concretizată în aprilie 2019, după ce producătorul german de echipament sportiv îi propusese un nou contract în valoare de 10 milioane de dolari. Totodată, Osaka a mai semnat contracte cu producătorul de autoturisme Nissan, firma multinațională de îngrijire personală Shiseido, All Nippon Airways și Procter & Gamble. O prezență exotică, având în spate o țară potentă din punct de vedere financiar, Naomi Osaka a reușit, astfel, să valorifice la maximum succesul de la New York, urmat imediat de o victorie la Australian Open.
Simona Halep și-a adăugat în portofoliul de sponsori firma producătoare de antiperspirante și produse de îngrijire Rexona după victoria de la Roland Garros 2018, după ce la începutul anului, după finala de la Australian Open, refuzase o altă ofertă tentantă, de la o firmă americancă prestigioasă, care îi propusese un contract în valoare de două milioane de dolari, pentru că nu a dorit să treacă peste capul Virginiei Ruzici, managerul său care se ocupă de negocieri. Firma și-ar fi dorit să negocieze direct cu Simona și a fost refuzată.
Cine o vrea pe Bianca Andreescu și care sunt țintele echipei din spatele său
În acest moment, Bianca Andreescu este o țintă prioritară pentru lanțul de fast-food-uri canadian Tim Hortons, dar și pentru retailer-ul Canadian Tire, care comercializează o gamă largă de produse, de la piese de mașini până la produse de decor, sport și timp liber. În plus, lanțul Copper-Branch, cel mai mare lanț de restaurante vegane din lume potrivit vegannews.co, este gata să îi reînnoiască înțelegerea parafată la începutul acestui an, în valoare de jumătate de milion de dolari și scadentă în 2020. Andrew Infantino, director de marketing la Copper-Branch, anunță probabila lansare a unui meniu Bianca Andreescu în viitorul cel mai apropiat, potrivit CBC, fără ca producătorul canadian să poată oferi însă un contract prea consistent, având în vedere specificitatea pieței.
Reprezentanții Biancăi Andreescu ar dori o asociere a sportivei de origine română cu o bancă – lucru pe care l-a făcut și Simona Halep, dar și alte firme din zona alimentară bio.
Citește și: Bianca Andreescu l-a bătut pe Nadal. Anunțul făcut de organizatorii americani
Bianca Andreescu are un fan-base important. Adulată de canadieni, dar și de români, Bianca a fost anunțată deja drept viitoarea jucătoare care va anima tribunele indiferent de țara în care se va juca, statut de care acum se bucură Simona Halep. Și nu doar Bianca Andreescu a atras atenția la New York, ci și mama sa, Maria.
În acest moment, toate ingredientele sunt prezente pentru a construi și a crește brandul Bianca Andreescu.
- Bianca Andreescu a urcat, de luni, pe locul 5 în clasamentul mondial, acesta fiind totodată debutul său în Top 10 WTA.
- În Race to Shenzhen, cusa pentru Turneul Campioanelor, Bianca Andreescu este a patra, cu 4.787 puncte, cu dou[ poziții mai jos decât Simona Halep.
- Bianca Andreescu a câștigat trei trofee importante în 2019: Indian Wells, Rogers Cup și US Open, însă a ratat din cauza accidentăilor la umăr sezoanele pe zgură și iarbă, reușind să joace un singur meci la Roland Garros, fiind apoi nevoită să se retragă înainte de turul doi.