Victor Hănescu (36 de ani), cel mai bun tenismen român din ultimul deceniu, a vorbit într-un interviu pentru Adevărul despre modul în care sunt percepuți tenismenii români în ATP și WTA. Hane, fost loc 26 ATP, susține pentru sursa citată că tricolorii sunt dezavantajați în relaționarea cu marile firme care pot investi în tenis și în protagoniștii din circuit.
„Sportivii din România sunt dezavantajați și marginalizați, atunci când își caută sponsori. Țin minte cât de greu mi-a fost și mie, chiar și atunci când aveam rezultate foarte bune și eram în Top 30 mondial. Practic, noi, românii, plătim prețul pentru că piața din România e mică, săracă și neatractivă pentru sponsori. De aceea, sunt căutați francezii, nemții sau americanii. Ceea ce i se întâmplă Simonei acum li s-a întâmplat și altora în trecut. Țin minte, spre exemplu, cazul lui Nikolai Davidenko, fost jucător rus de tenis. Era, la un moment dat, pe locul 3 în lume, ceea ce e o performanță uriașă la băieți, dar avea sponsor o firmă foarte mică”
„Din păcate, nu există o legătură directă între rezultatele sportive și aceste contracte de publicitate. Din perspectiva sponsorului, totul se rezumă, de fapt, la bani, la business. Dacă sponsorizezi, de exemplu, un sportiv american, colaborarea cu el îți aduce foarte mulți bani. Pe când în România e o piață de desfacere nesemnificativă”, a explicat omul care lucrează zi de zi la școala sa de tenis, Academia „Victor Hănescu”.
Simona Halep se află în tratative avansate cu Nike după ce contractul cu Adidas nu a mai fost prelungit.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER